{if 0} {/if}

זכויות עובדים בישראל - כל המידע בנושא זכויות עובדים ודיני עבודה בישראל, בפורטל זכויות העובדים
זכויות עובדים - הכל על זכויות העובד ודיני עבודה בישראל
×
x

כלים לחיפוש עבודה

לכל עובד בישראל יש זכויות הקבועות בחוק!

דרגו אותנו:
| דירוגך () בוצע בהצלחה
 (939) דירוגים | דירוג ממוצע (5)
5 stars - based on 939 reviews

ברוכים הבאים, בפורטל זכויות העובדים תוכלו למצוא מדריכים ברורים בנושא דיני עבודה וחוקים שנועדו להסדיר את מערכת היחסים בין ציבור העובדים לבין המעסיקים באשר הם. הפורטל מנוהל על ידי עורכי דין מובילים המתמחים בדיני עבודה, חשבי שכר ורואי חשבון בכירים.

אנו מספקים שירותי יעוץ משפטי לעשרות אלפי עובדים ומעסיקים מדי חודש, ואם הגעת לכאן – סביר מאד שאנחנו יכולים לסייע גם לך בכל הנוגע למעמדך בשוק העבודה.

פורטל זכויות העובדים עלה לרשת האינטרנט בשנת 2007 ומאז גדל, התפתח והפך לפורטל הגדול והמוביל בישראל בתחום זכויות העובד.

הפורטל מציג סקירה עדכנית ומקיפה בנושא זכויות העובדים בישראל, תוך פרסום כתבות יומי בנושאים מגוונים הנוגעים לענייני עובד-מעביד, ובמטרה לאפשר לעובדים ומעסיקים למצוא תשובות ולקבל מענה מדוייק לכל בעיה או שאלה.

חשוב ועדכני: האם ניתן לכפות על עובד/ת להתחסן לקורונה?

בפורטל תמצאו פורום פתוח המאפשר דיונים והצגת שאלות לשם בירור זכויות. כמו כן ניתן למצוא בפורטל מחשבונים חינמיים המאפשרים לעובדים ומעסיקים לבדוק את היקף הזכויות המגיעות להם ולחשב פיצויי פיטורים, דמי הבראה, דמי לידה, דמי אבטלה ועוד!

צוות עורכי הדין שמנהל את הפורטל מציע לעובדים ולמעסיקים ייעוץ משפטי מהיר, בפריסה ארצית, בכל עניין ובכל בעיה משפטית.

אנו מעדכנים מדי יום מאגר חוקי עבודה, פסקי דין, סקירות משפטיות אקטואליות, שאלות גולשים ותשובות של עורכי דין ועוד!

בין שאר הנושאים בפורטל זכויות העובדים


שכר מינימום לעובדים

התנאים לקבלת שכר מינימום הם היות העובד בוגר ובן 18 שנים לפחות, והיותו מועסק במשרה מלאה כנהוג במקום עבודתו, אך לא מעל 182 שעות.

שכר המינימום אשר נקבע בחוק נכון להיום עומד על סכום של 5300 ₪ לחודש או 29.12 ₪ לשעה, לנערים עד גיל 16 השכר הוא 21.45 ₪ לשעה. לנערים עד גיל 18 נקבע שכר מינימום לשעה בשיעור 25.43 ₪.

מי שמעסיק עובדים עם מוגבלות כלשהי, רשאי לשלם פחות משכר המינימום שנקבע בחוק, בתנאי שקיבל על כך אישור מיוחד מטעם משרד התעשייה והמסחר. המעסיק מחויב להעמיד במקום בולט וגלוי לעובדים מודעה בגין גובה שכר המינימום.

דמי נסיעה

עובד אשר זקוק לתחבורה ציבורית למעלה משלש תחנות, זכאי לקבלת דמי נסיעות מידי המעסיק.

החל מחודש פברואר 2016, ההשתתפות המרבית של המעסיק בדמי הנסיעה עומדת כיום על 22.60 ₪ ליום עבודה, ומחיר זה יקבע על פי מספר הנסיעות להן יזדקק העובד בכדי להגיע למקום עבודתו, על פי תעריף מוזל בנסיעה בתחבורה הציבורית.

עובד אשר מוסע על ידי המעסיק למקום עבודתו, לא זכאי לדמי נסיעה, ועובד אשר החסיר יום עבודה לא יקבל דמי נסיעה עבור אותו יום.

הפסקות

במהלך יום עבודה של שמונה שעות לפחות, זכאי העובד למנוחה להפסקה ולארוחה של ¾ שעה לפחות, ובערבי חג, להפסקה של חצי שעה.

במהלך ההפסקה רשאי העובד לעזוב את מקום עבודתו, אלא אם כן נדרש אחרת על ידי המעסיק, ונוכחותו נדרשת בזמן ההפסקה.

ההפסקה לא נכללת כשעת עבודה, אלא אם כן נדרש העובד להישאר במקום עבודתו בזמן ההפסקה.

הפסקות קצרות, ללקיחת אוויר וחשיבה, נחשבות כחלק מהעבודה, והמעסיק אינו רשאי להפחית משכר העובד בעקבותיהן. עובד רשאי להפסקות תפילה בהתאם לאמונתו.

הסכם עבודה

מעסיק חייב למסור לעובד ולא יאוחר מ 30 יום מיום תחילת עבודתו, הודעה בכתב, המפרטת את תנאי העסקה. הודעה זו תכלול את תאריך תחילת עבודתו, תפרט אם משך העסקתו קצוב, ולאיזו תקופה.

ההודעה תפרט את עיסוקו העיקרי של העובד, תאור התפקיד, שמו של הממונה הישיר אליו יוכל לפנות בשאלות, פירוט אודות שכרו, ימי העבודה, משך יום העבודה והשבוע, ימי חופשה, ימי מנוחה, ותשלומים סוציאליים אם אותן הוא מקבל, על פרטיהם.

מועד תשלום שכר עבודה

מעסיק מחויב בתשלום שכר העובד על בסיס חודשי, בתום החודש עבורו משתלם שכרו של העובד, ולא יאוחר מהתשיעי לחודש שלאחריו, תשלום לאחר היום התשיעי יזכה את העובד בפיצויים עבור הלנת שכר.

במידה והעובד מועסק על בסיס יומי, שעתי או על בסיס עבודה קבלנית, ישולם בתום מחצית החודש בו עבד, ולא יאוחר מהתשיעי לחודש שלאחריו, אלא אם כן הוסכם אחרת בהסכם שנחתם מראש.

עובדים שעות נוספות?

עובד זכאי לתשלום עבור שעות נוספות כאשר וולאחר שעבד במועדים החורגים מעבר לתחום העבודה הקבוע בחוק.

תחום העבודה מוגדר במקומות בהם עובדים שישה ימים בשבוע, עד לשמונה שעות, בימים בהם עובדים חמישה ימים בשבוע, עד לתשע שעות, בעבודה בה עובדים לפחות שעתיים ביום עבודת לילה, עד לשבע שעות. ובכלל, שבוע עבודה כתחום עבודה לא יעלה על 43 שעות, וכל שעה מעבר לשעות עבודה אלו מחויבת בתשלום שעות נוספות.

דמי הבראה

כל עובדת ועובד אשר עבדו במקום עבודתם למעלה משנה אחת שלמה, זכאים לקבל דמי הבראה מהמעסיק.

דמי ההבראה עומדים כיום על סכום של 374 ₪ ליום, כאשר בשנה הראשונה מקבל העובד עבור חמישה ימי הבראה, שישה ימים עבור השנה השנייה והשלישית, ושבעה ימים עבור השנה הרביעית עד העשירית.

אנחנו כאן למען הזכויות שלך!

צוות הנהלת האתר דואג לעדכן את התוכן ולהעשיר את המידע המופיע בפורטל זכויות העובדים מדי יום ביומו.

אנו עושים ככל שביכולתינו על מנת לתת מענה מהיר ומיידי למאות פניות של עובדים ומעסיקים בכל יום ונשמח לעשות הכל בשביל לעזור גם לך לממש את הזכויות שלך בתחום העבודה.

ליחצו כאן לפניה וקבלת יעוץ משפטי מהיר מעורך דין המתמחה בזכויות עובדים!

מחשבונים לשימוש חופשי:
מחשבון דמי אבטלה   מחשבון דמי מילואים   מחשבון דמי הבראה

מחשבון פיצויי פיטורים
  מחשבון הלנת שכר   מחשבון דמי לידה

פורטל זכויות העובדים:
פורום
פייסבוק
ייעוץ אישי
אנחנו כאן בשבילך!
לכל עובדת ועובד יש זכויות לפי חוק. פגעו בזכויות שלך? רוצה לבדוק מה קובע החוק?
פורטל זכויות העובדים © המידע באתר ניתן באופן תיאורטי ואינו מהווה תחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין מנוסה!
קידום אתרים SEOWEB