{if 0} {/if}

הוספת תגובה
×
x

כלים לחיפוש עבודה


פורום זכויות עובדים ודיני עבודה

הוספת תגובה ל - זכאות לפיצויי פיטורין
אבקש לקבל תגובות לאימייל שלי *


* (אנו לא עושים כל שימוש בכתובת הדוא"ל שלך ולעולם לא נשלח אליך דואר זבל)
תגובה ל:
מחבר
תאריך ושעה
16/02/2020 13:53
שלום לכולם, שאלה בנוגע לפיצויי פיטורין לאחר פחות מ-12 חודשי עבודה:

עבדתי אצל מעסיק 10 חודשים, (חלק במשרה חלקית). לאחר 10 חודשי עבודה, הודיע לי המעסיק שהוא מעוניין להמשיך לעבוד איתי כעצמאי, כך שדה-פקטו פוטרתי, ומאז אני עובד עם מעסיק זה כעצמאי (מקבל העברה פעם בחודש על בסיס פרוייקטים בחודש העוקב).

ראיתי שביה"ד לענייני עבודה מכיר ב-11 חודשים כרף ה"סמוך לשנת עבודה", ולפיכך מחייב פיצויי פיטורין גם לאחר 11 חודשים, ואולם אני עבדתי 10 חודשים בלבד. עם זאת, חל כאן עניין קצת טריקי:

המשכורת האחרונה שלי כשכיר מהמעסיק היא מחודש אפריל 2019, וההעברה הראשונה שקיבלתי ממנו כעצמאי היא על בסיס עבודתי בחודש יוני 2019, אך לא הייתה כל השהייה בעבודה עצמה – המשכתי לעבוד כרגיל גם בחודש שלא קיבלתי עליו משכורת כשכיר (מאי), והתשלום על עבודתי בחודש זה פשוט צורף לתשלום על הפרוייקטים של יוני. משמע, בחודש מאי, שהוא הקריטי לחישוב ה-11 חודשים, המשכתי את עבודתי, כאשר קיבלתי את התשלום כעצמאי חודשיים לאחר מכן.

אבהיר שוב: לאחר 10 חודשי עבודה פוטרתי, וחודשיים לאחר מכן קיבלתי את התשלום הראשון על עבודתי כעצמאי בגין עבודה שהתרחשה גם בחודש ה-11 (שבו רשמית לא הייתי שכיר). ככל שזה רלוונטי, התקשורת התבצעה במיילים ולא כללה חתימה על חוזה סיום העסקה / מכתב התפטרות וכיוצ"ב.

אציין כי לא נראה לי שעניין פיצויי הפיטורין היה המניע לפיטורין לאחר 10 חודשים, וכי היה היגיון עסקי מסוים בעבודה עמי כעצמאי במקום כשכיר (לאור שינויים פנים ארגוניים אצל המעסיק).

האם אני אמור להיות זכאי לפיצויי פיטורין?




פורטל זכויות העובדים:
פורום
פייסבוק
ייעוץ אישי
אנחנו כאן בשבילך!
לכל עובדת ועובד יש זכויות לפי חוק. פגעו בזכויות שלך? רוצה לבדוק מה קובע החוק?
מידע לעובדים ולמעסיקים
פורטל זכויות העובדים © המידע באתר ניתן באופן תיאורטי ואינו מהווה תחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין מנוסה!