ייעוץ אישי בחינם או בתשלום - רק תבחר/י!

לקבלת מידע כללי ללא תשלום - בחינם

ניתן לעשות שימוש באחת משתי האפשרויות הבאות: הפורום של פורטל זכויות העובדים או עמוד הפייסבוק של פורטל זכויות העובדים
 

יעוץ אישי 24 שעות ביממה

אנחנו מפעילים צ'אט בוט חינמי, שיכול לעזור לכל עובדת ועובד לקבל מענה אישי, ללא המתנה - בכל שעה ובכל יום, כל השנה.

לחצ/י לשיחה עם עו"ד

פורום זכויות עובדים ודיני עבודה

דרגו אותנו:
| דירוגך () בוצע בהצלחה
 (379) דירוגים | דירוג ממוצע (5)
5 stars - based on 379 reviews
נושא
מחבר
תאריך ושעה
אורן
15/05/2016 06:23
אורן 15/05/2016 06:23
התחלתי לעבוד במקום עבודתי הנוכחי בסוף יוני 2015,דרך חברת כח אדם, בנובמבר 2015 נקלטתי כעובד חברה.
האם אני זכאי לדמי הבראה במשכורת יוני 2016 או במשכורת נובמבר 2016?
nonigolan
14/05/2016 19:26
nonigolan 14/05/2016 19:26
שאלה בקשר להקפאת זכויות פנסיה.
אחותי הייתה עובדת עירייה כ9 ורבע שנים וכשעזבה את העבודה ביקשה שיקפיאו לה את הזכויות לקצבת הפנסיה.(תקציבית).
(ב2003)חזרה לעבוד באותה העירייה ובקשה המשך הזכיות. נאמר לה שאיין כבר פנסיה תקציבית ועשו לה ביטוח מנהלים.
הוסבר לה שמכיוון שעבדה רק 9 ורבע שנים ולא 10 איין אפשרות להקפאת זכויות ולמעשה איין לה פנסיה בכלל מכל שנות העבודה האלו.
שאלתנו היא: האם זה נכון ? האם יתכן שעובד מאבד כך 10 שנות פנסיה ללא כל פיצוי? ומי בעצם לקח את הכסף הזה? ומה באפשרותה לעשות על מנת שכן תקבל את כספי הפנסיה?
בתודה מראש
דורית
נעמי
14/05/2016 13:24
נעמי 14/05/2016 13:24
שברתי את הקרסול הימני ביציאה מבית הספר בה אני מלמדת. אני מלמדת 3 חודשים בסה״כ ובמשרה חלקית. זה הקרסול הימני אז לא אוכל לנהוג ולהגיע לעבודה כחודש. מה הזכויות שלי? תודה
אא
13/05/2016 17:38
אא 13/05/2016 17:38
שלום
אני עובדת במקום עבודה כמעט 15 שנה התחתי מנציגת שרות ומשם קודמתי לאחמשית לפני 3 שנים התחלף אצילנו מנהל וקודמתי למנהל צוות בשנה ראשונה כל היה טוב העבודה זרמה היחס היה מעולה לפני כשנה מנהל הפך לבן אדם אחר , צועק מקלקל מזלזל , מרכל ומנסה בין הסגל ( קבוצה של 8 ) בגלל שזה עבר את הגבול החלטנו רוב הצוות - מוקד להתלונן בפני הנהלה להתלונן על היחס כלפי העובדים והצעקות במוקד והשפלות. החלטתי לשלוח מכתב בשם כולן למנכ"לית ומנכ"לית החזירה שהיא תשלח נציג מהנהלה לשוחח ולראות מה הבעיה , השיחה הייתה עם המנהלת המוקד לכם אף אחת לא דיברה כי כולנו מפחדות על העבודה שלנו . המנהלת גילתה שהמכתב יצא ממני ומאז כבר מעל שנה היא מתנקמת בי בכל דרך צעקות, השפלות ,וכל זה כשהצוות שלי רואה ושומע, עושה דווקא, כל טעות , אי הבנה יש צעקות אם זה בטלפון או בסטטוס או בישיבות ,עד כדי כך שאני כבר עם דפיקות לב הנבות מפחדות לפתוח פה . היום היא מנסה להדיח אותי מהתפקיד ומחפשת אותי כמובן בכל עניין מקצועי לציין כשקודמתי למנהצ היא ביצעה לי סיכום שיחה החוזה שלי לא השתנה מאז שחתמתי עוד כשהייתי נציגת שרות . מה לעשות ? אין לי כוח יותר לעבוד תחתיה האם היא יכולה להדיח אותי מתפקיד ולשנות את החוזה שלי? את המשכורת שלי ? לציין כי אני מקבלת בונוס מאז שהפכתי להיות אחמשית האם אני יכולה לעזוב ולקבל את כל הפיצויים שלי ?
פיטורים 13/05/2016
אילן
13/05/2016 13:10
אילן 13/05/2016 13:10
שלום אני עובד בתור מנהל מטבח כבר שנתיים וחצי..המעסיק שלי כל הזמן משחק בתלוש משכורת. למרות שסגרנו על משכורת גלובלית..היתי מאוד רוצה לעזוב את מקום העבודה הארור הזה
יעקב
12/05/2016 15:04
יעקב 12/05/2016 15:04
אני עובד היום בחברה גדולה. לפני שעברתי פניתי למנהלים ושאלתי אותם אם יש משרה באיזור מקום מגורים החדש? נאמר לי תרשום מכתב עם תאריך ונפמצא לך משהו. נתתי את המכתב 60 יום לפני התאריך.
היום אני יושב בבית בחופשה. אמרו לי כך חופש בנתיים... כבר שבועיים אני בבית ללא תשלום ללא עבודה. רק אבטחות שיהיה בסדר ועל תדעג.
אני רוצה לבקש מכתב פיטורים מהנהלה כי אני לא יכול לאפשר לעצמי להיות בלי עבודה.
האם מגיע לי פיצויים במקרה כזה? ואם כן חייבים לי תשלום על ימים אלו שהייתי בחופשה שלא בקשתי.
תודה מראש.
ניסים
12/05/2016 10:57
ניסים 12/05/2016 10:57
שני מקומות עבודה העיקרי משתכר בו כ9500₪ ברוטו והמשני כ 4500 ₪ ברוטו .כמה יש לשלם מס הכנסה על כל משכורת ?
דוד שמחי
12/05/2016 00:33
דוד שמחי 12/05/2016 00:33
יש לי שאלה אני רוצה לראות אם הבנתי נכון
אני עובד באבטחה במשרד ממשלתי
עכשיו עבדתי בלילה מ11 בלילה עד 7 בבוקר עכשיו יש לי עוד משמרת ב באותו יום ב3 בצהריים הוא חייב לתת לי מונית או כרגיל אוטובוס??
טלי
11/05/2016 20:42
טלי 11/05/2016 20:42
שלום,

אשמח לדעת האם החברה יכולה לחייב עובד לקחת ימי חופש על חשבונו (בשל המצב הכלכלי של החברה), והאם העובד יכול להתנגד לדרישה זו? (ולדרוש שיפוטר לדוג'?) כמו כן אשמח לקבל את שם החוק הרלוונטי.

ושאלה נוספת מה האופציות שהחברה יכולה לנקוט בהן לאחר שיגמרו ימי החופשה של העובד? רק פיטורים או חזרה לעבודה או שהיא עלולה לחייב את העובד לצאת לחופשה בתשלום וכד'?

וגם האם יש הגבלה לכמה ימי חופשה המעסיק יכול לחייב את העובד לקחת על חשבון ימי החופשה שלו? אם יש לו 30 ימי חופשה המעסיק יכול לחייב אותו לקחת את כולם?

תודה רבה! וחג שמח
סוניה
11/05/2016 20:41
סוניה 11/05/2016 20:41
שאלה לגבי דמי אבטלה,

התפטרתי ממקום עבודה לצורך טיפול בילד, בתום חופשת הלידה.

בסמוך לתאריך זה נרשמתי בלשכת תעסוקה ובמקביל הגשתי תביעה לדמי אבטלה.

לפי מה שהבנתי בגלל שעזבתי לבד אני צריכה לחכות 90 יום, לפני שאתחיל לקבל דמי אבטלה.

האם בתוך התקופה של ה-90 יום אני אמורה בכל זאת לחתום כל שבוע בלשכת עבודה?
ליזה
11/05/2016 20:39
ליזה 11/05/2016 20:39
שלום רב,

לאחר קונפליקט בין עובד לבין מנהלו הישיר, קיבל העובד מכתב זימון לשימוע. העובד השיב במכתב כי אינו יכול להגיע מסיבותיו וכי אין לראות באי הגעתו התפטרות.

העובד מוגדר כמנהל איזור במקום עבודתו.

העבודה הינה עבודה נוספת והמשרה היא חלקית. בתלוש השכר של חודש אפריל השכר הופחת ב 600 שקלים.

ניראה כי המנהל הישיר עושה "דווקא" ופוגע בשכר על מנת לגרום להתפטרות.

למי כדאי לפנות על מנת לעשות בירור לסיבת ההורדה בתלוש המשכורת? תודה!
ניצנית
11/05/2016 20:37
ניצנית 11/05/2016 20:37
אני אשמח לעזרתכם המקצועית בעניין שאלתי,
תודה מראש.

היום בעת היציאה מהעבודה בתוך מתחם החניה של העבודה "מעדתי" עם הרכב לבור ביוב שממוקם באמצע הכביש.

לא ברור אם המכסה היה פתוח ולא הבחנתי בו או שמא הוא נפתח מאחר ועליתי עליו עם הרכב.

בכל מקרה נגרם נזק לרכב וכבר שוחחתי עם חברת הביטוח ועליי ליצור קשר ביום ראשון שוב.

1. האם זה מוגדר כתאונת דרכים / תאונת עבודה?
2.האם חברת הביטוח יכולה לתבוע את מקום העבודה?
3. האם מקום העבודה יכול להתנער מהאחריות ולומר שזו אחריותי לשים לב לדרך?

תודה מראש וחג עצמאות שמח לכולם
יולי
11/05/2016 18:23
יולי 11/05/2016 18:23
הביטוח הלאומי הפסיק לחברה שלי את קיצבת אבטחת הכנסה מהסיבה שאביה הפנסיונר הפקיד לה כסף בחשבון. יש לציין כי באותה תקופה חברתי לא עבדה וגם כיום עובדת בקושי ומרוויחה בסביבות 2,000 ש"ח בחודש בערך. כאשר הביטוח הלאומי הפסיק לה את קצבת אבטחת ההכנסה הם איימו עליה שיכלו לתבוע אותה ושהיא עלולה לשבת בכלא בגלל זה. כמו-כן הביטוח הלאומי עוד אומרים לה יש לך אבא, שהוא יפרנס אותך וייתן לך כסף - האם הביטוח הלאומי יכול לנהוג כך מול אשה שבקושי עובדת, ובזמנו גם לא עבדה תקופה ארוכה מאוד?
עבודה 11/05/2016
אושרי זריהן
11/05/2016 18:14
אושרי זריהן 11/05/2016 18:14
שלום
אני הייתי בחופש מחלה חודש ימים עד ה1 לחודש בשל כאבים ביד ואני מחכה לבדיקה שהיא רק ב19 לחודש מה 1 לחודש אין לי חופש מחלה אבל בשל כאבים לא חזרתי לעבוד המעסיק שלח לי הודעה שבגלל שלא שלחתי חופש מחלה עבור השבוע וחצי האחרונים הוחלט שאני לא עובד יותר בחברה ואמר שלא מגיע לי מיכתב פיטורים וגם לא פיצוים והודעה מוקדם כאילו שאני עזבתי את העבודה מעצמי מה עושים?
תומר
11/05/2016 18:04
תומר 11/05/2016 18:04
שלום וחג עצמאות שמח,

אשמח לקבל תשובה בנושא דיני עבודה.

בעבודה שבה אני עובד ישנו רכב מטה אשר מיועד לעובדי המטה ונועד לצורכי עבודה כשעובדים אלו צריכים להתנייד (לא מדובר על רכב צמוד ממקום העבודה אלא רכב שמושאל לצורך נקודתי, מדובר על כל יום הרכב אצל עובד אחר). ישנו סידור רכב המתעד מי נמצא עם הרכב בכל רגע נתון.

שאלתי היא האם מותר למעסיק לנכות מהמשכורת של העובד שהיה עם הרכב בתאריך מסויים קנסות בגין דו"חות חניה שהתקבלו באותו היום? (הסכום שינוכה הוא סכום הדו"ח)
תודה רבה
אופיר
11/05/2016 18:02
אופיר 11/05/2016 18:02
אהלן,

מקום עבודה כלשהו נקלע לקשיים, ומעוניין לפטר עובדים.
מסתמן שכל העובדים גרים באותה העיר, וזהו הקרטריון לפיטורין.

כלומר, מפוטרים עובדים מעל גיל 60 אך ללא קשר ליכולות המקצועיות שלהם.

האם יש פה אפליה על בסיס חוקי העבודה ?

יצויין שהעובדים עוד לא קיבלו את מכתבי הפיטורין.

בנוסף,

אשמח לדעת אם פיצויי פיטורים של 2,000 ש"ח לכל שנת עבודה (27 שנים) על משכורת חודשית של 17,000 ש"ח הם ראויים או חורגים מחוקי העבודה (במידה ומוגדרים כאלו).

תודה לעונים.
עדי
11/05/2016 18:01
עדי 11/05/2016 18:01
לפני כמה ימים בטעות הופקדה לי לחשבון משכורת ממקום שאני כבר לא עובדת בו, בטעות במקום לעובד אחר.
דיברתי עם בעל המקום שעשה את ההעברה והוא ביקש שאעביר כסף לחשבון הנכון (לאיפה שהכסף היה אמור להיכנס)

מה זה אומר לגביי? הרי מתועדת לי בחשבון משכורת, מה זה אומר מבחינת מס הכנסה נניח? או מבחינת הבנק?
אני צריכה להחתים מישהו על משהו? לעשות איזשהן פעולות נוספות?

תודה
אנה
11/05/2016 18:00
אנה 11/05/2016 18:00
בעלי פוטר מהעבודה 1.4 אמור לקבל פיצויים. התקשרנו לרואת חשבון של העסק אמרה שיכנס בעשירי לחודש
אתמול נכנס דמי הבראה הודעה מוקדמת וימי חופש אבל הפיצויים לא נכנסו.

עכשיו התקשרנו אליהם והיא אמרה שבתלוש הבא הוא יקבל את החלק שלהם שזה עוד חודש ושאר הכנס בביטוח הפנסיוני שאם הוא רוצה למשוך את הכסף שיצור קשר איתם.

אין איזה חוק שמגדיר תקופת תשלום לפיצויים?

והאם זה תקין שהם אפילו לא הודיעו לגבי המחצית השנייה שנמצאת בהראל?

שאני מאמינה גם משם יקח זמן להוציא את הכסף
אורית
11/05/2016 11:20
אורית 11/05/2016 11:20
שלום רב
אני בת 20 עובדת ברשת מזון, כ-3עד 4 ימים בשבוע, כ5 וחצי שעות כל משמרת.
במהלך חופשת הפסח יצא שעבדתי שעות נוספות מעבר לשעות העבודה הבסיסיות. לציין כי טרם תחילת עבודתי נמסר לי עי המעסיק כי תנאי השכר הם עפי חוק.
כעת לאחר קבלת תלוש המשכורת ראיתי כי המעסיק לא שילם לי עבור השעות הנוספות.
האם עפי החוק ולאור הימים ושעות העבודה שהוגדרו לי אני זכאית לקבלת תשלום עבור השעות הנוספות. אודה לקבלת התייחסות טרם פנייתי למעסיק
תודה
עובדת חברה גדולה
11/05/2016 05:54
עובדת חברה גדולה 11/05/2016 05:54
שלום,
אני עובדת חדשה בחברה גדולה עם הסכם קיבוצי.
ע״פ ההסכם (כפי שהופץ למיילים של העובדים) בערבי חג העובדים מחויבים לעבוד עד 6 שעות. אם זאת ע״פ החוק עובד אשר עובד חמישה ימי עבודה בשבוע יעבוד 8 שעות בערב חג.
השאלה שלי היא האם במידה והמנהלת הישירה לי מורה לי להישאר 8 שעות בערב חג היא הפרה של זכויותיי, כאשר כל שאר החברה יוצאת שעתיים לפניי?
האם ההסכם הקיבוצי חל עלי בכלל מאחר ואני אינה חברה בועד?

תודה מראש
רועי אשכנזי
11/05/2016 01:48
רועי אשכנזי 11/05/2016 01:48
שלום לכולם,
אני עובד כבר 13 חודשים ועומד להתגייס לצבא ולכן אני אמור לקבל כספי פיצויים. אני עובד בתור טבח ברשת ארקפה אצל זכיין פרטי.
המשכורת שלי כפי שהוא אמר לי היא 30 לשעה אך בתלו המשכורת כתוב לי שפר שעה אני מקבל 25 ש"חחח פלוס עמלות מקצועיות 5 ש"חחח לשעה. לקראת הגיוס שלי אמרתי לו שאני עוזב ופתאום השתנה לי בתלוש עמלות המקצועיות בטיפים.
בדקתי באינטרנט ומצאתי שבחישוב הפיטורים יש לכלול עמלות מקצועיות אך אין לכלול טיפים ובכך בעצם אני אקבל פחות כספי פיצויים ממה שמגיע לי.

מה לעשות? צריך עזרה
אבטלה 11/05/2016
חלי
11/05/2016 00:09
חלי 11/05/2016 00:09
שלום רב ,
בחודש 8/15 עזבתי את עבודתי והתחלתי לעבוד בחודש 9/15 ופותרתי באותו חודש התחלתי עבודה בחודש 11/15 ועד לחודש 3/16 פותרתי שוב
יש לציין כי לפני כן עבדתי 7 שנים רצוף ללא הפסקה
חסר לי תלוש משכורת של חודש 3/16
ורציתי לדעת עם מגיע לי דמי אבטלה
תודה מראש
דיקלה
10/05/2016 20:07
דיקלה 10/05/2016 20:07
היי. החלקתי בעבודה לפני כחודש וחצי ושברתי את המרפק. ברצוני לדעת למי אני אמורה להגיש את המסמכים של טופס 250 ואישורי המחלה מה אורתופד על מנת לקבל משכורות על הימים בהם נעדרתי מהעבודה? האם לעבודה או לביטוח לאומי ישירות?
נסיע בתפקיד
10/05/2016 18:15
נסיע בתפקיד 10/05/2016 18:15
שלום.
האם אני יוצא מהבית ונוסע בתפקיד למקום מסויים.
משך הנסיע כשעתיים.
האם שעת העבודה שלי מתחילה מאותו רגע שיצאתי מהבית ?
נועם
10/05/2016 15:04
נועם 10/05/2016 15:04
שלום, אשמח מאוד להתייחסות מצידכם על האירוע.
אני עובד בחברה כבר שנה וחודשיים, זומנתי לשיחה על ידי המעסיק שלי והוא ציין בפני שאינו מרוצה ממני.
לאחר שלושה ימים הוא הודיע לי בעל פה שאני מפוטר ושאיני צריך להגיע יותר. ללא שום מכתב רישמי או טופס 161.

מה דעתכם בבקשה.
מודה מאוד על עזרתכם.
אסתר י
10/05/2016 13:59
אסתר י 10/05/2016 13:59
עובד במילוי מקום לשלושה וחצי חודשים אמור לקבל דמי חגים עבור ימי חול המועד בהם המשרד היה סגור?
הדר
10/05/2016 12:24
הדר 10/05/2016 12:24
שאלה דחופה. מישהי נכנסה ברכי ביום שבת בלילה. כתוצאה מכך נגרם לי נזק לצוואר וקיבלתי חמישה ימי מחלה מהמיון. האם על המעסיק לשלם לי עבורם או שביטוח לאומי צריכים לשלם לי? אשמח להפניה לחקיקה רלוונטית. חשבת השכר של החברה שלנו טוענת שבהתאם לס11 לחוק דמי מחלה החברה לא אמורה לשלם לי וכי עלי לפנות לביטוח לאומי. לדעתי אין קשר כי בשבת איני נחשבת עובדת... לא הייתי בדרך לעבודה או מהעבודה כמובן...

אשמח לתשובה מהירה!
רוני
10/05/2016 12:21
רוני 10/05/2016 12:21
שלום, חבר טוב שלי פוטר לאחרונה מעבודתו בגלל שהוא נעדר ממנה כמה ימים ולא הודיע לבוס שלו שום דבר.
הוא אמור לקבל בימים הקרובים מכתב פיטורין, רציתי לשאול אם הבוס יציין במכתב את סיבת הפיטורין הנ"ל האם יש מצב שכאשר החבר ירצה לקבל דמי אבטלה אז ביטוח לאומי יראו בו כמי שדינו התפטרות מיוזמתו והוא לא יקבל דמי אבטלה מייד (אלא רק לאחר 3 חודשים)?

תודה מראש
שרון
10/05/2016 12:18
שרון 10/05/2016 12:18
האם הסעיפים הבאים אשר לקוחים מחוזה עבודה חוקיים ?

המעסיקה מעריכה כי מעת לעת לצורך מילוי תפקידו יידרש העובד לעבוד אף בשעות נוספות ו/או חריגות ו/או בימי המנוחה. על מנת שלא לבצע התחשבנות מדי חודש בחודשו, ישולם לעובד סך כולל של 1,000 ₪ ברוטו כגמול גלובלי בגין עבודה בשעות נוספות. מובהר, כי העובד לא יהיה זכאי לתשלום שעות נוספות לפי ביצוע בפועל. לפנים משורת הדין, ומבלי שיהא בכך כדי לגרוע ממהותו של התשלום האמור, יבוצעו ההפרשות לביטוח המנהלים גם מרכיב הגמול הגלובלי בגין עבודה בשעות נוספות (גמל ופיצויים).

ובנוסף סעיף זה-

1.1.1 העובד מסכים בזה שהמעסיקה תנכה ממשכורתו החודשית ותפריש לפוליסה את הפרשות העובד וחתימה על הסכם זה כמוה כמתן הוראות בלתי חוזרות למעסיקה בעניין זה.

1.1.2 את מרכיב התגמולים תעביר המעסיקה לידי העובד בסיום העסקתו, אלא אם נבעה ממעילה באמון במעסיקה, הפרת התחייבות לסודיות ואי תחרות או עבירה פלילית הנושאת קלון.

1.1.3 את מרכיב הפיצויים תעביר המעסיקה לידי העובד בסיום העסקתו, אלא אם החליטה שלא לעשות כן.

תודה!
יעקב
10/05/2016 12:15
יעקב 10/05/2016 12:15
שאלה בדיני עבודה

רכשתי בעלות על עסק מסויים
לאחר שנה הודעתי לעובדים על סגירת העסק
המנהל של העסק הודיע לי שהוא ממשיך ליפעול בתחום

אבל הוא לא צריך את 2 העובדות המועסקות מטעמי בעסק.

אחת עובדת זמן קצר. ופוטרה ללא בעייה.

השנייה בהריון
השאלה : מה החוק במיקרה של סגירת עסק. ועובדת בהריון ??