{if 0} {/if}

שאלה בנושא RE: RE: RE: מלצרית במסעדת הקונטיינר - עורכי דין מובילים עונים לשאלות הגולשים בענייני עבודה...
RE: RE: RE: מלצרית במסעדת הקונטיינר - פורום זכויות העובד ודיני עבודה
×
x

כלים לחיפוש עבודה


פורום זכויות עובדים ודיני עבודה

נושא
מחבר
תאריך ושעה
27/10/2014 16:42
מצטער להגיד לכם, אבל מלצר שמוכן לתת למעסיק שלו להוריד לו כסף מהשכר וממשיך לעבוד אצלו אחר כך הוא פראייר וזה מה שנותן לגיטימציה למסעדות כמו הקונטיינר לזלזל בשכר של המלצרים... אני עובד במסעדה מאד מוכרת בתל אביב ואף אחד מהמנהלים לא היה מאז להוריד שכר של מלצר בגלל מנה שחזרה למטבח, בגלל טעות שמלצר או בגלל שום סיבה אחרת... מלצר שמסכים לעבוד בתנאים כאלה?! מגיע לו באמת.
27/10/2014 15:17
היי

בטח שמעתם וקראתם על ההתנהלות של מסעדת הקונטיינר מול מלצרים שעבדו ועובדים אצלהם. אני עבדתי שם תקופה לא קצרה עד שהחלטתי לעזוב. במשך כל התקופה הזאת ניקו לי מהשכר כספים בדיוק בצורה שתוארה בכתבה ובסטטוסים מצייצים. אם לקוח היה מחזיר מנה או שהיתי עושה טעות בהזמנה - יורד כסף מהשכר. עכשיו הבנתי שלמרות שזאת הנורמה במסעדת הקונטיינר, זה לא בניגוד לחוקי העבודה. האם יש לי מה לעשות עם זה?
27/10/2014 15:21
זה הפוסט שפרסמה בפייסבוק ענת קמרד:

במסגרת ניסיונות חיפוש עבודה במלצרות התחלתי לפני כמה ימים התלמדויות ב"קונטיינר" ביפו. כל מיני דברים הובילו אותי להחלטה שלא כדאי לעבוד שם, בעיקר סיפורים של מלצרים על הנוהל שמופעל במקום, לפיו מלצרים משלמים על מנות שהודפסו בטעות ועל שולחנות שקמו והלכו בלי לשלם. כלומר: מלצר שכח לומר לכם שבסלט העגבניות יש פלפל חריף וברצונכם להחזיר את המנה? אין בעיה, בעלי המקום יגבו את העלות שלה (50% מהמחיר) משכר המלצר. קמתם והלכתם בלי לשלם, גם אם גובה ההזמנה שלכם היה מאות שקלים? מעולה, שוב בעלי המקום יגבו את המחיר מהמלצר שהשולחן באחריותו. הודעתי למנהלת שאני לא אסיים את ההתלמדויות שלי בגלל הנהלים הללו, והיא ענתה ש"מי שמלצר טוב לא מורידים לא כלום, אבל מי שמפחד לא לעבוד כמו שצריך אז...".
בעבר מלצרות באמת היתה מקצוע פרוץ מאד, אך בשנים האחרונות השתפרו התנאים הסוציאליים של עובדי מלצרות, ותנאים נצלניים מסוג זה נעשו נדירים יותר, לפחות במקומות שבהם אני זכיתי לעבוד בשבע השנים בהם מלצרתי. אני סבורה שעל מנת להמשיך את המגמה הזו כדאי להדיר רגליים ממקומות כגון הקונטיינר, או לפחות לכתוב\להודיע לבעלי המקום שעסק גדול שגוזר קופון על חשבון סטודנטים שאין להם יותר מדי אפשרויות תעסוקה זה מעפן.
27/10/2014 15:50
התגובה של הקונטיינר למעשה מחזקת את הטענות של ענת קמרד ומלמדת שהם באמת ניכו כסף משכר של מלצרים בניגוד לחוק... עדיף היה להם לשתוק. וכל המלצריות והמלצרים שעבדו ועובדים שם צריכים להתאגד ולדרוש את כל הכספים שהורידו להם מהשכר מיום תחילת עבודתם כי זה ממש לא חוקי!
27/10/2014 16:42
מצטער להגיד לכם, אבל מלצר שמוכן לתת למעסיק שלו להוריד לו כסף מהשכר וממשיך לעבוד אצלו אחר כך הוא פראייר וזה מה שנותן לגיטימציה למסעדות כמו הקונטיינר לזלזל בשכר של המלצרים... אני עובד במסעדה מאד מוכרת בתל אביב ואף אחד מהמנהלים לא היה מאז להוריד שכר של מלצר בגלל מנה שחזרה למטבח, בגלל טעות שמלצר או בגלל שום סיבה אחרת... מלצר שמסכים לעבוד בתנאים כאלה?! מגיע לו באמת.
28/10/2014 10:33
אחרי כל הסערה ברשתות החברתיות וכל הכתבות שהתפרסמו על הקונטיינר, היום בבוקר הם תיקנו את התגובה שלהם מאתמול... והתנצלו על הנוהל שפגע בשכר המלצרים, וטענו כי זה היה נוהל שהונהג על ידי הבעלים הקודמים של המקום והוחלט לבטל אותו. זה בדיוק הזמן של כל המלצרים לפנות אל הקונטיינר ולדרוש לקבל את הכספים שהורידו להם מהשכר בחזרה!




האמור בעמוד זה אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי אישי.
ההסתמכות על המידע באתר באחריות המשתמש בלבד!

 

מחשבונים לשימוש חופשי:

מחשבון דמי מילואים   מחשבון דמי לידה   מחשבון דמי אבטלה 
  מחשבון דמי הבראה
   מחשבון הלנת שכר   מחשבון פיצויי פיטורין


לאחרונה פורסמה בפורטל זכויות העובדים סקירה מקצועית בנושא:

הכרה בשעות נוספות שהעובד עבד ללא אישור המעסיק

הפורום
הגדול בישראל לדיני עבודה וזכויות עובדים מנוהל על ידי
משרדו של עורך הדין דורון לוין

 

ניתן לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מהיר ויעיל באמצעות הצ'ט בוט של פורטל זכויות העובדים

שאלה בנושא: RE: RE: RE: מלצרית במסעדת הקונטיינר - פורום זכויות העובד ודיני עבודה
פורטל זכויות העובדים:
פורום
פייסבוק
ייעוץ אישי
אנחנו כאן בשבילך!
לכל עובדת ועובד יש זכויות לפי חוק. פגעו בזכויות שלך? רוצה לבדוק מה קובע החוק?
פורטל זכויות העובדים © המידע באתר ניתן באופן תיאורטי ואינו מהווה תחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין מנוסה!