|
הרגשת פעם בעבודה שלא משנה מה תעשה, לא מכבדים אותך מספיק? אין לך מספיק השפעה על קבלת ההחלטות המהותיות והגיע הזמן לשנות את המצב?
מהבחור האנטי חברתי בקיוביקל הסמוך, או הבוס שנדמה כאדיש להשגיך, ועד לאנשים שלוקחים עבורך החלטות חשובות בלי להתייעץ קודם, נראה לעיתים שאתה שקוף ואין לך הזדמנות אמיתית לבוא לידי ביטוי ולהשפיע במקום העבודה.
חשוב לדעת שבכל רגע בעבודה בו אנחנו מתקשרים עם אנשים אחרים, יש הזדמנות ואף צורך, להפגין השפעה ולהתקרב למטרות שלנו באמצעות שיתוף פעולה עם אחרים.
פורטל זכויות העובדים מציע לך 6 טיפים מעשיים, שעל ידי מימושם בשגרת היום יום במקום העבודה שלך, ניתן יהיה להגביר את ההשפעה והמעורבות שלך בתהליכים מהותיים בארגון המעסיק אותך.
השפעה מול ביריונות
בין אם אתה עובד בשביל אחד כזה, או שיש לך ביריון בצוות, בריונים יכולים להוריד את המורל ואת התפוקה בעבודה, ולגרום לנזק פסיכולוגי לקרבנות להצקותיהם. סיבות לביריונות בעבודה יכולות להיות מיומנות פתרון בעיות לקויה, ביטחון עצמי נמוך, רעב לכוח, סטטוס ואף רעב עז לחיבה.
בזמן שאינך רוצה להגיב לאגרסיביות של הבריון באותה דרך, זה עשוי להועיל ליידע את הביריון שההתנהגות שלו אינה מקובלת ושאתה מתעד כל מקרה של הטרדה ממנו.
שמור על קור רוח, והגב ברוגע ובהיגיון לביריונות. חפש פידבק מהרשת המקצועית והחברתית שלך, וחזק את בני הברית שלך בכדי שבפעם הבאה תוכל לקבל תמיכה ועדים שיעמדו לצידך.
בריונים הם לרוב בעלי אינטילגנציה רגשית נמוכה, וקשה להם לפתור בעיות בין-אישיות וקונפליקטים במערכות יחסים באופן יעיל. שיפור האינטיליגנציה הרגשית שלך על ידי ניהול רגשותיך בתגובה לביריונות, וגישה לבעיות יחסים בדרכים יצירתיות, יגרום לך להיות קרבן פחות אטרקטיבי עבור הביריון.
אם אתה בעמדת ניהול, הבהר שלא תסבול ביריונות מאף אחד, ואתה תאכוף סטנדרטים של התנהגות נאותה ומכבדת במקום העבודה.
שלב במערכת ההכשרה של העובדים מרכיבים הקשורים לאינטיליגנציה רגשית והענש בחומרה התנהגות ביריונית במשרד.
לבסוף, הווה דוגמה. התייחס לקולגות שלך בכבוד, והדגם התנהגות זו בשביל שאחרים ינהגו כך.
השפעה בפגישות עבודה
פגישות הן אלמנט חשוב ביותר בעסקים ובכל מקום עבודה באשר הוא.
מפגישות אונליין לפגישות פנים מול פנים, בין אם אתה מוביל את הפגישה או משתתף בה, קיימת חשיבות רבה לכך שיקדישו תשומת לב לדבריך.
נציג כאן אסטרטגית השפעה שתסייע להגביר את השפעתך כבר מהפגישה הבאה.
מדענים קוראים לזה אפקט 'הדבר האחרון'.
המשמעות היא שאנחנו מתוכנתים להקדיש תשומת לב מיוחדת לאינפורמציה האחרונה שקיבלנו, ולצמצם את החשיבות של כל אינפורמציה שהתקבלה מוקדם יותר.
נסו לדמיין מצב בו מנהל החברה עובר מסביב לשולחן ומבקש את דעת כל הסובבים, בזמן שדעתך נשמעת בערך באמצע הקבוצה.
הדרך הטובה ביותר להשתמש באפקט הדבר האחרון היא לנצל את ההזדמנות לדבר אחרון, לאחר ששמעו כבר את כולם, ולנסח את הרעיון שלך בצורה שונה, וכך הרעיון שלך ישמע בתור הממוקד והרלוונטי ביותר.
בין אם מדובר בהחלטה שתרצה שאחרים יקחו, מאפיין חשוב שאתה מעונין להדגיש, או קריאה לפעולה – משתלם להיות האחרון שמדבר.
יותר השפעה בצוות
צוות מורכב מאנשים אינדיבידואלים. לכל אחד סגנון משלו, ותק בעבודה, רקע תרבותי, ניסיון, והעדפות איך לעבוד. דרך אחת להשפיע בצוות, היא לוודא שמגוון דעות שונות מהוות מקור ליצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה, ושפרספקיטיבות שונות מקבלות הערכה גבוהה.
שילוב מאוזן של נשים וגברים בצוותים גם חשוב בשביל הגדלת ההשפעה בקבוצה. מחקרים מראים שבצוותים בהם אף מין לא מרגיש שהוא מיעוט, הביצוע הרבה יותר מוצלח מבצוותים בהם אין איזון בין המינים.
השפעה בקרב הקולגות
כולנו מכירים ומבקרים את אלו שמדברים יותר מדי, אבל מי מבקר את אלו שמקשיבים? אף אחד. הקשבה פעילה היא מיומנות חשובה בעבודה, וככל שתלמדו להקשיב טוב יותר, כך תהיה לכם השפעה גדולה יותר על הקולגות שלכם.
התחילו בלשים לב לשפת הגוף שלהם, הכוונה בטון קולם, והקשיבו למשמעות בעוד אתם מרוכזים במה שהם אומרים. הגיבו בתגובות הולמות ובשאלות, ואשרו לקולגה שלכם שהבנתם את דבריו. המנעו מלקפוץ למסקנות במקום לשמוע את מסקנותיו של הדובר, אך הרגישו חופשיים לשקף את דבריו, ולבקש הבהרה אם יש בכך צורך.
זכרו שכל אחד מגיע לעבודה עם מצבור של חוויות ופילטרים אישיים, ואל תעריכו שכולם חולקים אתכם את השקפת עולמכם - ברוב המקרים המציאות הפוכה.
כבדו את האינדיוידואליות של הקולגות שלכם, ואל תאפשרו לחלוקי דעות אישיים להפוך לחילוקי דעות מקצועיים. תשומת לב וכבוד הן שתי אסטרטגיות התקשורת הטובות ביותר על מנת להשפיע על הקולגות שלכם.
אוטונומיה והשפעה
עובדים נוטים להיות הרבה יותר מרוצים, פרודוקטיבים וחדורי מוטיבציה כשנותנים להם אוטונומיה, לכן כדי שתהיה למנהל יותר השפעה, מומלץ לתת דגש על אוטונומיה כתרומה ליעילות והצלחה בעבודה.
מנהל יכול לתת לצוות אוטונומיה להתארגן בעצמם בכדי להגיע למטרות שונות. מנהל יכול גם לנהל דיון עם עובד מהם הסטנדרטים שצריך לקבוע לדעתו ואיך הוא מתכנן לעמוד בהם.
המטרה העיקרית היא לתת לעובדים תחושה של חופש ויכולתם לשלוט בתרומה שלהם, לכן רצוי שמנהל יחליט איך לעשות זאת כך שזה יתאים לתרבות הארגון ומטרותיו.
באוטונומיה אתה מקנה לעובדים את ההרגשה שהם פרטנרים שווים בהשגת המטרות, ובכך שהם אלו הקובעים את התקדמותם, כל אינטרקציה עימם תהיה מועילה יותר וכך תוכל להשפיע יותר.
ליחצו לקריאה: להוריד את רמת הלחץ בעבודה
השפעה בקרב המנהלים
תתקשר עם הבוס שלך. לא משנה אם אתה עובד ותיק או שרק התחלת לעבוד בחברה, צא מהקיוביקל, בקש להפגש עם הבוס ונהל עימו שיחה על מה הוא מעונין שהחברה תשיג, והצע דרכים בהם תוכל לסייע במטרות אלו.
בדרך כלל אנחנו מדברים עם הבוס רק כדי לקבל פידבק על ההתנהגות וההשגים שלנו. חשוב לדבר עימו על בסיס קבוע, ובמקום לבקש ממנו להעריך אתכם, הציעו לתת הערכה עצמית.
במילים אחרות, אל תחכו שהבוס ישים לב אליכם, דאגו שהוא יכיר אתכם בעצמכם.
זה לא קשור להתחנפות, זה קשור בהכרה וכבוד למנהיגות של הבוס. לבוס יש אג'נדה משלו בתוך החברה, לכן היכולת שלכם לעבוד עימו ולהוציא לפועל את האג'נדה שלו, יסמן אתכם כעובדים שניתן לסמוך עליהם.
בנוסף, אם תשמרו על תקשורת רצופה עם הבוס שלכם, גם אם תבצעו טעות, סביר שהוא יראה את זה בקונטקסט של כל העבודה הטובה שעשיתם, במקום לשים לב אליכם רק כשעשיתם טעות.
הראו את עצמכם, הציעו את כישוריכם, וכשפרויקט חשוב או אפשרות קידום יצוצו, נחשו על מי הבוס יחשוב. עליכם.
נסו ליישם את הטיפים הנ"ל - זאת הדרך להשפיע יותר במקום העבודה.