עובד במשרד ממשלתי ומסתבר שהוזנו לי אקסטרה נקודות זיכוי ונדרשתי ע"י מס הכנסה להחזיר את ההפרשים. בנוסף מספר נקודות הזיכוי השתנה פעמיים במהלך השנה (מ-6 ל-7 ומ-7 ל-9).
ניסיתי לברר מול השכר את פירוט נקודות הזיכוי שלי כדי לנסות ולהבין מאיזו סיבה הוזנו לי נקודות הזכוי ובנוסף שאלתי איך קורה שמספר נקודות הזיכוי משתנה כמה פעמים בשנה ללא שום דווח על שינוי מצידי. התשובות שקיבלתי מיחידת השכר, לתחושתי, מתחמקות ובהחלט לא עונות על השאלות ששאלתי, ובסוף התכתבות ארוכה הומלץ לי ע"י יחידת השכר לפנות לפקיד השומה כיוון שהוא "הגורם היחידי שיכול לתת מענה הולם"
שאלותי הן:
1. מי אחראי על הזנת נקודות זיכוי במערכת השכר - יחידת השכר או מס הכנסה? או במילים אחרות מי אמור לספק לי תשובה כך שאוכל להבין את פירוט נקודות הזיכוי שלי?
2. איזה תרחיש יכול להוביל לכך שנקודות הזיכוי משתנות כמה פעמים במהלך השנה (כשאני לא דווחתי על שום שינוי).
3. במידה ומדובר בטעות של יחידת השכר - האם אני יכול לדרוש ממקום העבודה לשלם את ההפרשים?