{if 0} {/if}

שאלה בנושא RE: מה מומלץ לעשות? - עורכי דין מובילים עונים לשאלות הגולשים בענייני עבודה...
RE: מה מומלץ לעשות? - פורום זכויות העובד ודיני עבודה
×
x

כלים לחיפוש עבודה


פורום זכויות עובדים ודיני עבודה

נושא
מחבר
תאריך ושעה
27/05/2018 09:19
בוקר טוב ענת

שאלת שאלה ארוכה ומפורטת מאד. המצב של קרוב משפחתך, כפי שאת ודאי מבינה, מורכב יחסית וצריך להתייחס אליו בהתאם. לעניות דעתי, אין הרבה ברירה אלא לפנות לקבלת ייעוץ משפטי פרטני במקרה זה.

בהצלחה
24/05/2018 14:24
שלום לכולם,
יש לי שאלה לגבי קרוב משפחה רחוק, מקווה מאד שתוכלו לעזור.
בכל מקרה אספר בקצרה.
בחור צעיר עבד במשך תקופה אצל בעל בית שהבטיח לו תשלום.. הוא עשה שם משמרות של שמירה ועבודה פיזית של בניית יסודות למבנים בחווה מבודדת של בעל הבית. זה קרה לאורך של כ-4 חודשים - מידי פעם.. וכל פעם בעל הבית סיפר לו שהוא מנהל רישום. העובד ביקש מבעל הבית למלא טופס 101 אך בעל הבית דחה אותו בכל פעם. אחרי 4 חודשים של עבודה (לא קבועה, בחלק מהימים - כשבעל הבית היה קורא לו), אחרי שהבחור מבקש תשלום כל שבוע, הבחור הציב אולטימטום, שאם הבוס לא ישלם לו, הוא יעזוב. מדובר על סכום של מעט מעל 10,000 ש"ח הבוס לא שילם והבחור עזב. הוא לא ידע שיש לו מה לעשות (בחור צעיר, ללא תמיכה). כעבור כ-5 שנים הכיר בת זוג, סיפר לה את הסיפור והיא אמרה לו שיתבע בבית דין לעבודה את בעל הבית.
הבחור אכן תבע. היו ברשותו תיעוד של הימים שעבד והמשכורת שהובטחה לו, וגם מכתב בכתב ידו של בעל הבית, בו כתב בעל הבית שברצונו להגיע להסכם עם הבחור, בנוכחות שני עדים, ולקבוע יחד את התשלום ושבעל הבית ישלם (זה כתוב במכתב אך בעל הבית נמנע מלקבוע מפגש שכזה), ובנוסף בראשות הבחור הקלטות של שיחות שהוא ערך עם בעל הבית ובהקלטות בעל הבית אומר שהוא יודע שהוא חייב לו כסף ושישלם לבחור. בשיחה אחרת בעל הבית אומר שהוא החליט לא לשלם לבחור, כי הבחור לא עשה כדבריו של בעל הבית. כל השיחות קיימות מוקלטות וגם יש תמלול שלהן שנעשה על ידי תמלילנית מורשית.
עם כל הדברים האלה, תבע הבחור את בעל הבית בבית דין לעבודה. הבחור סיפק את השם המלא והכתובת לבית המשפט והתבקש גם לספק ת.ז. של בעל הבית. הוא ניסה להשיג דרך מכר משותף. המכר פנה לבעל הבית ובקש את מספר ת.ז. שלו, בעל הבית שלח למכר את מס הת.ז. המכר שלח את הת.ז. לבחור, בהודעת ווצאפ. ההודעה הזאת קיימת (האם הודעת ווטסאפ נחשבת כראייה). בכל מקרה הסתבר שמספר הת.ז. שבעל הבית סיפק לא נכון. הבחור בדק באינטרנט את מספר הת.ז. ובמקרה גילה שהוא לא נכון ושייך בכלל לאדם אחר. המכר לא רצה יותר להתערב בנושא.
הבחור ביקש מחבר עזרה והחבר הפנה אותו לחוקר פרטי, שנתן לו בטלפון את הת.ז. של בעל הבית, בחינם, כמחווה חברית (האם זה חוקי?)
בכל מקרה הבחור הגיש לבית המשפט את מס הת.ז. של בעל הבית, מבלי לדעת שגם המספר הזה שגוי.
בית המשפט שלח מספר מכתבים רשומים לבעל הבית, לפי הכתובת הנכונה, אך בעל הבית לא קיבל אותם (סרב למרות שנשלחו בדואר רשום, וגם הבחור עצמו ניגש לבעל הבית ונתן לו את המכתב ובעל הבית סרב לקחת). בהעדר תגובה מבעל הבית, פסק בית המשפט לטובת הבחור - התובע, את סכום השכר שביקש.
הנתבע לא שילם ולאחר זמן הופעלה נגדו הוצאה לפועל. לאחר כחודש פנה הנתבע-בעל הבית והגיש לבית המשפט מכתב מעורך דינו, בבקשה לבטל הכל ולחייב את התובע בהוצאות משפט, כיוון שמס ת.ז. שלו לא היה נכון ולכן לדבריו לא יכול היה להגיש כתב הגנה לבית המשפט.
בהחלטת השופט נקבע דיון בעניין בהשתתפות שני הצדדים.
כרגע המשפט יהיה בעוד חודש בערך, ולבחור הצעיר - התובע, יש שבוע להגיש ראיות.
אין ביכולתו לממן עורך דין, הוא במצב כלכלי לא משהו.. האם אתם חושבים שבית המשפט יבין את המצב, או שהוא עלול להסתבך עם הוצאות משפט גבוהות שהנתבע ביקש להחיל עליו?
האם הראיות שבידיו מספיקות? בידיו יש: תמלולים והקלטות של הנתבע מודה בחוב, מכתב שהנתבע מודה בחוב, ורשימות של התובע לגבי תאריכי העבודה בהם עבד.
בנוסף ברשותו התכתבות ווצאפ עם המכר אשר ניסה לעזור ולהשיג את הת.ז., אך הת.ז. שם, ששלח הנתבע - איננה נכונה. האם זו ראייה שתעזור לו להוכיח שהוא אכן ניסה להשיג את מספר הת.ז. של הנתבע ובנוסף זה מוכיח שהנתבע בכוונה הטעה אותו, כדי להתחמק מהתשלום. אבל האם זה קביל?
האם יש לכם המלצות מה אפשר וכדאי לעשות?
זה נראה כמו סיפור פשוט שהסתבך באופן שטותי, והבחור חסר אונים.

בנוסף, בחווה הזו שנמצאת במקום מבודד בהתנחלות, התנהלו דברים לא תקינים שעשה בעל הבית, כמו מתן נשק לנערים. האם כדאי לבחור-התובע לתת תצהיר עם דברים אלה כרגע בתהליך המשפטי, כדי להניח את התנהלותו העבריינית של בעל הבית?

מה תמליצו לו לעשות?
27/05/2018 09:19
בוקר טוב ענת

שאלת שאלה ארוכה ומפורטת מאד. המצב של קרוב משפחתך, כפי שאת ודאי מבינה, מורכב יחסית וצריך להתייחס אליו בהתאם. לעניות דעתי, אין הרבה ברירה אלא לפנות לקבלת ייעוץ משפטי פרטני במקרה זה.

בהצלחה




האמור בעמוד זה אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי אישי.
ההסתמכות על המידע באתר באחריות המשתמש בלבד!

 

מחשבונים לשימוש חופשי:

מחשבון דמי מילואים   מחשבון דמי לידה   מחשבון דמי אבטלה 
  מחשבון דמי הבראה
   מחשבון הלנת שכר   מחשבון פיצויי פיטורין


לאחרונה פורסמה בפורטל זכויות העובדים סקירה מקצועית בנושא:

הכרה בשעות נוספות שהעובד עבד ללא אישור המעסיק

הפורום
הגדול בישראל לדיני עבודה וזכויות עובדים מנוהל על ידי
משרדו של עורך הדין דורון לוין

 

ניתן לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מהיר ויעיל באמצעות הצ'ט בוט של פורטל זכויות העובדים

שאלה בנושא: RE: מה מומלץ לעשות? - פורום זכויות העובד ודיני עבודה
פורטל זכויות העובדים:
פורום
פייסבוק
ייעוץ אישי
אנחנו כאן בשבילך!
לכל עובדת ועובד יש זכויות לפי חוק. פגעו בזכויות שלך? רוצה לבדוק מה קובע החוק?
פורטל זכויות העובדים © המידע באתר ניתן באופן תיאורטי ואינו מהווה תחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין מנוסה!