שלום רב,
אולי תצליחו לעזור לי להבין איך להתמודד עם סיפור קפקאי קצת בנוגע לפיצויי הפיטורין שלי (בחוזה העבודה חתומים על
סעיף 14 לפקודת מס הכנסה). ב-2011 עזבתי את מקום עבודתי. מאז שינתה החברה את שמה (אך מספר הח"פ שלה נשאר).
במעמד העזיבה קיבלתי מכתב שחרור לכספים שהופקדו בתכניות
הפנסיה /
ביטוח מנהלים, אך רק עם חתימה וללא חותמת. לפני כשנה ניסיתי למשוך את הפיצויים הפטורים ממס, ומסתבר שכך:
1. חברת הביטוח טוענת שהם צריכים מכתב שחרור כספים עם חותמת
המעסיק, ושהמכתב שהועבר להם שחור ודורשת מכתב חדש.
2. המעביד לשעבר דורש להפנות את העניין לסוכנות הביטוח שאתה החברה עובדת.
3. סוכנות הביטוח טוענת, שהם שלחו את המכתב לחברת הביטוח עם חותמת המעסיק כנדרש, ושהמכתב שהם שלחו אמנם שחור קצת, אבל קריא או כמעט קריא, וכאן זה חוזר לשלב 1, כמובן.
אין לי יותר סבלנות לעיסוק הזה. נראה לי שהמעסיק לשעבר יכול פשוט להוציא מכתב חדש, אבל הם מנסים להתנער מאחריותם בעניין. כמו כן, למיטב זכרוני, לפי
חוזה העבודה, חובות מסוג זה שמוטלים על הצדדים בו, ממשיכים לחול גם לאחר תום יחסי עובד-מעביד.
איך הייתם מציעים לי להתמודד עם זה, במיוחד לנוכח כך שאינני גר יותר בישראל ושהפינג-פונג הזה ממש לא לעניין וגוזל ממני הרבה יותר מדי משאבים? תודה מראש!