שאלה תאורתית,
חוות דעת ממעסיקים קודמים בכתב לידי העובד/ת (או
מכתב המלצה - או חוות דעת) האם הנושא מוסדר בחוק?
האם בצורה הקיימת גם לאחר סיום קשרי העבודה בין העובד למעסיק ישנו סוג של צורך של העובד/ת בחוות דעת חוזרת ונשנת של עובד/ת במעסיק על מנת שהמעסיק ייתן את חוות דעתו על העובד,
כיצד מוגדר על פי חוק הקשר הזה?
לפעמים לא בהכרח ידוע לעובד/ת מה
המעסיק אומר עליו כהמלצה או שלא כהמלצה - הדבר קשור בסיכוי העובד/ת
להתקבל לעבודה חדשה,
הסיבות לכך יכולות להיות רבות,
לפעמים נכונות ועניניות,
אך לעיתים - וכאן לדעתי חשיבות ההגנה על העובד/ת השכיר בעניין חוקי עבודה וזכויות
עובדים,
האם בצורה הקיימת גם לאחר סיום קשרי העבודה בין העובד למעסיק ישנו סוג של צורך של העובד/ת בחוות דעת חוזרת ונשנת של עובד/ת במעסיק על מנת שהמעסיק ייתן את חוות דעתו על העובד/ת,
כיצד מוגדר על פי חוק הקשר הזה?
ואם אין חובה על מתן חוות דעת בכתב בעת סיום העבודה לידי העובד - האם ניתן להסדיר את הנושא בנוהל או חוק?
האם בחקיקה בתקנות או גוף מוסדי אחר שמסדיר
נהלי עבודה ?
האם ניתן בהכרח לדעת שהן סיבות עינייניות ונכונות,
האם מבחינת
זכויות העובד לדעת מה חוות הדעת עליו - שקולה להסבר לסיום העסקה - ואולי מוטב שתהיה בכתב - האם ישנו חוק כזה?
מאוד מעניין וחשוב לדעת לעובד
שכיר.
תודה.