במקום עבודתי (פעילות ימי הולדת) העובדים נותנים זמינות לעבודה כחודש וחצי מראש, לאחר מספר ימים יוצא שיבוץ לכל ימי ההולדת לחודש הקרוב.
אתמול ביטלו לי יום הולדת כחמש שעות לפני שהיה אמור להתקיים. הביטול היה אמנם באשמת המשפחה החוגגת ולא באשמת מקום העבודה, אך כשביקשתי תשלום (עבור יום אותו שריינתי חודש מראש!) נאמר לי ש"כידוע לי" מקרים כאלה קורים, שכאשר נקלטתי לצוות אמרו לי שאין תשלום על ביטול אירוע, ולכן אין בכוונתם לשלם לי. אני לא זוכר שאמרו לי דבר כזה או שחתמתי על משהו בסגנון, זה היה לפני כמה שנים.
בנוסף, ההתכתבות נחתמה בכך ש"כשהמצב היה הפוך, ואני נאלצתי להיעדר מאירוע, מקום העבודה לא דרש ממני כסף על היעדרותי".
המשפט הנ"ל הרתיח אותי משתי סיבות, ראשית כל מעולם לא נעדרתי מאירוע. שנית, כשמדריך נאלץ להיעדר, חובתו למצוא מחליף ואם לא ימצא - יגיע לאירוע.
היו כבר מקרים של מדריכים שהגיעו לעבודה חולים בגלל שלא מצאו מחליף מתוך הצוות הקטן. לכן ההשוואה למקרה ההפוך פסולה ומרגיזה.
מקצת חיפושים ראיתי שאין פסיקה ברורה בנושא, מה האופציות שלי?