נאמר ששעות העבודה של העובד מוגדרות לזמן בו הוא "עומד לרשות המעסיק".
אם נניח (עובד גלובאלי לצורך העניין) אני עובד מהבית, ובזמן מסויים הייתי זמין בכלים המקובלים אבל עשיתי משהו אחר (נניח, אכלתי). השאלה האם יש להחשיב את הזמן הזה כשעות עבודה שכן אם היו אומרים לי לעשות משהו ספציפי - הייתי זמין לעשות אותו.
מצד שני, אם אני עובד בעבודה בה אני צריך להיות זמין תמיד (משרה בטחונית לדוגמא) - הרי לא נאמר שאחרי יומיים יצטברו לי 48 שעות עבודה - למרות שהייתי זמין ואפשר לומר שעמדתי לרשות המעסיק מהבחינה הזאת.
אז האם יש הגדרה מקובלת מדוייקת יותר ל"עומד לרשות המעסיק"?