{if 0} {/if}

עורכי דין מנוסים בדיני עבודה מנהלים את הפורום הגדול בישראל לזכויות עובדים ודיני עבודה...
פורום זכויות עובדים ודיני עבודה Work Rights | עמוד 29
×
x

כלים לחיפוש עבודה


פורום זכויות עובדים ודיני עבודה

דרגו אותנו:
| דירוגך () בוצע בהצלחה
 (373) דירוגים | דירוג ממוצע (5)
5 stars - based on 373 reviews

נושא
מחבר
תאריך ושעה

אסתי
19/06/2023 19:04
האם ניתן להפסיק לשלם לי את גמול ההשתלמות ? זה חוקי? מה לעשות במידה ולא משלמים לי?
שימוע בתקופת מחלה
19/06/2023 16:46
שלום, הוזמנתי פעם ראשונה לשמוע אך למחרת לא הרגשתי טוב ולא הגעתי לשמוע. אחרי כמה ימים שהודעתי לממנה שלי שאני מרגישה יותר טוב אך מעדיפה לעבוד מהבית( ככה נהוג בחברה) הוא כתב לי שאין צורך לעבוד מהבית ואם לא מרגישה טוב אז להיות במחלה. וזה מה שעיתי. אך אחר יומיים הוזמנתי לשימוע שעדיין היתי במחלה. הרגיש לי שממהר להתפטר ממני. אז הגעתי וראו את המצבי- יש לי דלקת פרקים בכפות הידיים. השימוע היה ביום חמישי שבפועל היתי מחלה. יש אישור מחלה ביום ראשון הגיעתי למשרד כי היתי חייבת לדווח טופס 126 שנתי( אני חשבת שכר) ואז קיבלתי מכתב הפיטורים. הודעה לייעוצתכם.
יואנה
חופשה
יעל
19/06/2023 13:11
עם יצאתי לחופש
ולא ביקשתי שיורידו לי מהחופשים שצברתי
האם מעסיק יכול לנצל לי את הימי חופש ולשלם לי על החופש שלקחתי מבלי שאני אבקש שיורידו לי מהחופשים שלי 'צברתי ??
האם זה חוקי ??
שמש
19/06/2023 11:52
היי
חודש שעבר התפטרתי לאחר שעבדתי במקום עבודה הזה 5 שנים.
רציתי לשאול האם אני זכאית לקבל 100% פיצויים או פחות
תודה רבה
אבי
19/06/2023 07:04
שלום רב,
מעוניין לדעת מהן ההפרשות להן מחוייב המעסיק בגין מענק היובל (פנסיה, גמל, השתלמות) ?
תודה מראש
עידו
19/06/2023 02:12
לפני כחודשיים התפטרתי מעבודה באבטחה לאחר שלושה חודשי עבודה וזאת לאחר קבלת הצעת עבודה בתנאים טובים משמעותית, בחוזה שלי מול החברה חתמתי על התחייבות של שנה בתמורה לקורס אותו עברתי.
לאחר שהתפטרתי קוזז לי מהשכר מלוא סכום ההתחייבות ללא הצגת קבלה מהחברה על עלות הקורס למרות בקשותיי, לאחר בירור התברר לי כי על פי ההסכם הקיבוצי בענף החוזה להתחייבות אינו חוקי ועל החברה לשאת בעלות המלאה של הקורס.
גם אם סעיף זה כולל סייגים או לא הובן כראוי על פי הבנתי הקיזוז צריך להיות באופן יחסי לתקופת העבודה ובכפוף להצגת קבלה על עלות הקורס.
בנוסף במהלך הקורס קיבלתי שכר עבור 8 שעות ליום אף על פי שהקורס ארך 9 שעות וכאשר שאלתי נאמר לי שככה משלמים.
בנוסף במהלך העבודה קיבלתי החזרי נסיעות לפי חופשי חודשי אף על פי שלא תמיד היה ניתן להגיע למקום העבודה בתחבורה ציבורית.
האם המכלול במקרה זה מצדיק הגשת תביעה כנגד המעסיק לקבלת החזר ולו חלקי?
אשמח לקבלת הכוונה כי איני בקיא בפרטי החוק והפרשנויות השונות, תודה רבה.
פיטורים
אדיר
18/06/2023 16:02
היי, הייתי מנהל בחנות מכירות במשך שנה ושבעה חודשים, קיבלתי הודעה אחרי השימוע לפיטורים וקבלת אי הודעה מוקדמת.
היו לי עד התלוש האחרון 15.25 ימי חופשה שצברתי, רק מציין לצורך שאלה בהמשך.

קיבלתי את התלוש האחרון מהעבודה שבו מופיע כך:

פיצויים חייב 6353 שח
פדיון חודש עוזב- 15.25 לפי תעריך 296 שווה 4514 שח
הבראה גמ"ח 7.72 לפי תעריך 382 שווה 2949 שח

הודעה מוקדמת 3571 שח

שדיברתי עם השכר אמרו לי שמשולם לי לפי 17 ימים קלנדרים לפי הוותק שלי, 6 משמרות בשבוע.

שאלה:
הגיוני ששילמו לי 3571, והממוצע שעות שלי הוא 187 ב12 חודשים האחרונים עם שכר ממוצע ליום 387 שח(לשעה 49 נטו)

שאלה 2)לפי מה מחשבים פיצויים אם השכר שלי כולל בונוסים ופרמיית ניהול ושעתי?

שאלה 2) מופיע לי בתלוש גמ"ח ניצול מצטבר על ימי חופשה בתשלום 17.25, זאת אומרת שיש לי עוד יומיים בתשלום שלא שולמו? בנוסף מופיע שם בדיוק ככה:
זיכוי מצטבר:
ימי חופשה 4.52
הבראה 1.92
ימי מחלה 3.75 זה רלוונטי לחודש הבא או לחודש הזה? אם בכלל?
תודה רבה לעוזרים
יונס
18/06/2023 14:10
עברו 8 ימים מאז קיבלתי את המשכורת ועדיין לא קיבלתי את התלוש משכורת שלי לעומת עובדים אחרים שכן קיבלו, מה אוכל לעשות בנידון?
עובדת בנתב״ג ב...
17/06/2023 17:32
היי אני עובדת בנתב״ג בחודש וחצי ובהתחלה הכול היה בסדר ואני בהריון בהתחלה לא הודעתי והודעתי רק אחרי על ההריוני חודש 5 וכמובן שכולם התחילו מסביבי המנהל והאחמשית לשים לב ואני גם כבדת שמיעה באוזן אחת ואני עדיין שומעת היטב ו כניסה לכבודה הכנסה הבעיה שגילית בשבת שיש לי משמרת אחת ו שיש לי שימוע לפיטורים כמובן שהרוב זלזלו בי שמה ועדיין שתקתי ושתקתי. זה בסדר לפטר אותי למרות שהודעתי שאני בהריון ואני עובדת סה״כ חודש וחצי יאני חשבתי שאני בסדר גמור לא הייתה לי שום בעיה שראיתי חוץ משהעירו לי שאני בשירותים כי בגלל ההריון אני חייבת לרוץ וזהו חוץ מיזה והיה רשום סיבת השימוע אי התאמה
והתנהגות בלתי הולמת
ואני לא אדם שמדבר בגסות או חלילה משתחצן וזב מרגיש שפשוט סתם מחפשים . אשמח לתשובה בבקשה.
רוני .
17/06/2023 14:48
שלום רב
בדרכי חזרה הביתה החלקתי על הגב וכתף שמאל
סבלתי מכאבים אבל חשבתי שזה הגיוני בגלל המכה , המשכתי ללכת לעבודה רגיל ובהמשך בבדיקה וצילום התברר שפרקתי את הכתף , האם זה שלא נעדרתי מהעבודה בכלל גם לאחר הבדיקה פוגע בזכויותי להכרה בתאונה מביטוח לאומי ?
רותי
17/06/2023 10:11
שלום,אני נאלצת להגיע למקום עבודתי ברכב הפרטי שלי והמעסיק משלם לי לפי 1.48 שח לקמ
האם חוקי?
חוה
15/06/2023 15:06
שלום וברכה, כשהגעתי לעבודה בחברה קבלתי אפשרות לסיבוס יומי. ויש לציין שהתשמשתי בו על בסיס יומי - חמישה ימים בשבוע.
אנחנו עובדים במתכונת של 3 ימים מהמשרד ו2 ימים מהבית לאחר כחמישה חודשים אני מקבלת עדכון ממשאבי אנוש שעל ימים שאנחנו עובדים מהבית לא היה אפשרות להשתמש מהסיבוס כמו"כ היה אפשר להשתמש בו במסעדות מסוימות שבהסדר מול החברה והשתמשתי בו כנראה במסעדות שלא בהסדר של החברה. אני לא קבלתי שום הסבר או התניה איך להשתמש בסיבוס שהחברה נתנה עם קבלת האפשרות למימוש הסיבוס. עכשיו משאבי אנוש של החברה בה אני עובדת רוצה לחייב אותי עבוד כל החמישה חודשים אחורה, חשוב לומר שזה יוצא סכום גדול של כמה אלפי שקלים. האם אני חייבת לשלם את זה או שזה בעיה של החברה שלא אמרה לי שום הסבר על השימוש בסיבוס? תודה רבה.
אנונימית
15/06/2023 13:53
שלום רב,

אודה לקבלת עזרה במקרה עליו אפרט.

אני עובדת כ5 חודשים בחברת טיפוח, במחלקה קטנה בארגון. קולגה שלי הוא הומו שהתגובות שלו כלפי כוללות ברוב המקרים המוחלט דברים שקשורים לחיי המין שלי ולנטיות מיניות כדוגמת "נו הזדיינת עם מישהו בשירותים באירוע", שואל על כל קולגה או בכיר שעובר "באלך עליו / היית עושה אותו" וכדומה.. להסביר שזה לא מתאים לא עבד וכהפסקתי לדבר על עיניים אישיים אלא רק מקצועיים כדי לא להיכנס לפינות לא נעימות מולו הוא תקף אותי שאני מוזרה ואני מתעלמת ממנו (כי אני לא משוחחת איתו על דברים אישיים כי הוא לוקח הכל לפן מיני) והלך ללכלך עליי אצל מנהלת המחלקה שלקחה אותי לשיחה ואמרה לי שהדלת פתוחה, אני לא צריכה להרגיש לא נעים וזה ההומור שלו..
לא כל כך יודעת מה לעשות בסיטואציה ואשמח להכוונה
אנונימי
15/06/2023 12:10
הביאו לי שימוע לפני שסיפרתי שאני בהיריון,
הסיבות היו איחורים חוסר תפקוד בעבודה והיעדרויות, מה שהיה נכון בגלל שהרגשתי לא טוב אז לאחר מכן סיפרתי שאני בהיריון והוא אמר שהשימוע מבוטל. אבל הוא איים עלי ואמר שזה כרגע מבוטל ואצטרך לשנות את ההתנהגות שלי כי הוא בעבר פיטר נשים בהריון.
מאז השיחה עובדת כרגיל אבל מרגישה בעבודה סוג של אפליה,אם אני שולחת לו הודעה שלא מרגישה טוב מסנן אותי, אם אני רושמת לו שמרגישה קצת יותר טוב בערך שעה אחרי ומבקשת להגיע , מסנן או אומר לא להגיע , רומז רמזים כבדים,
בנוסף- ספירות מלאי שאמורות להתקים כל חצי שנה אמרתי לו שלא אוכל להגיע כי הן מתבצעות במקום מסוים שלא מומלץ לאישה בהריון לשהות הוא אמר שיבדוק מה יעשה, לאחר מכן החזיר תשובה ואמר שהם לא מקבלים את זה אבל אם אין ברירה שלא אגיע. תמיד בעקיצות. יש מה לעשות עם זה? לא נעים לי להיות בעבודה מרגישה הכבשה השחורה, ושאם אני לא מגיעה או מאחרת כי אני לא מרגישה טוב עושים פרצופים מסננים , בנוסף במהלך היום בעבודה מתייחסים לעובדת השניה הרבה יותר טוב ומפילים עלי יותר עבודה בכוונה .
אנונימי
15/06/2023 12:11
חשוב לציין שאני עובדת שם שלוש שנים.
מיכל
15/06/2023 06:52
הבן שלי קיבל חוזה עבודה בבית קפה כעובד דלפק. בראיון ביקש לעבוד 3-4 משמרות בשבוע. בפועל מקבל 2/3 משמרות וכל משמרת בדכ 6 שעות אבל קורה גם שהאחראי במקום מחליט שהיום אין עבודה לכן משחרר אותו אחרי 5 שעות.
יוצא שהוא מחוייב לעסק אבל העסק לא מתחייב כלפיו למינימום שעות העבודה שנקבעו בראיון . הסעיף בחוזה עליו חתום : האם זה חוקי? מצטטת כאן מהחוזה

4. עליך לעמוד לרשות המסעדה ככל שתדרש, בימים ובשעות משתנים, בהתאם לסידור העבודה שייערך על ידי
המסעדה, ובהתאם לשיקול דעתה הבלעדי לפי צרכיה המשתנים מעת לעת, תוך התחשבות, במידת האפשר, באילוציך. העבודה תתבצע בכל ימי השבוע, לרבות בסופי שבוע ובחגים, בהתאם לצרכי המסעדה.
5. עליך להגיש אילוצי עבודה מראש ועד ליום ה' בגין השבוע הבא אחריו. עליך להגיש באילוצי העבודה, _____6___ אופציות למשמרות בשבוע, מתוכן ___4_____ באמצע השבוע ו_______2_____ בסוף השבוע )שישי, שבת וחג(
6. מובהר כי המסעדה אינה מחויבת לשבץ אותך בהיקף משמרות מסוים, וכל שינוי בהיקף שיבוצך, לא ייחשב הרעת תנאי עבודה.
איא
14/06/2023 18:55
יש לי ותק 3 שנים וחצי, ולפני תקופה המעסיק התחיל לעשות קצת שינויים, למשל: בדרך כלל אני עובדת ימי שישי שבת או משמרות ערב במשרה חלקית, זה האילוץ ..בהתחלה המעסיק דאג להסעה בשבת או בחזור כי אין אוטובוסים, אבל עכשיו הוא לא מאשר זימון להסעות למרות שאני מסבירה שאין לי איך להגיע לעבודה או לחזור הביתה. ומאז אני לא עובדת או שמגיעה ומשלמת מהחשבון שלי ללא שינוי בתשלום דמי הנסיעות בתלוש.
עוד למשל: מאז שהתחלתי לעבוד בחברה שובצתי לימי שישי ושבת ואז זה הפך להיות אילוץ קבוע , והיום לא מאושר לעבוד גם שישי וגם שבת, אלא יום אחד רק, וזה פגע לי במשכורת.
מה הזכויות שלי בשני המקרים והאם הזכויות שלי נפגעו?
תסנים
14/06/2023 18:48
יש לי ותק 3 שנים וחצי, ולפני תקופה המעסיק התחיל לעשות קצת שינויים, למשל: בדרך כלל אני עובדת ימי שישי שבת או משמרות ערב במשרה חלקית, זה האילוץ ..בהתחלה המעסיק דאג להסעה בשבת או בחזור כי אין אוטובוסים, אבל עכשיו הוא לא מאשר זימון להסעות למרות שאני מסבירה שאין לי איך להגיע לעבודה או לחזור הביתה. ומאז אני לא עובדת או שמגיעה ומשלמת מהחשבון שלי ללא שינוי בתשלום דמי הנסיעות בתלוש.
עוד למשל: מאז שהתחלתי לעבוד בחברה שובצתי לימי שישי ושבת ואז זה הפך להיות אילוץ קבוע , והיום לא מאושר לעבוד גם שישי וגם שבת, אלא יום אחד רק, וזה פגע לי במשכורת.
מה הזכויות שלי בשני המקרים והאם הזכויות שלי נפגעו?
זוהר
14/06/2023 09:55
אישה שחתמה על חוזה זמני לתקופה מסויימת
והיא נכנסה להריון תוך כדי . הותק שלה הוא חצי שנה.האם מותר לפטר אותה בתום החוזה הזמני?
עדי
14/06/2023 07:51
שלום,
אשתי עובדת בשכר (עובדת לפי שעה) במשרה מלאה.
מקום העבודה מקזז לה את שעות החסר מהמשכורת על חשבון השעות הנוספות. לדוגמא: אם החסירה 3 פעמים שעה ב-3 ימים שונים, היא קיבלה שכר יומי עבור 8 שעות ובנוסף קיזזו לה 3 שעות מתשלום השעות הנוספות (הורדה כפולה !)

האם זה חוקי?
1. לקזז שעות חסר משעות נוספות
2.לקזז שעות חסר לעובד שעתי

תודה רבה
Wafae el famla
14/06/2023 01:35
שלום, מה שלומך, אדוני? אני ילדה בת 23 מהעיר אגאדיר, מרוקו. אני עוסקת בתחום המספרה. לאנשים יש מומחים גדולים בתחום הזה. אני מחפש עבודה איתך. תודה.
צירה
13/06/2023 16:03
שלום,
אני נמצאת כרגע בחופשת לידה ( לאחר שמירת היריון מחודש 4 להיריון שלי) והמעסיק שלי סוגר החודש ( חודש 6) את מקום העבודה, האם אני אמורה לקבל פיצויים בגין סגירת העסק ? שאו שעדיף שאתפטר למען גידול הילד על מנת שאקבל את הפיצויים ?
נ.ב , אני עובדת במקום העבודה הזה מעל7 שנים .
אנונימי
13/06/2023 11:32
שלוםרב
אשמח לדעת אם נגיד מנהל שעבדתי איתו יכול להעסיר אינפורמציה למנהל שמראיין אותי עליי ללא הסכמתי? ואם לא יכול לצטט עבורי את החוק. אני בקבוצה בפייסוק ואחת המנהלות רשמה שזה מותר. ואני יודעת שבשוק החופשי זה אסור
פיטורים
יובל
12/06/2023 22:54
היי, התחלתי לעבוד במקום חדש ביום חמישי האחרון.
היום ב20:00 בערב קיבלתי טלפון מהמנהלת שהיא מחליטה לפטר אותי , עקב ״חוסר התאמה לתפקיד״
כששאלתי אותה למה היא אמרה שהיא לא חייבת לספק לי תשובות. לאחר מכן נסיתי בהודעות להבין ממנה מה הסיבה
מכיוון שמבחינתי העבודה עברה חלק ועשיתי בצורה טובה כל מה שדרשו ממני , היא פשוט דיברה באופן מאוד כללי.
אני מרגישה שמישהו שעובד שם דיבר עליי או אמר משהו לא נכון או ניסה לגרום לכך שאעזוב מסיבה לא ברורה בכלל.
ופשוט נשארתי בלי עבודה ובלי הודעה מוקדמת או סיבה ספציפית.
אשמח לעזרה מה עושים במצב שכזה, תודה!
גליה חומש עובד...
12/06/2023 18:02
שלום
האם לצורך חישוב מענק יובל נלקחת בחשבון גם חופשת לידה של העובדת?
ואם כן, האם גם חופשת לידה שהתארכה מעל לשלושה חודשים נחשבת כותק לצורך חישוב מענק יובל?
עידו
12/06/2023 07:59
האם בקביעת רופא תעסוקתי שיש לעבוד במספר שעות מסויים בלבד עקב אי כושר עבודה, השעות שיורדות נחשבות במצטבר כימי מחלה? והמעסיק ממשיך לשם על השעות שהיו במשרה המקורית?
האם יש אפשרויות אחרות?
תודה רבה
אורנע
11/06/2023 23:07
שלום

לפי הסכם עבודה כשכירה נחתם על תאריך תחילת העבודה.לצערי חליתי בקורונה והתחלתי את העבודה בפועל כ 8 ימים לאחר החלמתי.
הגשתי את אישור המחלה אך מסתבר שלא קבלתי תשלום עבור ימי המחלה.
האם אני זכאית לתשלום חלקי כמקובל?
תודה
ניב
11/06/2023 15:16
שלום,
התראיינתי לעבודה בחברה גדולה(מתקיימים התנאים שבחוק). עברתי שני ראיונות, מבחנים פסיכוטכניים, מבחן באנגלית ומבחן אמינות.
עבר למעלה מחודש.
לפי לשון החוק אם חלפו 14 ימים מיום שהמעסיק קיבל מועמד אחר אני רשאי לתבוע אותו בביה"ד האזורי לעבודה.
השאלה שלי, כיצד אני אמור לדעת האם העסיקו אדם אחר מתאים למשרה אליה התמיינתי על מנת לספור 14 ימים?
תודה מראש,
ניב
דבורה
11/06/2023 12:53
עבדתי במקום מסויים כשנתיים וחצי. הפסקתי את העבודה ללא התפטרות עקב סטאז'. לאחר חצי שנה חזרתי למקום העבודה הראשון ובחוזה סוכם כי הוותק ימשיך לי כרגיל. לאחר תקופה גיליתי כי זה לא סודר. פניתי להנהלה מספר פעמים אך קיבלתי רק מריחות ושום מענה. פניתי להנהלת חשבונות ושם אמרו לי שהוותק מתאפס לאחר חצי שנה ואין מה לעשות עם זה.
לאחר שממש לחצתי קיבלתי תשובה מההנהלה שאין להם אפשרות חוקית לצרף לי את הוותק כי קיבלתי תלוש ממקום אחר בזמן שלא עבדתי אצלם.
האם זה נכון ? מה ההתייחסות בחוק למקרה כזה?
תודה רבה רבה!!
מפרעה
ליטל לנגר
11/06/2023 12:50
היי אני לקחתי מהמעסיק שלי מפרעה וסגרנו בינינו שזה יחולק ל6 תשלומים גם חתמתי על מסמך מפורש שהיה רשום 6 תשלומים אך הבעיה היא שהחודש הנוכחי עם התלוש משכורת של החודש הנל הוא החליט לשנות את זה 2 תשלומים במקום 6 וזה בלי לעדכן אותי ובלי כלום ופשוט קיזז לי כבר מהחודש הזה 3500 ש"ח וכל זה בגלל שחשב שאני כנראה יעזוב את העבודה, אז הוא החליט לנכות את זה מהשכר בלי לעדכן אותי מראש ובלי לשאול או לנסות לבדוק אם אני באמת אעזוב פה ועכשיו אחרי שפשוט הוריד 3500 בבת אחת השאיר אותי בלי אופציה אפילו לשלם התחייבויות שלי ובלי אופציה למחיה בסיסית האם זה תקין שהחליט בדקה 90 להוריד בלי צורך לעדכן אותי?
MALI
04/06/2023 15:12
שלום רב.

ברצוני לדעת אם זה מקובל לבקש ת.ז. עוד טרם ראיון עבודה.?

ואם כן מה הם בודקים בזה .

תודה מראש
הב
10/06/2023 11:00
ממש לא לתת
זה לא חוקי
היה ברור מהשאלה שאת אשה
הם בודקים גיל מצב משפחתי ומספר ילדים
לפי זה יחליטו אם לזמן אותך לראיון
עצוב
אבל זה המצב
זה לא חוקי לשאול על מצב משפחתי בראיון אז הם מנסים לעקוף את זה בסיפורים שהם צריכים צילום תז
ממקום כזה תברחי כמו מאש




: עבור אל עמוד
פורטל זכויות העובדים:
פורום
פייסבוק
ייעוץ אישי
אנחנו כאן בשבילך!
לכל עובדת ועובד יש זכויות לפי חוק. פגעו בזכויות שלך? רוצה לבדוק מה קובע החוק?
פורטל זכויות העובדים © המידע באתר ניתן באופן תיאורטי ואינו מהווה תחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין מנוסה!