ייעוץ אישי בחינם או בתשלום - רק תבחר/י!

לקבלת מידע כללי ללא תשלום - בחינם

ניתן לעשות שימוש באחת משתי האפשרויות הבאות: הפורום של פורטל זכויות העובדים או עמוד הפייסבוק של פורטל זכויות העובדים
 

יעוץ אישי 24 שעות ביממה

אנחנו מפעילים צ'אט בוט חינמי, שיכול לעזור לכל עובדת ועובד לקבל מענה אישי, ללא המתנה - בכל שעה ובכל יום, כל השנה.

לחצ/י לשיחה עם עו"ד

פורום זכויות עובדים ודיני עבודה

דרגו אותנו:
| דירוגך () בוצע בהצלחה
 (379) דירוגים | דירוג ממוצע (5)
5 stars - based on 379 reviews
נושא
מחבר
תאריך ושעה
תשלום על שעות שבת
06/05/2016 09:21
תשלום על שעות שבת 06/05/2016 09:21
היי במשך יותר משנה אני עובד במוצש בשכר של 175 אחוז. לאחרונה המעסיק החליט ללא הסכמתי להוריד לי ל 150 אחוז. האם זה חוקי? או שזה נחשב הלנת שכר?
עורך דין
08/05/2016 09:17
עורך דין 08/05/2016 09:17
שלום לך

אין המדובר על הלנת שכר אבל בהחלט יכול להיות שהמדובר על הרעת תנאי עבודה לאור הפגיעה בשכרך. אני ממליץ לך לפנות לקבלת ייעוץ משפטי פרטני לצורך בדיקת נסיבות המקרה לעומקן.

בהצלחה ושבוע טוב
אילנה אור
07/05/2016 13:28
אילנה אור 07/05/2016 13:28
שמי אילנה אור. משנת 1999 באיחוד תיקים. מפברואר 2016 נמצאת בהליך פשיטת רגל. האם ניתן לבטל עיקול בקרן השתלמות אקסלנס משנת 1988 בגין התיישנות או אחר.
עורך דין
08/05/2016 09:16
עורך דין 08/05/2016 09:16
בוקר טוב אילנה

ככל הנראה לא, אך חשוב להתייעץ בנושא זה עם עורך הדין שמייצג אותך בהליך פשיטת הרגל ומכיר את כל הפרטים במלואם.

בהצלחה ושבוע טוב
נועם
07/05/2016 18:16
נועם 07/05/2016 18:16
אני עובדת גלובלי והבוסית שלי אמרה שאני במינוס 11 ימי חופשה ועליהם היא צריכה לקחת תשלום
האם זה חוקי?
עורך דין
08/05/2016 09:15
עורך דין 08/05/2016 09:15
שלום נועם

מותר החלט למעסיק לקזז משכרך עבור יתרה שלילית של ימי חופשה.

בהצלחה ושבוע טוב
דור
07/05/2016 19:50
דור 07/05/2016 19:50
אני עובד לרוב במשמרות לילה מ23:00 עד 7:00.
לפי מה שידוע לי על כל שעה בלילה צריך לקבל 125% אבל פה מוסיפים לי עוד שעה כאילו עבדתי 9 במקום 8 כי זה לילה. השאלה שלי האם זה חוקי?
עורך דין
08/05/2016 09:14
עורך דין 08/05/2016 09:14
שלום דור

אין כל חוק שאומר שהתעריף של שעת עבודה בלילה גבוה יותר מאש רתעריף של עבודה בשעות היום. מה שכן, משמרת לילה קצרה יותר בשעה אחת מאשר משמרת יום, וכך מתחילים לקבל תשלום עבור שעות נוספות לפי חוק שעה אחת קודם.

בהצלחה ושבוע טוב
רבקה
07/05/2016 23:01
רבקה 07/05/2016 23:01
אני עובדת כמזכירה בבית ספר שהמעסיק הוא עמותה כעת מודיע המעסיק שהוא מתכונן לשנת הלימודים החדשה להפסיק להפעיל את בית הספר ע"י העמותה ובית הספר יופעל ע"י גוף אחר והוא מוכן לשלם לעובדים את כל הפיצויים המגיעים להם
השאלה היא האם הוא יכול במצב שכזה לפגוע בזכויות הוותק שיש לי אצלו ואני מתחילה כעת מוותק של 0 או לא?
כמו כן אני כעת בחופשת לידה והאם בכלל אפשר י לפטר אותי במצב הזה שנוצר?
תודה
עורך דין
08/05/2016 09:13
עורך דין 08/05/2016 09:13
שלום רבקה

בהחלפת מעסיקים (זה המצב שאת מתארת) המעסיק היוצא יכול להחליט האם לפטר את העובדים על כל המשתמע מכך כולל תשלום זכויות מלא או, להמשיך להעסיק את העובדים תחת המעסיק החדש וללא כל פגיעה בוותק שלהם.

המצב שלך מיוחד בכל מקרה לאור היותך בחופשת לידה, שהרי כעת את מוגנת מפני פיטורים בכל מקרה.

מומלץ לאור מורכבות המצב לפנות לקבלת ייעוץ משפטי פרטני באמצעות עורך דין מטעמך.

בהצלחה
רויטל
08/05/2016 00:34
רויטל 08/05/2016 00:34
הבוס הנחמד שלי, משתמש בצורך שלו לחתום לי על טופס תביעת לידה כקלף מיקוח על איזה שהוא ענין בנינו
האם ניתן לקבל דמי לידה מביטוח לאומי ללא חתימה או מה החוק אומר לגבי בוס שלא מעונין לחתום?
עורך דין
08/05/2016 09:06
עורך דין 08/05/2016 09:06
שלום רויטל

החק היבש דורש חתימה של המעסיק על המסמכים לביטוח לאומי. פני אל המעסיק בכתב וכתבי שאת דורשת לקבל את המסמך החתום על ידו לצורך קבלת דמי לידה לפי חוק, וצייני כי עיכוב החתימה מנוגד לחוק וגורם לך לנזק כלכלי. אני מקווה ומאמין שהמעסיק יבין את הרמז.

בהצלחה ושבוע טוב
מאור
05/05/2016 07:49
מאור 05/05/2016 07:49
שלום.
מזה כ-3 שנים אני עובדת במפעל כעובדת יצור.אני בהריון בחודש 7
היום עקב חוסר עבודה המנהל החליט שאצטרך לשבת במקום בלי מזגן ואעשה עבודה שלא שייכת לי.
סרבתי לשבת במקום בלי מזגן עקב חום מטורף שיש בחוץ(40 מעלות).
אציין כי בפעם שעברה שעבדתי בחוץ וכן הסכמתי התייבשתי והגעתי למיון לצורך אשפוז.
מעוניינת לדעת אם הוא יכול לעשות זאת.
משום שאיים לפטר אותי.
בתודה
מאור
עורך דין
08/05/2016 09:04
עורך דין 08/05/2016 09:04
שלום לך

על פניו יכול להיות שהמדובר על הרעת תנאי עבודה האסורה לפי חוק, הן בזמן ההריון והן בכלל. פני לקבלת ייעוץ משפטי פרטני ובחינת הנושא לעומקו.

שבוע טוב ובהצלחה
מאור
08/05/2016 05:36
מאור 08/05/2016 05:36
מחכה לתשובה.
כי היום שוב הוא ביקש שאני יעבוד בחוץ בלי מזגן.
אשמח לתשובה מהירה בכדי שאוכל לענות לו.
תודה מראש
מאור
Omrich
05/05/2016 14:19
Omrich 05/05/2016 14:19
מרוויח שכר x, לאחר כשנה בחברה עברתי לרכב קטן(רכב צמוד מהחברה) מה שיצר הפרש בברוטו. הובטח לי שכאשר אחליף לקטן אני יהנה מההפרש שנוצר(המיסים על הרכב קטנו משמעותית) וזאת בעצם תיהיה העלאה בשכר.
כיום כבר 4 חודשים החלפתי לרכב קטן לא מקבל מה שהובטח, אלא המעסיק שינה לי את הברוטו כך שרוויח את אותו סכום כמו קודם ונטו, ודורש ממני לחתום על כך ואני מסרב.
בשורה תחתונה הוריד לי מהברוטו ללא אישור האם יש מה לעשות בעניין?
אשמח לתשובות
שאלה
05/05/2016 14:13
שאלה 05/05/2016 14:13
עבדתי במקום עבודה שנה ( שמתוכה 3 חודשים הייתי בחל"ד בתשלום) לאחר החופשה הארכתי בעוד 3 חודשים ולאחר מכן הגשתי התפטרות לצורך גידול הילדה.
היום אני 9 חודשים אחרי לידה ועדיין לא קיבלתי את הפיצויים (על שנה עבודה)

בהתחלה אמרו שהטופס מתעכב. אחר כך אמרו לי ללכת להחתים את מס הכנסה כל טופס 161.. ועכשיו שואלים אם הלכתי לחברת ביטוח לבקש שיחרור פיצויים. אני לא אמורה להתעסק בדברים האלה אלה הם בלבד!! אני יכולה לתבוע אותם?? זה חברה פרטית ובעלים איך לומר בלשון המעטה...
יוליה
05/05/2016 14:12
יוליה 05/05/2016 14:12
אני עתידה לחזור לעבודה ביום א' לאחר חופשת לידה של 26 שבועות. היום הבוס שלי שלח לי מייל כי אני זכאית לשעת הנקה לפי השעות שרשומות בחוזה העבודה המקורי ולא לפי מה שבפועל עבדתי במהלך כל תקופת עבודתי. האם הוא ראשי לנהוג כך? יצויין כי שעות העבודה בפועל נקבעו בהסכם בע"פ בינינו זמן קצר אחרי תחילת עבודתי והן מתועדות גם בכל רישומי שעון הנוכחות.
תודה
נאוה
05/05/2016 14:11
נאוה 05/05/2016 14:11
שאלה למומחים! כרגע נמצאת בחופשה מה 1/5 עם המלצה של רופא לשמירת הריון, (אני עובדת במשרד החינוך), נאמר לי ע"י המעסיק שאני צריכה להוציא טפסים של ימי מחלה ולהציגם למזכירות בית הספר, עד שתאושר לי שמירת ההריון. האם כך זה אמור לפעול? כי הבנתי מחברה, שאני בכלל לא אמורה להציג טפסים של ימי מחלה למעסיק. אשמח לתשובה מדוייקת. תודה
מעיין
05/05/2016 14:01
מעיין 05/05/2016 14:01
שואלת בשביל מישהו שהתחיל החודש משרה בשירות מדינה.

בסימולציית שכר הציעו לו 8700 ברוטו, ובמשכורת הופיע לו בפועל 7800 ברוטו. זאת בטענה שלא קיבל תשלום על החזקת רכב כפי שנרשם בסימולצית שכר שראה, כי לוקח זמן עד שמקבלים ויש רשימת המתנה (כמובן שזה לא נאמר לו מראש, אחרת לא היה מתחיל לעבוד שם מלכתחילה).

חוקי מה שעשו לו? מה ניתן לעשות כדי לעזור לו?
רבקה
05/05/2016 14:00
רבקה 05/05/2016 14:00
אני עובדת במשרד פרטי כטלפנית, הבוס שלי טוען שהוא לא צריך לשלם לי על יום העצמאות כיוון שהמשרד סגור ולא עובדים.
יש מקור ברשת שאני יכולה להראות לו בנושא? אם כן, אשמח לפרטים...
יש לציין כי אני עובדת ארבעה ימים בשבוע במשך 3 שנים.
כמו כן, במידה ואני מחליטה להתפטר, האם יש לבוס אפשרות לומר שהיא לא נותן פיצויים?
תודה לעונים.
מריה
05/05/2016 14:00
מריה 05/05/2016 14:00
שלום,
לאחר 3 חודשים של חלד עפ"י חוק. האם ניתן להודיע למקום העבודה על המשך חופשה פר חודש ?

ז"א אם לצורך העניין חופשת הלידה מסתיימת ב 20 ליוני. האם אני יכולה עכשיו להודיע שאקח עוד חודש וכך למעשה כל חודש בשלושת החודשים הבאים.?
עידן
05/05/2016 14:00
עידן 05/05/2016 14:00
שואל בשביל חבר:

החבר עבד במשך חודשיים וחצי במקום עבודתו, ולאחר תקופה זו המעסיק ביקש ממנו להשאר בבית ולא להגיע לעבודה במשך יומיים עקב תקלה במשרד.

מאז עבר כמעט חודש ועד עכשיו הוא בבית, ובכל פעם שהתקשר לברר האם לחזור אמרו לו בינתיים שלא.

(יש לציין כי לאחר שבוע היום בו הוא הפסיק להגיע למשרד, החבר התקשר למעסיק ושאל אם הוא עדיין עובד בחברה ונאמר לו שכן).

לא ברור לו אם הוא עדיין עובד אצלהם או שמא פוטר שלא בהודעה מסודרת מטעם המעסיק.

1. האם המעסיק מחויב בשימוע או בהודעה מסודרת על פיטורים, או שאם אין כזה שימוע משמע היחסי עובד מעביד עדיין בתוקף?

2. האם במשך התקופה בה החבר ישב בבית הוא זכאי לשכר? (הוא עובד במשרה מלאה על בסיס שכר שעתי).
קרן
05/05/2016 13:56
קרן 05/05/2016 13:56
ישנו מעון שהצוות שלי מגיע פעם בשבוע לעשות להם מפגשים שיקומיים עם בעלי חיים. כבר שנה שאנו במעון וכל הזמן יש בעיות עם התשלום. חצי שנה שלמה שאני עוברת מיד ליד מהנהלת חשבונות למנהלת ואף אחד לא משלם (וגם צועקים עלי "מה אץ רוצה") על הדרך. קיבלתי תשלום על שם חברה בעמ (ואני עוסק מורשה) שינו את הצ'ק אחרי שבועיים והמשכנו את הפעילות שם למען הדיירים בלבד. עברה שוב חצי שנה והם מסננים אותי. אחרי המון ריבים הוציאו לי שוב צ'ק על שם חברה בעמ. שבועיים שאני מנסה להשיג את המנהלת והיא מסננת אותי. אתמול שלחתי הודעה שאם לא אקבל תגובה אעביר לעורכת דין. לא קיבלתי תשובה.

הבוקר אמרתי למדריכה שלי לא להגיע למקום וצלצלה אלי המנהלת בצרחות שהכל שולם לי והיא לא מבינה מה אני רוצה ממנה. במילים האלו. הסברתי לה שוב שמגיע לי תשלום ושהיא לא צריכה לדבר אלי ככה. היא זרקה את הטלפון למנהל בשם אליעזר שאמר לי שהוא עובד עם מעל חמש מאות ספקים ומעולם לא נתקל בשיחה כזו, שהם אק צווחים עלי ואני מסבירה להם, הייתם עןבדים חצי שנה ללא משכורת? ובתמורה קיבלתי שזה לא הלנת שכר כי אני ספקית שלו ולא שכירה, אז שאשלח את מה שאני חושבת שמגיע לי והם יעשו חושבים!

אמרתי ששלחתי כמה פעמים, אשלח שוב את אותו מייל ואשמח הפעם לאישור קבלה. ענה לי שלא יודע אם יענו לי או לא נראה מה יהיה.

מעולם לא נתקלתי בכזה זלזול! ועוד במקום שמנצל את טוב ליבנו כי כל מה שמעניין אותנו זה הדיירים. אני אבודה ובעיקר בשוק מהיחס והזלזול. מה אתם הייתם עושים?
מור
05/05/2016 13:54
מור 05/05/2016 13:54
התפטרתי מהעבודה, ובעוד כחודש אני מתחילה חדשה.

1. האם מותר לי לעבוד אצל מי שהיה לקוח בשנת 2013 2014 או אפילו 2015 אך כיום לא לקוח כבר זמן ממושך?

2. כתוב לי שחצי שנה זה אי תחרות. אני עוברת לעבוד בחברה שעוסקת בתחום דומה בענף ויש לה מחלקה קיימת של התחום שלי, אני הולכת להיות ראש התחום של אותה מחלקה. האם זה נחשב תחרות? במה אני אעבוד אם לא במקצוע שלי הרי. מה הנזק שיכול להיגרם לי אם אתבע?

3. החוזה שיש לי מהעבודה שאני עוזבת מכיל את הסעיפים של אי תחרות. אני לא חתומה על כל עמוד אלא רק בסוף החוזה (האם זה תקף לגבי? איך אני יודעת שהמעסיק לא הוסיף את הסעיף / שינה את התקופה במרוצת השנים)

4. זה הכי הזוי - קיבלתי מתנה מהם לפני כחצי שנה ועכשיו במסגרת הדברים שאני צריכה להחזיר כמו את המחשב שהוא רכוש החברה, ביקשו ממני. הם לא זקפו לי את המתנה בתלוש ואין שום מסמך, פשוט אמרו לי קחי ואף שלחו לי טכנאי שיתקין לי אותה בביתי. כל לגבי שירות מסויים שהם שילמו עלי, ניתוק באופן פתאומי.. האם זה חוקי?
חן
05/05/2016 09:13
חן 05/05/2016 09:13
שלום רב,

אני מעוניינת להתפטר מהעבודה, המשכורת היא חודשית, במסמך התנאי העסקה שקיבלתי כשהתחלתי לעבוד כתוב: "בתום שישה חודשי העסקה מלאים בחברה, יתקיים דיון לגבי המשך העסקתך בחברה וידון נושא גובה שכרך החדש" (לא הוזמנתי לדיון כלשהו ולא פנו אלי בעניין, ומצד שני אני המשכתי כרגיל לעבוד ולא פניתי אליהם בעניין).

התחלתי לעבוד ב 9 בספטמבר (9/9/15) כשכל חודש בחברה מבחינת משכורות נסגר ב-24 לחודש ומתחיל חודש ב-25. עד היום עבדתי שם 7 וקצת חודשים כשבחודש הראשון זה בעצם רק חצי חודש וכנ"ל בחודש עכשיו שהתחיל ב25/4/16.

האם אני חייבת בהודעה מוקדמת ובכמה ימים מראש? רוב תודות!
סתיו
05/05/2016 08:10
סתיו 05/05/2016 08:10
האם יום חופש בתשלום מוגדר כיום עבודה לכול דבר בעניין לצבירת 186 שעות חודשיות.
חודש שלם שלי מוגדר 186 שעות בחודש זה לקחתי יום חופש בתשלום ובנוסף לזה עבדתי 12 שעות נוספות רצוף שלפיהם אני אמור לקבל שעתיים ראשונות 125% והשאר 150% . המעסיק טוען שלא שאני אמור להשלים ל186 שעות ולכן הוא מחשב לי לפי תעריף רגיל
ואני טוען שיום חופש בתשלום נחשב כיום עבודה בעניין השלמה 186 שעות
נמי
05/05/2016 00:06
נמי 05/05/2016 00:06
שלום, אני מורה חדשה בשנת הסטאז ובתלוש משכורת שלי ירד לי יותר מחצי מהמשכורת תחת התיבה של ניכויים אחרים.
סמל: 625, תאור: עיקול. מישהו יודע מה זה?
אנונימי
04/05/2016 23:43
אנונימי 04/05/2016 23:43
שלום,
רציתי לדעת מה הזכויות שמגיעות אם התפטרתי אחרי 4 שנות עבודה?
סילבי
04/05/2016 19:34
סילבי 04/05/2016 19:34
שלום רב, התחלתי לעבוד ב1.3.16 במקום עבודה, נאלצת לעבור ניתוח וימי המחלה לאחר הניתוח יכולים להגיע ל14 יום לפחות , מי משלם לי על ימי המחלה האלה??
ג'ולי
04/05/2016 19:12
ג'ולי 04/05/2016 19:12
אנו מוגדרות כעובדות בחצי משרה אך בפועל עובדות שעות עבודה של משרה מלאה לעיתים עובדות 6 שע' אך לרוב 8 שע' מהן הזכויות המגיעות לנו אם יש כאלו בתשלום דמי הבראה , קרן השתלמות ופנסיה ? הכל מחשיבים לנו כחצאי משרה ... ומאיזו שעה צריך להחשיב כתשלום שעה נוספת ?
בתאל
04/05/2016 17:42
בתאל 04/05/2016 17:42
שאלה.. ב 1.6 אני חוזרת לעבודה אחרי חצי שנה של חופשת לידה.

במקום עבודה שלי אין משרת אם מוגדרת .. יש את השעת הנקה עד 16:00 ואחרי זה מסתדרים עם המנהלת.. העבודה היא מ 9-18

יש לי שעה נסיעה הלוך וחזור בגלל הפקקים לעבודה..
אם אני חוזרת לעבודה ועוזבת אחרי חודש חודשיים כי לא מסתדרת עם המרחק והשעות מה הזכויות שלי?
מור גבאי
04/05/2016 17:37
מור גבאי 04/05/2016 17:37
היי,
לפני 4 שנים התחלתי לעבוד במקום עבודה מסוים יומיים לפני סוף חודש, עבדתי ביומיים האחרונים של החודש ולא קיבלתי תלוש משכורת ולא שולם עליי ביטוח לאומי בחודש זה. רק עכשיו אחרי 4 שנים יצרו איתי קשר מביטוח לאומי לגבי חוב שיש לי שם.

כשביקשתי מהמעסיקים הקודמים שלי את התלוש של החודש החסר הם טוענים שאין תלוש על חודש זה והם לא יכולים להנפיק תלוש אחרי 4 שנים, אך מוכנים לכתוב מכתב שאכן עבדתי בחודש זה ולא הונפק תלוש משכורת. את ביטוח לאומי זה לא כל כך מעניין, הם בכל זאת דורשים ממני לשלם דמי ביטוח מלאים עבור אותו חודש ומתעלמים מהעובדה וההוכחות שאכן עבדתי.

מה ניתן לעשות במצב כזה? למי לפנות?
אורנית
04/05/2016 17:36
אורנית 04/05/2016 17:36
יש לי חברה שעבדה בחברת נסיעות שהתגמולים על המכירות שולמו במשכורת על אותו חודש שהלקוח טס. משמע, החברה עבדה עד סוף חודש אפריל ועשתה מכירות לחודשים הקרובים . היא קיבלה משכורת ותגמולים רק על המכירות של חודש אפריל, ששאלה בחברה מדוע לא ביצעו גמר חשבון מלא נאמר לה שהיא צריכה לחכות כל חודש ואם ההזמנות לא יתבטלו ישלמו לה בכל חודש את התמלוגים על אותו חודש, האם זה תקין ?
חי
04/05/2016 17:34
חי 04/05/2016 17:34
שלום רב.
המשכורת שלי היא לפי שעה. ככל שהסניף מכניס יותר ככה השעתי עולה.
שאלתי היא איך יחושבו פיצויי הפיטורין שלי? האם לפי משכורת אחרונה או לפי ממוצע כלשהו של משכורות אחרונות?
ואם התשובה היא ממוצע, אז האם יכנסו חודשים שהיו בהם חגים, ימי מחלה או ימי חופשה? הרי הם חודשים עם פחות שעות עבודה והם יורידו את הממוצע?
תודה רבה על העזרה
ספיר
04/05/2016 17:26
ספיר 04/05/2016 17:26
היי,

כרגע במהלך חופשת לידה. בעוד חודש מסתיימים להם השלושה וחצי חודשים שמגיעים לי כחוק.

הודעתי לעבודה שאני אשאר בבית עוד שלושה חודשים והם מבקשים ממני מכתב עם תאריך חתום על ידי על מועד החזרה שלי. האם זה חוקי לבקש דבר כזה?

אני לא יודעת אם ארצה לחזור למרום העבודה הקודם. עד מתי מותר לי להודיע להם אם אני לא מתכוונת לחזור? האם אני אמורה לקבל פיצויים אם כן מה עליי לעשות? (עבדתי שם מעל שנה).

באופן כללי אשמח לדעת על הסכויות שמגיעות לי.

תודה מראש!
איתן
04/05/2016 15:46
איתן 04/05/2016 15:46
שלום רב,
התחלתי לפני כעשרה חודשים לעבוד בחברת אבטחה, יצאתי לקורס שמונה ימים וחתמתי על שנת התחייבות, ההסכם היה שאעבוד באתר מסויים. וכפי שסוכם בעל פה מול אחראי האבטחה שאעבוד באותו האתר רק בקרים - כך היה.
לאחר כשישה חודשים אחראי האבטחה קודם ועזב את הסניף, מאז ההתנהלות נעשתה מול מנהל הסניף.
התייצבתי למילואים ושכחזרתי מנהל הסניף הודיע לי שהסכם זה לא אפשרי יותר, ושאם ארצה אלך לעבוד בעיר אחרת.(הפרת הסכם). המשרה החדשה הצריכה ממני לעשות השלמת קורס של עוד שישה ימים, ומנהל האבטחה דרש ממני לחתום על עוד חודשיים התחייבות.
הסכמתי לעבוד באתר אחר מאשר להישאר בלי עבודה, יש לציין שלכל אורך ההתנהלות המעסיק לא היה מוכן לשחרר אותי ללא קנס.
עבדתי במשך חודשיים באתר אחר בעיר אחרת עם זמן נסיעות גבוה.
לאחר כחודשיים טסתי לשבוע בידיעה, בהבנה והסכמה, כשחזרתי היה מאבטח אחר באתר ומנהל הסניף זימן אותי לשיחה לאחר כשבוע שלא עבדתי, הסביר לי שהוא צריך מאבטח שיהיה במספר אתרים, במידה ומישהו טס וחו"ל או חולה שיוכל לעבוד במספר מקומות. (שונה ממה שסוכם.)
הותיר אותי שבוע נוסף ללא משמרות.
לאחר כשבוע ישבנו לשיחה והסביר לי שהאופציה היחידה היא אתר שנמצא אומנם קרוב, אך הוריד לי בשכר בשלושה שקלים, והעבודה עצמה היא שמירה, לא אבטחה.
סיכמנו גם כן שאחזור לעבוד באתר הקודם למשך שבועיים ואז נחליט מה נעשה, לאחר כשבוע שלח לי הודעה שאינני משובץ שבוע הבא, שאלתי למה והשיב כי יש קיצוצים בשעות, שוב..
שבוע ללא עבודה.
לאחר שחשבתי על זה סיכמנו שאנסה שם, באתר השמירה, ניסיתי שלושה ימים והעבודה לא לטעמי, לא בשבילי.
מתחילת השבוע אני מנסה להשיג אותו בטלפון והודעות והוא לא עונה ולא מגיב, במשך שלושה ימים הלכתי למשרד פיזית ורק היום היה, דיברנו על העניין והחזרתי את כל הציוד וביקשתי להשתחרר אם אינו מסוגל לספק לי מה שסוכם בהתחלה או אפילו לאחר מכן, הוא מבקש שאשלח מייל עם הפסקת עבודה, בכדי להכין גמר חשבון שאשלם על הזמן הנותר.
ההתנהלות שלו מולי הייתה מזעזעת לאורך כל הזמן, סינונים של הודעה, שיחות, יחס משפיל.
מה עושים? לא עשיתי דבר אחד פסול מול החברה, לא הגיוני שאשלם להם כסף על הפרות וזלזול שנעשו מולי.
אשמח לעצות, תודה.
בתיה
04/05/2016 15:39
בתיה 04/05/2016 15:39
שלום,
הוצבה מצלמה בחדר העבודה בו אנו עובדים.
למצלמה יש אפשרות להקליט את השיחות בחדר.
האם הדבר מותר?