{if 0} {/if}

שאלה בנושא התנהלות המעסיק בזמן ההריון - עורכי דין מובילים עונים לשאלות הגולשים בענייני עבודה...
התנהלות המעסיק בזמן ההריון - פורום זכויות העובד ודיני עבודה
×
x

כלים לחיפוש עבודה


פורום זכויות עובדים ודיני עבודה

נושא
מחבר
תאריך ושעה
29/09/2015 19:00
אני כל כך בוערת מבפנים שאינני יודעת אפילו איך לתאר את ההרגשה. צריכה המלצה, אתחיל בהקדמה.

אני עובדת במשרדים של חברת אופנה ידועה, שלא אציין את שמה בתפקיד של הנהלת חשבונות שגם זה לא מדוייק כי הובטח לי התפקיד כבר המון זמן רק שכל פעם ביקשו ממני להחליף את זאתי שיצאה לחופשת לידה מגזברות, לאחר מכן את זאתי שיצאה לחופשת מחלה של 3 חודשים מתחום שלא קשור אליי בכלל והתחננו אלי שאעזור להם במילוי תפקידה כי טענו שסומכים עליי ולא רוצים לקחת מישהו מבחוץ. אמרו לי אחרי זה תקבלי את התפקיד של מנהלת חשבונות כפי שהבטחנו לך מהתחלה.

כשהבחורה חזרה, מחופשת מחלה וקראו לי לשיחה באותה שיחה הייתי בחודש שלישי להריון והודעתי להם על כך, למרות שלא הייתי חייבת, רציתי להיות פיירית איתם ולא להסתיר דבר. רק הבעיה שלאחר שגילו על ההריון לא רק שלא קיבלתי את התפקיד שהובטח לי במשך חודשיים לא היה לי מקום ישיבה משלי כל פעם הייתי יושבת במקום של מי שלא מגיע באותו היום.

דיברתי איתם מס' פעמים על זה והסברתי שזה ממש לא לעניין העניין עם המקום ישיבה ועם זה שאין לי תפקיד מוגדר, כל פעם נאמר לי זה בטיפול, בעוד שבוע וכל מיני כאלה.

עד שלבסוף קיבלתי שולחן בחדר ללא חלון ויותר מזה ללא מזגן, יותר נכון מזגן יש אבל כדי להפעיל אותו צריך ללכת למחסן ולהפעיל אותו משם שכן ברגע שמפעילים אותו הוא מתחיל לעבוד גם עבור חדר בו אני יושבת עם עוד עובדת וגם עבור חלק מהמחסן.

הבעל הבית לא מעוניין שהמזגן במחסן יפעל כי הוא חוסך ומצד שני הוא גם לא רוצה לשים לנו מזגן קטן משלנו כי גם... הוא חוסך... מיותר לציין שלשבת בחדר ללא חלון, כשלא ניכנס אוויר מאף מקום וללא מזגן, בחודשי הקיץ החמים שלנו, במיוחד כשאת בהריון בחודשים האחרונים ( היום כבר חודש תשיעי) עם עוד עובדת, זה פשוט בלתי נסבל, הרגליים מתנפחות עוד יותר מהחום, מתחיל לכאוב הראש וכו'. בהתחלה פשוט הייתי הולכת ומדליקה בלי לשאול אף אחד, אז התחילו המלחמות שמכבים באמצע היום. דיברתי ואמרתי לאחראי על המחסן, שהיה רץ כל פעם שהייתי באה להדליק את המזגן, שלא ניתן לעבוד בתנאים כאלו גם אם לא בהריון ובטח ובטח כשאת בהריון בחודשים מתקדמים, בשיא הקיץ.

בקיצור מליחמות שלבסוף הביאו אותי להיום שאני מגיעה לעבודה ומבינה שהמזגן לא פועל, אני הולכת להדליק אותו ואני רואה שהם הוציאו את הידיות שאיתם מסובבים את הכפתורים של המזגן ככה שלא ניתן להדליק אותו, אני וההורמונים שלי ישר התחלתי לבכות, לרעוד מרב העצבים ניגשת למנהל תפעול של המחסן שיושב ממש שם ליד ושואלת אותו מה נסגר ומה זה הדבר הזה, התשובה שקיבלתי זה ''זה הורה של הבעל הבית''!

סליחה על אורך הפוסט שלי, רק רציתי לתאר את המצב אליו נקלעתי מחברה שהייתי מרוצה ממנה עד השמיים מאז הם היו צריכים ליישם את ההבטחות שלהם ומאז שגילו שאני בהריון החברה הזו הפכה לסיוט אחד גדול עבורי.

השאלה מה אני יכולה לעשות האם אני יכולה לתבוע אותם על כל העניין הזה? ואם כן מה עליי לעשות. לשבת כאן אני לא מסוגלת יותר כי אני מרגישה שזה עולה בבריאות לי ולקטני שלי בתוכי, שזה פשוט לא שווה את זה.

אז אני מתכוונת להוציא ימי מחלה, למרות שאין לי יותר מידיי אבל כמה שיהיה אני אוציא ואת היתר אני אספוג, על חשבוני, רק כדי לא להיות כאן. אשמח מאוד לתשובה... ושוב סליחה על האורך...
30/09/2015 11:08
שלום לך

אכן התנהלות המעסיק כלפיך במהלך הריונך ובכלל, מעוררת השתהות. את תוכלי לצאת לשמירת הריון / מחלה זה הכי טוב, תלדי בשקט ובשלווה ואחרי הלידה תמיד תוכלי להתפטר בדין מפוטר לצורך טיפול בילד - ולא תשמעי עוד מהמעסיק שישאר עם הבעיות והאופי הבעייתי שלו...

רק בריאות וחג שמח




האמור בעמוד זה אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי אישי.
ההסתמכות על המידע באתר באחריות המשתמש בלבד!

 

מחשבונים לשימוש חופשי:

מחשבון דמי מילואים   מחשבון דמי לידה   מחשבון דמי אבטלה 
  מחשבון דמי הבראה
   מחשבון הלנת שכר   מחשבון פיצויי פיטורין


לאחרונה פורסמה בפורטל זכויות העובדים סקירה מקצועית בנושא:

הכרה בשעות נוספות שהעובד עבד ללא אישור המעסיק

הפורום
הגדול בישראל לדיני עבודה וזכויות עובדים מנוהל על ידי
משרדו של עורך הדין דורון לוין

 

ניתן לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מהיר ויעיל באמצעות הצ'ט בוט של פורטל זכויות העובדים

שאלה בנושא: התנהלות המעסיק בזמן ההריון - פורום זכויות העובד ודיני עבודה
פורטל זכויות העובדים:
פורום
פייסבוק
ייעוץ אישי
אנחנו כאן בשבילך!
לכל עובדת ועובד יש זכויות לפי חוק. פגעו בזכויות שלך? רוצה לבדוק מה קובע החוק?
פורטל זכויות העובדים © המידע באתר ניתן באופן תיאורטי ואינו מהווה תחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין מנוסה!