{if 0} {/if}

הוספת תגובה
×
x

כלים לחיפוש עבודה


פורום זכויות עובדים ודיני עבודה

הוספת תגובה ל - מבקש להתייעץ אתכם בנושא ביטוח
אבקש לקבל תגובות לאימייל שלי *


* (אנו לא עושים כל שימוש בכתובת הדוא"ל שלך ולעולם לא נשלח אליך דואר זבל)
תגובה ל:
מחבר
תאריך ושעה
31/08/2020 14:58
שאלת פוליסה הפרשית לפנסיה ובקשה לעצתכם - יש לי ביטוח מנהלים קיים (פוליסה פעילה ישנה מאד, מקדם מובטח ואטרקטיבי).
ואולם, מאז 2016 כידוע המעסיקים הצטרכו להגדיל את ההפרשה שלהם ושל העובד מעל ל5%, והפוליסה הישנה שלי סירבה לקבל מעל ל5+5+8.33. אז פתחתי פוליסת ביטוח הפרשית, לשם העברתי את היתרה הנדרשת לפי חוק.
אחרי שנים שהחזקתי פוליסה הפרשית באותה חב. ביטוח כמו זו עם המקדם המובטח, ושילמתי ה-מ-ו-ן דמי ניהול (בלי לקבל על הפוליסה החדשה מקדם מובטח כמובן), פניתי לסוכן שלי בבקשה להעביר את ההפרש, מעל ל5%, לכלי ביטוחי אחר וקצת יותר אטרקטיבי. יש לציין שהפוליסה ההפרשית מכילה רק הפקדה שלי, העובדת, כי המעסיק כבר מכסה את ה6.5% שלו ב5% לפוליסה עם המקדם המובטח ו1.5% לא.כ.ע. שהוא משלם לי.
הסוכן הציע לי להעביר את הסכום ההפרשי (1%) לקופ"ג בחברה אחרת, הצעה שקיבלתי בשמחה.
מאז שנפתחה לי הקופ"ג, מזה חודשיים, המעסיק מעביר מדי חודש את ה1% לחברה האחרת, אך החברה מסרבת לשייך ולקבל בטענה של תקנה 19, לפיה לקופ"ג חייבת להיכנס הפרשה מהמעביד והפרשה מהעובד, ופה יש רק הפרשה של העובד ולכן 'חסרה' הפרשת מעסיק.
סוכן הביטוח שלי כרגע בחופשה ארוכה אבל מנג'ס לי כבר חודשיים שהכסף הזה לא נכנס, ומפנה לטיפול הסוכן הסולק של המעסיק. רק עכשיו, בזמן חופשתו, הצלחתי סופסוף לברר גם מול חברת הביטוח וגם מול המעסיק שלי מדוע אינם מעבירים את הכסף ומשייכים, והסתבר סופסוף מדוע - זה בעצם כי קופ"ג לא יכולה לקבל אותו. לטענת המבטח, קופ"ג שנפתחת על ידי מעסיק לא מתאימה ככלי ביטוחי כשאין הפרשת מעסיק אלא רק הפרשת העובד.
אז מה עושים? ראשית, האם זה נכון? ואם כן, איזה כלי אחר ניתן לשימוש ל1% הפרשות עובד? אני מחפשת כלי לחיסכון עם סיכון גבוה, ואז אנייד אליו את כל הכספים ההפרשיים שצברתי ברבות השנים.
תודה על עצתכם.




פורטל זכויות העובדים:
פורום
פייסבוק
ייעוץ אישי
אנחנו כאן בשבילך!
לכל עובדת ועובד יש זכויות לפי חוק. פגעו בזכויות שלך? רוצה לבדוק מה קובע החוק?
מידע לעובדים ולמעסיקים
פורטל זכויות העובדים © המידע באתר ניתן באופן תיאורטי ואינו מהווה תחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין מנוסה!