{if 0} {/if}

שאלה בנושא התנהלות חברת שלג לבן - עורכי דין מובילים עונים לשאלות הגולשים בענייני עבודה...
התנהלות חברת שלג לבן - פורום זכויות העובד ודיני עבודה
×
x

כלים לחיפוש עבודה


פורום זכויות עובדים ודיני עבודה

נושא
מחבר
תאריך ושעה
08/02/2015 07:43
בחודש ינואר 2012 התחלתי לעבוד בשדה דב כסדרנית עבודה ורכזת גיוסים בחברת "שלג לבן" - חברה קבלנית המחזיקה את מערך הבידוק הבטחוני של שדה דב.

זה אחרי 10 שנים עבודה בתחום בטחון תעופה ועם המון נסיון בתחום. בחודש אפריל 2012 בעלי הציע לי נישואים, ויום אח"כ נכנסתי להריון עם תאומות.

כמובן שכבר בשבוע 8 או 9 סיפרתי למנהלת שלי, ומאז השתנו חיי. היא החליטה להביא לי מחליפה עוד כשהייתי בחודש שני כי "בהריון תאומים אף עם אי אפשר לדעת מתי אצא לשמירת הריון". החזיקו אותי בתפקיד של רכזת גיוסים בלבד כי הם לא רצו שאעשה יותר את סידורי העבודה. לא פגעו לי בשכר. תמיד שאלתי אותם מה יהיה איתי, כי ברור לי שלא יחזיקו אותי סתם בתפקיד שלא באמת צריך (הם "תפרו" לי אותו כי לא רצו שאעשה יותר סידורי עבודה, ומצד שני היה אסור להם לעשות איתי כלום בגלל ההריון) תמיד אמרו לי "שיהיה בסדר", והבטיחו לי קידום, ותפקידים טובים בחברה וכל העניין. לא גיליתי התנגדות גדולה מדי, כי לא הייתי מודעת לזכויות שלי או לחובות שלהם, ופשוט זרמתי עם כל מה שהם נתנו לי לעשות. ככה כל ההריון התרוצצתי ממקום למקום בלי שולחן משרד או כיסא. כשחזרתי מהחל"ד (5 חודשים אחרי הלידה) סגרתי עם המנהלת שאני חוזרת לסידורי עבודה וגיוסים כמו שהיה לפני ההריון. 3 שבועות לפני החזרה שלי לעבודה הם לקחו מישהי אחרת לתפקיד של סידורי עבודה, כי "עזבי, זו לא עבודה לאמהות". זה השלב שהתייעצתי עם עו"ד מומחית בתחום ומאותו היום התחלתי להקליט כל שיחה. החזרה שלי לעבודה היתה נוראית. לא קיבלתי משרד, לא קיבלתי מכשיר סלולרי (שהוא הכרחי בשביל הגיוס) ולא קיבלתי כלום. לעומת זאת - השכר לא נפגע. נשאר אותו הדבר. הם ידעו טוב טוב מה הם עושים ועשו הכל ע"פ החוק. הם כ"כ התישו אותי נפשית ופיסית, שחודשיים אחרי החזרה לעבודה התפטרתי בדין מפוטר, ותבעתי על חוק עבודת נשים ושוויון הזדמנויות בעבודה.
לפני חודש וחצי היה הדיון המקדמי בנושא, בו הם הבהירו כי אין להם שום כוונה ללכת לפשרה, אז השופטת קבעה דיון הוכחות ל 19.10.15.

כמה דברים שממש מטרידים אותי:

1. בגלל כל התקופה של ההריון שאין לי ממנה שיחות מוקלטות, והייתי כ"כ תמימה ועשיתי כל מה שהם רצו, הם טוענים (ובצדק) שהם החזירו אותי בדיוק לתפקיד ממנו עזבתי. זה נכון, אבל זה היה זמני עם הבטחה לתפקיד בכיר בחברה, קידום, שכר, רכב - תפקיד שלא יצא לפועל מעולם. ככה שאני בעצם הסכמתי למשהו שלא קיים ואין לי איך להוכיח.

2. אחרי החזרה הם הציעו לי כמה תפקידים שלא רציתי. לא רציתי שום דבר חוץ מהתפקיד שהייתי בו או באמת התפקיד הבכיר שהציעו לי. סירבתי לקחת כמה תפקידים (פקידותיים - זה לא מתאים לי וזו לא אני, וממש לא בא לי לעשות את זה) - כמה זה בעייתי שסירבתי לרוב התפקידים האחרים שהוצעו לי?

3. חסרים לי במייל מסמכים שאני יודעת ששלחתי למנהל שלי דאז, בעקבותיהם יש שיחות מוקלטות אבל המסמך לא קיים!! כנראה שמישהו דאג למחוק לי כמה מסמכים לפני (או אחרי??) שהחלפתי סיסמא.

צריכה עידוד שיהיה טוב....
08/02/2015 09:26
שלום קרן

אני מניח שהגשת תביעה באמצעות עורך דין. הנושא אכן מצריך חשיבה מעמיקה ואסטרטגיה משפטית חכמה. המקרה שלך מורכב וצריך לנהל את התביעה בצורה מושכלת. על פניו, לפי העולה מדבריך אכן נעשה לך עוול ובניגוד לחוק. אם תחפשי במאגר משפטי או אפילו בגוגל תמצאי הרבה פסקי דין של בית הדין לעבודה בתביעות עובדים נגד חברת שלג לבן. קשה מאד לענות על שאלותיך מבלי להבין את כל השתלשלות העניינים עוד מהתקופה הראשונית בה הודעת על הריונך ועד היום. אני מניח שהבירור בנושא יעשה במסגרת בית הדין לעבודה ואני מאחל לך הצלחה.




האמור בעמוד זה אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי אישי.
ההסתמכות על המידע באתר באחריות המשתמש בלבד!

 

מחשבונים לשימוש חופשי:

מחשבון דמי מילואים   מחשבון דמי לידה   מחשבון דמי אבטלה 
  מחשבון דמי הבראה
   מחשבון הלנת שכר   מחשבון פיצויי פיטורין


לאחרונה פורסמה בפורטל זכויות העובדים סקירה מקצועית בנושא:

הכרה בשעות נוספות שהעובד עבד ללא אישור המעסיק

הפורום
הגדול בישראל לדיני עבודה וזכויות עובדים מנוהל על ידי
משרדו של עורך הדין דורון לוין

 

ניתן לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מהיר ויעיל באמצעות הצ'ט בוט של פורטל זכויות העובדים

שאלה בנושא: התנהלות חברת שלג לבן - פורום זכויות העובד ודיני עבודה
פורטל זכויות העובדים:
פורום
פייסבוק
ייעוץ אישי
אנחנו כאן בשבילך!
לכל עובדת ועובד יש זכויות לפי חוק. פגעו בזכויות שלך? רוצה לבדוק מה קובע החוק?
פורטל זכויות העובדים © המידע באתר ניתן באופן תיאורטי ואינו מהווה תחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין מנוסה!