{if 0} {/if}

הוספת תגובה
×
x

כלים לחיפוש עבודה


פורום זכויות עובדים ודיני עבודה

הוספת תגובה ל - מקווה שזה יעזור
אבקש לקבל תגובות לאימייל שלי *


* (אנו לא עושים כל שימוש בכתובת הדוא"ל שלך ולעולם לא נשלח אליך דואר זבל)
תגובה ל:
מחבר
תאריך ושעה
04/05/2020 16:12
אני לא אשת מקצוע, אין לי תשובות להכל אבל הצלחתי לברר ולהבין לא מעט. זה קצת ארוך אבל מקווה שיעשה סדר למי שצריכה:
1. הייתה תקופה של שבועיים ממש בתחילת המשבר בו הותר למעסיקים להוציא נשים בהריון לחלת גם ללא היתר משרד העבודה. אבל שימו לב! עליהם היה לקבל אישור בדיעבד! בטח ובטח במידה ולא הסכמתן והוצאתן בכוח בגלל המצב. במידה והוצאתן אחרי התקופה הזאת אז בוודאי שיש צורך באישור וכן הסכמה *בכתב* שלכן.
2. על כל מקרה לא תעלה תקופת החלת על 60 יום. 3. במידה והמקום בו אתן עובדות התחיל להחזיר עובדים לפני תום 60 ימים, הראשונות!!! שצריכות לחזור אלה נשים בהריון! (בהנחה שאתן רוצות ומסכימות לחזור כמובן). החזרה תעשה בהקף המלא של המשרה הקודמת. ניתן להגיש בקשה למשרד העבודה לצמצום הקף משרה. אך עד קבלת האישור יש להחזיר במיידי ובהיקף המשרה המלא שלכן!
4. מוקד דיווח על פגיעה בזכויות העובד יעזרו לכן עם המקרה הספיציפי שלכן ויתנו לכן סימוכין לדברים שכתבתי לעיל. הם יכתבו לכן מייל עם הסבר שתוכלו להעביר למעסיק או לחילופין יכתבו לבקשתכן מייל הדורש מהמעסיק להחזירכן לעבודה. המספר: 037347839 או אותו מספר עם 40 בסוף. הם עונים מ8 בבוקר ועד 15.30 בצהריים.
5. לגבי חישוב דמי חלד ואבטלה עוד לא הצלחתי להבין לגמרי. עפי אתר ביטוח לאומי דמי הלידה לא ייפגעו מחודשי החלת. עם זאת, החזרה לעבודה באחוזי משרה נמכוים יותר עלולה כן לפגוע בחישוב. להבנתי, אם מצליחים להוכיח שהפגיעה היא בעקבות הקורונה אז לא אמורים לעשות בעיות.

מקווה שזה עזר




פורטל זכויות העובדים:
פורום
פייסבוק
ייעוץ אישי
אנחנו כאן בשבילך!
לכל עובדת ועובד יש זכויות לפי חוק. פגעו בזכויות שלך? רוצה לבדוק מה קובע החוק?
מידע לעובדים ולמעסיקים
פורטל זכויות העובדים © המידע באתר ניתן באופן תיאורטי ואינו מהווה תחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין מנוסה!