ברצוני לשאול שאלה לגבי זכויותיי בעבודה על מנת לדעת אם יש לי איך להתקדם ממנה או לא.
אני עובדת בעמותה,שיש לבעלי התפקידים שלה סדרי יום שונים זה מזה,במבנים שונים,חלקם אף בתפקיד ללא מקום קבוע,ולכן אין שעון נוכחות פיזי אלא החתמה טלפונית של נוכחות-תחילת וסוף יום.
יש לציין שמס' שעות העבודה ביום מוגדר וקבוע
בחוזה שלי,ההחתמה רק מאשרת את הנוכחות ואם הקדמתי/איחרתי בכמה שעות ביום מסויים להתקשר,זה לא ישפיע בהתאם על גובה המשכורת שלי.
עד עתה,בכל חודש הובאו לנו טפסים בהם נשלים ידנית ימים ששכחנו להחתים בטלפון, דבר שלצער המעסיקים היה קורה הרבה.
בחודשיים האחרונים,לאחר מכתב הרתעה מצידם שמפרט את הסנקציה העתידית-הובהר כי מעכשיו עובד שישכח להחתים יותר מ3 פעמים(גם אם זה רק בבוקר/צהריים) ,על כל 3 ימים של שיכחה היום הרביעי שישכח יחשב כאילו לקח יום חופש. על כן ירדו לי כ5 ימי
חופשה.
שאלתי היא האם זה חוקי מצידם לעשות דבר כזה? האם יש דרך(מעבר כמובן ללהשתדל לא לשכוח פעמים הבאות) להחזיר לי את הימים שנלקחו?