{if 0} {/if}

שאלה בנושא פגיעה בחוקי העבודה - עורכי דין מובילים עונים לשאלות הגולשים בענייני עבודה...
פגיעה בחוקי העבודה - פורום זכויות העובד ודיני עבודה
×
x

כלים לחיפוש עבודה


פורום זכויות עובדים ודיני עבודה

נושא
מחבר
תאריך ושעה
21/12/2014 09:23
נתחיל בזה שאני לא טוב בכתיבת מכתבים לעורכי דין ולא כאן בפורום. אז, סליחה מראש !

נפשתי באכסניה שאחרי זמן מסוים החליט אחד מהשותפים של האכסניה להכניס אותי כעובד מן המניין. עבדתי באכסניה כמה חודשים. ולא כל הימים אלא כמה ימים בחודש. הבעיה היא, שבעל האכסניה החליט על "דעת עצמו" שהוא לא משלם לי משכורת אלא "נותן לי מיטה ע"ח העבודה"!

כמובן שאני לא הסכמתי לכך, אבל לא היו לי שום ברירות. כי ראשית, אהבתי את מיקום האכסניה. שנית, אהבתי את שאר האנשים באכסניה שלישית, באכסניה יש הרגשה של משפחתיות (מה שחסר לי בחיים האישיים) רביעית, שבעל האכסניה הוא טיפוס כריזמטי ודיי קשה לי להגיד לו "לא" ! חמישית, אני גר ברוב ימי השבוע אצל אבי הנכה. הוא וכל המשפחה שלי היא חרדית. ואני חילוני.

כך שאני לא יכול להיות איתם גם בשבתות וחגי ישראל. אז אני הולך לאכסניה. מה שהכי מכעיס אותי ומעצבן אותי מאוד, וזו גם הסיבה שאני מאוד מאוד רוצה לתבוע את האכסניה שזה כולל את כל השותפים (כ 3 במספר) זה בגלל שלושה דברים: 1. השכר, היה גם לא שכר מינימום אלא הרבה פחות מכך.

למשל, אם השכר השעתי עומד על 25 ש"ח אז לילות ושבתות וחגי ישראל, האכסניה לא מוכנה לשלם שעות נוספות, ושעות לילה / שבת / חג. 2. התחלתי לעבוד מחודש 8.2014 ועד לפני כמה ימים. ועל כל החודשים (לא כולל חודש נוב\' + דצמ\') בעל האכסניה קבע שאני לא יקבל תשלום אלא השכר ישולם ע"ח מיטה.

כמובן שהוא החליט את כל זה על דעת עצמו בלבד ! 3. אחרי שדרשתי כמה וכמה פעמים שאני רוצה לקבל את המשכורות שלי, אז הוא כל פעם היה מתחמק ממני בטענות שונות ומשונות. בעיקר היה אומר לי, תבוא ביום רביעי. ואז הכסף יהיה מוכן.

או למשל, רק ב 10 לחודש נותנים משכורת. וכבר עבר ה 10 לחודש, ולא קיבלתי שקל ! וכך זה היה חוזר על עצמו שוב ושוב. עד שהתחלתי ממש להתעצבן עליו, ואמרתי לעצמי שאני כנראה צריך לדבר עם השותף הראשי. וזה מה שעשיתי. שלחתי סמס בווטסאפ לשותף הראשי, שבה אני דורש את השכורות שלי לחודשים נוב' + דצמ'.

במקום שהשותף הראשי יסכים לתת לי את המשכורות, הוא פנה לבעל האכסניה ואמר לו, שהוא לא מוכן שאני ימשיך לעבוד באכסניה יותר ! שיא החוצפה !!! לא מספיק שקרעתי את התחת שלי בשעות לא מקובלות, ובשכר תת של התת המינימום, אלא הוא החליט לסלק אותי מהעבודה באכסניה. קח למשל את השכר שהציעו לי באכסניה.

בעל האכסניה אמר לי שהוא והשותף הראשי קבעו שאני יקבל "1000 ש"ח גלובלי עבור 4 שבתות. שבכל שבת אני יעבוד 15 שעות" !!! זה לא חוצפה ?!? האמת שהוא אמר לי בעל האכסניה, שאני בכלל אמור לקבל 1500 ש"ח לחודש עבור שבתות, אלא בגלל שאני ישן באכסניה, אז אני יקבל "רק" 1000 ש"ח !

אז מה אני רוצה ? אני רוצה את מלוא הסכום שהחוק קובע ! אני רוצה פיצויים עבור הלנת שכר (הובטח לי ביום חמישי האחרון שביום ראשון אני יקבל את המשכורות של החודשיים האחרונים. אני בטוח במיליון ואחת אחוזים שאני לא יקבל. כבר יהיה להם תירוץ מוכן מראש.

למה אין להם אפשרות לתת לי את המשכורות) אני רוצה לקבל עבור "יום כיפור" סכום שלא כתוב בחוק. אלא לפי מה שכל עובד דורש. כמובן בסכום נורמלי. כגון, 3000-5000 ש"ח ל 12 שעות עבודה ביום כיפור.

אז ? האם אתם אומרים שיש לי אפשרות לתבוע ? האם זה בכלל כדאי לי ? תראה, אני יודע שכדאי לי לתבוע. אך אני לא יודע איך לתבוע. ואני הייתי רוצה לקחת עו"ד . אבל עו"ד שיסכים לקבל חלק מהאחוזים שהוא יצליח להשיג לי.

האם יש כזה עו"ד ? ואם יש, האם אותו עורך דין, הוא עו"ד מעולה שא-פשר לסמוך עליו שיצליח להשיג לי סכום מעולה ? אשמח אם תוכלו לחזור אליי במהרה
21/12/2014 14:43
שלום יחזקאל

אמנם כתבת שאלה ארוכה ומפורטת, אך עלי לציין כי התשובות שאני יכול לתת לך בפורום הנן חלקיות ובחוסר מידע. לאור המצב המורכב במקום עבודתך, אני מציע שתפנה באופן אישי לשיחה עם עורך דין מטעמך, על מנת שיבחן את הבעיתיות הרבה שאתה מציין, ככל שהדבר נוגע לתנאי העבודה שלך. לא ניתן לתת תשובה רצינית בפורום...




האמור בעמוד זה אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי אישי.
ההסתמכות על המידע באתר באחריות המשתמש בלבד!

 

מחשבונים לשימוש חופשי:

מחשבון דמי מילואים   מחשבון דמי לידה   מחשבון דמי אבטלה 
  מחשבון דמי הבראה
   מחשבון הלנת שכר   מחשבון פיצויי פיטורין


לאחרונה פורסמה בפורטל זכויות העובדים סקירה מקצועית בנושא:

הכרה בשעות נוספות שהעובד עבד ללא אישור המעסיק

הפורום
הגדול בישראל לדיני עבודה וזכויות עובדים מנוהל על ידי
משרדו של עורך הדין דורון לוין

 

ניתן לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מהיר ויעיל באמצעות הצ'ט בוט של פורטל זכויות העובדים

שאלה בנושא: פגיעה בחוקי העבודה - פורום זכויות העובד ודיני עבודה
פורטל זכויות העובדים:
פורום
פייסבוק
ייעוץ אישי
אנחנו כאן בשבילך!
לכל עובדת ועובד יש זכויות לפי חוק. פגעו בזכויות שלך? רוצה לבדוק מה קובע החוק?
פורטל זכויות העובדים © המידע באתר ניתן באופן תיאורטי ואינו מהווה תחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין מנוסה!