{if 0} {/if}

שאלה בנושא הקורונה בישראל על ציר הזמן - עורכי דין מובילים עונים לשאלות הגולשים בענייני עבודה...
הקורונה בישראל על ציר הזמן - פורום זכויות העובד ודיני עבודה
×
x

כלים לחיפוש עבודה


פורום זכויות עובדים ודיני עבודה

נושא
מחבר
תאריך ושעה
06/04/2020 20:14
הנה הקורונה בישראל על ציר הזמן. חלפו למעלה מחודשיים שבה נוהגים בישראל בשיטת ה׳גם וגם׳. זה לא עובד. אך ממשיכים באותה קונספציה. חבל.

30/01 הופסקו הטיסות מישראל לסין. שבוע לאחר שהוכרז עוצר בסין על המחוז בו התגלה הנגיף.

26/02 אזהרת מסע כוללת לאיטליה. משרד הבריאות מעריך כי יש סיכוי גבוה שהתחלואה התפשטה באזורים נוספים באירופה ועל כן הוא קורא לציבור לשקול נחיצות נסיעות לחול באופן כללי, ולהמנע מהן ככל האפשר.

27/02 דווח על חולה הקורונה הראשון, אשר הגיע מאיטליה. בתגובה, ההנחיה לישראלים השבים מאיטליה היא להיכנס לבידוד בית למשך 14 ימים באופן מיידי ורטרואקטיבית החל מה 13 לפברואר.
חברת אל על הודיעה על דחיית הקו החדש לטוקיו, והשהיית הטיסות לאיטליה ולתאילנד, בנוסף לקווים לבייג'ינג ולהונג קונג.

28/02 - באתר משרד הבריאות מפורטת רשימת מקומות, בהם שהו החולים מרגע שובם לארץ ועד להופעת התסמינים. משרד הבריאות מזהיר ; מי ששהה במרחק של עד 2 מטר באזורים אלו למשך יותר מ 15 דקות מחויב בבידוד בית ובדיווח באופן מיידי. אם בתוך 14 יום מהמגע עם החולה המאומת הופיעו: חום מעל 38 מעלות, שיעול, קושי בנשימה או תסמין נשימתי אחר, יש לפנות למוקד מד"א, ולא להגיע למרפאת קופת חולים או לחדר מיון. 

03/03 - צה״ל אוסר יציאה לחול לנסיעה פרטית או בתפקיד למדינות הבאות: סין, הונג קונג, סינגפור, מקאו, יפן, תאילנד, טאיוואן ואיטליה. כמו כן, הביקורים מהמדינות הנ"ל יידחו עד להודעה חדשה.



04/03 - משרד הבריאות מחמיר נהלים : נהלים; גם נוסעים החוזרים מספרד, שוויץ, צרפת ואוסטריה נדרשים לשהות שבועיים בבידוד. כמו כן, חל איסור על קיום כנסים בינלאומיים בארץ וחל איסור על קיום אירועים של למעלה מ-5000 משתתפים.

05/03- כ- 70,000 ישראליים מוכנסים לבידוד ביתי של 14 יום בעקבות ההנחייה של משרד הבריאות לפיה על השבים מספרד, צרפת, גרמניה, שוויץ ואוסטריה להיכנס לבידוד. כל השבעים אלף הללו נשלחים לבידוד מבלי שעורכים להם בדיקות !!!!! בידוד ללא בדיקות. אפס אינדיקציה אם נחשפו לנגיף או שלא.

10/03 - ישראל מודיעה : כל השבים לישראל מכל יעד בעולם, החל מתאריך 9/3/2020 בשעה 20:00, נדרשים להיכנס לבידוד ביתי למשך 14 ימים ממועד חזרתם לישראל, לא לצאת למרחב הציבורי ולא לשהות במקומות ציבוריים ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות. עבור זרים, ההנחיה תהיה בתוקף החל מיום חמישי הקרוב, והם יצטרכו להוכיח שיש להם את היכולת להיכנס לבידוד בכתובת קבועה. וכמובן ללא ביצוע בדיקות !!!!


10/03 - ״יש לשקול נחיצות אירועים, ובכל מקרה לא לקיים אירועים מעל 2,000 איש". הודעה זו נמסרה בשעה 20:00 בערב. מוצאי חג פורים בכל רחבי הארץ. ראוי לזכור : ממשלת ישראל איפשרה בפורים התכנסויות עד 5000 איש. בחג פורים בירושלים ממשלת ישראל אישרה התכנסויות עד 2000 איש.


11/03 - במסגרת הנסיונות של משרד הבריאות להכיל את המגיפה, הוחלט הערב לאסור התקהלויות מעל 100 בני אדם. הוראה זו ניתנה במוצאי חג פורים בירושלים !!!

13/03 - הוחלט לסגור את רוב מערכת החינוך כצעד מונע. ההחלטה לא כללה את גני הילדים והחינוך המיוחד.

15/03 - איסור התקהלות של מעל 10 אנשים. הגבלות על מקומות עבודה, סגירה של כל מערכת החינוך, סגירה של מקומות לבילוי ופנאי ועוד.

18/03 - המלצות מחמירות יותר מהקודמות המבקשות מאנשים לא לצאת מהבית שלא לצורך. נפתח מלון הקורונה הראשון בישראל.


25/03 - עוד צמצום של התחבורה הציבורית, סגירת בתי הכנסת, סגירת חנויות ביגוד ומחשבים ועוד. באותו יום הרבנים הראשיים לישראל, דוד לאו ויצחק יוסף, הורו לסגור את בתי הכנסת. בעקבות ההנחיות החדשות של משרד הבריאות להתמודדות עם נגיף הקורונה. "על הציבור להקפיד על ההנחיות שניתנו על ידי הנהלת משרד הבריאות, לא רק בנוגע לבתי הכנסת אלא גם בשאר הנושאים".


31/03 - ממשלת ישראל אוסרת התכנסויות לצורכי דת, למעט לוויות שייערכו בהשתתפות של עד 20 אנשים ובריתות בהשתתפות של עד עשרה בני אדם.

01/04 - ירידה תלולה בדרישה לטיפולים רפואיים שוטפים, מחשש להידבקות במחלה במרפאות ובבתי החולים. חלק מהבדיקות והטיפולים הללו חיוניים ודחייתם עלולה לסכן חיים, מה שיהפוך את אותם אנשים לקורבנות עקיפים של מגפת הקורונה.

02/04- סגר על בני ברק.

05/04 - הסגר יתרחב לערים נוספות - ובהם העיר אלעד, מגדל העמק, בית"ר עילית, אשקלון, טבריה, אור יהודה, מודיעין עילית וגם שכונות מסוימות בירושלים. מתכונת הסגר עליה מדובר בערים הנוספות תהיה דומה לבני ברק, אבל בצורה קצת יותר נושמת עם מעט פחות הגבלות תנועה, כשצה"ל ייקח תפקיד נרחב בתהליך הזה. בכיר במשרד הבריאות מדגיש הערב את החשיבות שבעיתוי הפעלת הסגר עוד לפני חג הפסח: "עכשיו זו ההזדמנות".  

סוף? לא שידוע !




האמור בעמוד זה אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי אישי.
ההסתמכות על המידע באתר באחריות המשתמש בלבד!

 

מחשבונים לשימוש חופשי:

מחשבון דמי מילואים   מחשבון דמי לידה   מחשבון דמי אבטלה 
  מחשבון דמי הבראה
   מחשבון הלנת שכר   מחשבון פיצויי פיטורין


לאחרונה פורסמה בפורטל זכויות העובדים סקירה מקצועית בנושא:

הכרה בשעות נוספות שהעובד עבד ללא אישור המעסיק

הפורום
הגדול בישראל לדיני עבודה וזכויות עובדים מנוהל על ידי
משרדו של עורך הדין דורון לוין

 

ניתן לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מהיר ויעיל באמצעות הצ'ט בוט של פורטל זכויות העובדים

שאלה בנושא: הקורונה בישראל על ציר הזמן - פורום זכויות העובד ודיני עבודה
פורטל זכויות העובדים:
פורום
פייסבוק
ייעוץ אישי
אנחנו כאן בשבילך!
לכל עובדת ועובד יש זכויות לפי חוק. פגעו בזכויות שלך? רוצה לבדוק מה קובע החוק?
פורטל זכויות העובדים © המידע באתר ניתן באופן תיאורטי ואינו מהווה תחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין מנוסה!