{if 0} {/if}

הוספת תגובה
×
x

כלים לחיפוש עבודה


פורום זכויות עובדים ודיני עבודה

הוספת תגובה ל - פנסיה ופיצויי פיטורים
אבקש לקבל תגובות לאימייל שלי *


* (אנו לא עושים כל שימוש בכתובת הדוא"ל שלך ולעולם לא נשלח אליך דואר זבל)
תגובה ל:
מחבר
תאריך ושעה
08/10/2019 13:40
1. התחלתי לעבוד לפי שעות באופן חלקי עבור מעסיקה באפריל 2014.
2. התשלום היה לפי שעות אבל היו תקופות בהן הסכמנו על אחוז משרה מסויים ותשלום נטו.
3. בסביבות ספטמבר 2017, מאחר שהתחלתי לעבוד אצל מעסיקה נוספת , שאלתי את המעבידה הראשונה שלי מה פרטי הפנסיה שלי כדי שהמעבידה החדשה שלי תוכל לבצע הפקדות עבורי לפנסיה. התברר שהמעבידה הראשונה שלי בכלל לא פתחה לי קרן פנסיה (לא הייתה לי קרן פנסיה פעילה ב 2014).
4. המעבידה אמרה שהיא תדבר עם הביטוח שלה ותסדר זאת. בהמשך היא אכן פתחה לי קרן פנסיה ומתאריך נובמבר 2017 היא אכן העבירה כספים.
5. מספטמבר 2017 סיכמתי עם המעבידה הראשונה שכר נטו ל40% משרה ומעל שכר נטו עבור העבודה המעבידה אמרה שהיא תדאג לכל הזכויות הסוציאליות.
6. באוגוסט המעבידה הראשונה הודיע לי על פיטוריי , סוף העסקתי - 30 אוגוסט 2019. ומכיוון שמה שהיא אמרה שמגיע לי נראה לי לא סביר, בדקתי את הקרן לגבי פיצויים ופנסיה.
7. מיום פתיחת הפנסיה נעשו תשלומים עובר מעביד, עובד ופיצויים לפי השכר הנטו הנמוך הרגיל (למרות שהיו זמנים בהם אחוזי המשרה היו 100% ) לא משכר הברוטו.
8. ראיתי גם שלא היו הפקדות בגין התקופה שהמעבידה לא שילמה לי כלום במשך 3 וחצי שנים. כששאלתי אותה היא אמרה שהיא משלמת לי גם הפרשת עובד וזה אמור לכסות את הסכומים שהיא לא הפקידה לי בעבר. דבר ראשון, היא מעולם לא ביקשה ממני לשלם את חובה בצורה זו. דבר שני, אני סיכמתי איתה על שכר נטו וכל מה שמעבר לך היא במילא אמורה לשלם כמעסיקה. דבר שלישי, בעצם מתשלום זה גם ירד מס הכנסה. ודבר רביעי, בתלוש מופיע לי כל חודש שמורידים לי פנסיה עובד - סכום יותר גבוה ממה שהיא הפקידה בפועל.
9. המעבידה טוענת שכל חישוב של - הפרשות פנסיה עובד ומעביד וגם הפרשות פיצויים , הוא נעשה לפי שכר נטו ולא שכר ברוטו כיוון שהשכר נטו שלי הוא בעצם גם השכר ברוטו שלי.
10. סכום ההפקדות לפיצויים נמוך בהרבה ממה שלפי חישוב של 8.33% אני אמורה לקבל. אך המעבידה אומרת גם משהו לא הגיוני , היא טוענת שהיא שילמה הפרשות עובד ומעביד לפיצויים ומה שיש בקרן זה מה שמגיע לי. את חלקה בנוסף לפיצויים היא אמורה הייתה לשלם לי לא יאוחר מה 15 ספטמבר. אבל היא לא שילמה לי כלום.
11. שאלתי לגבי פנסיה - מה מגיע לי? איך מחשבים ריבית והצמדה על מה שהיתי מקבלת אם הכספים היו מופקדים? האם אני חייבת בתשלומי עובד לפנסיה לתקופה בה היא לא פתחה לי קרן או האם המעבידה חייבת בכספי המעביד והעובד לתקופה זו (אני למשל אם הייתי מודעת שהנטו שלי יהיה נמוך ממה ששילמה לי בגלל שיש עוד תשלומים שצריכים להתקזז משכר הנטו - או שהייתי מבקשת שכר יותר גבוה או שלא הייתי לוקחת את העבודה? מה מגיע לי מבחינת ריביות? האם מגיע לי גם פיצויי הלנה?
12. לגבי הפיצויים - מה מגיע לי? פיצויי הלנה? ריביות?

תודה מראש אשמח לעזרה




פורטל זכויות העובדים:
פורום
פייסבוק
ייעוץ אישי
אנחנו כאן בשבילך!
לכל עובדת ועובד יש זכויות לפי חוק. פגעו בזכויות שלך? רוצה לבדוק מה קובע החוק?
מידע לעובדים ולמעסיקים
פורטל זכויות העובדים © המידע באתר ניתן באופן תיאורטי ואינו מהווה תחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין מנוסה!