נתקלתי לאחרונה בבעיה עם עובדת זרה שעזבה אותנו ביוזמתה, הגישה מכתב
התפטרות לאחר שנת עבודה.
שילמנו לה כל מה שידענו, נופש, חופשות שלא נוצלו,
חגים שלא נוצלו, ודמי
הודעה מוקדמת משום שביקשנו ממנה לעזוב ולאפשר לנו לקלוט עובדת חדשה במקום.
קיבלנו הודעה שעלינו לשלם את ההפרשות לפנסיה.
למדנו שיש צו הרחבה משנת 2008 שאף אחד לא סיפר לנו המעסיקים הפרטיים ואנו מודעים לחובתנו ועל החובה לשלם לעובדת את הגמל על תקופת השנה שעבדה אצלנו.
מכל הברורים שניסינו לבדוק נשארו שאלות פתוחות:
1. במקרה והיא התפטרה האם חייבים לשלם לה את הפיצויים, לציין לא הופרשו כספי
פנסיה והפיצויים לקרן פנסיה (ע"פ סעיף 14) בהעדר מוצר כזה בחברות עבור העובדים הזרים, וגם לא נחתם כל הסכם להפרשות לקרן פנסיה ביני לבין העובד הזר, ולדעתי חברות הביטוח גם לא ידברו עם
המעסיק הפרטי הבודד ועם עובד אחד בודד ?
נאמר לפתוח חשבון בנק על שם העובד ושלא תהיה לו גישה לחשבון עד מועד יציאתו מהארץ, בבנקים שבהם בדקתי לא מכירים הסדר כזה וגם לא מכירים פתיחת חשבון למטרה כזו ודורשים מהעובד 2 תעודות עם תמונות לזיהוי.
2.האם יש לשלם לעובדת את סכום ההפרשות בסיום עבודתה או בזמן יציאתה מהארץ שלא במטרה לחזור ?
אולי נמצא מאט סדר בלא מובן שלנו
בתודה
עמוס בן יוסף