אני עובדת בחנות נעליים ולפני כמה ימים נכנסה לקוחה לחנות ורצתה לקנות נעל מסוימת..
מדדה, בדקה, אהבה ואז שאלה אותי כמה הנעל עולה.. עניתי לה שהנעל עולה 200 שקלים לפי דעתי.
היא נשארה עם הנעליים וזרקה את הקודמות שאיתן הגיעה לחנות - לפח.
השאירה לי 200 שקלים על הדלפק ומיהרה ללכת לפני שבכלל הספקתי לקודד את הברקוד ולהוציא לה קבלה.
הסתבר שהנעל עלתה 300 שקלים ולא 200.
הצלחתי ליצור איתה קשר והיא טוענת שעל פי החוק זו בעיה שלי כי אני אמרתי לה שהן עולות 200 שקלים.
מה אני אמורה לעשות? לשלם את ההפרש מכספי שלי?
חשוב לציין שבתוך הנעל עצמה היה רשום במפורש שהמחיר הוא 300 שקלים!
נכון, התבלבלתי ובאמת מה לעשות שאני לא זוכרת את כל המחירים בעל פה, אבל זה היה רשום בתוך הנעל.. היא לא מחויבת לחזור ולשלם?
הי
אם לא חתמת על חוזה עבודה המאפשר למעסיק לנכות משכרך סכומי כסף משתנים עקב טעויות בחשבון, הרי שחוק הגנת השכר מגן עליך מפני ניכויים כאמור ולמעסיק אסור להוריד משכרך את ההפרש למרות הטעות שעשית.
קודם כל תודה על התגובה המהירה, אך האם זאת באמת נחשבת טעות שלי? על פי החוק, מה מתקבל? מחיר כתוב או מחיר שאומרים בעל פה? לא נראה לי הגיוני שאם התבלבלתי במחיר יכולים לתפוס אותי על זה במילה ולדרוש ממני שאם אמרתי 200 שקל הלקוח ישלם 200 במקום 300 למרות שרשום 300 שקלים על הנעל עצמה והלקוח גם רואה את זה..
זה לא באמת משנה מי עשה טעות. אסור להוריד לך כסף מהשכר. יכול בהחטל להיות מצב שיש מחיר מסויים על מוצר אבל בפועל המחיר נמוך יותר, כמו בתקופה של מבצעים, אבל כמו שאמרתי - אין לזה משמעות אמיתית במקרה שלך.