{if 0} {/if}

הוספת תגובה
×
x

כלים לחיפוש עבודה


פורום זכויות עובדים ודיני עבודה

הוספת תגובה ל - דמי לידה אחרי אבטלה
אבקש לקבל תגובות לאימייל שלי *


* (אנו לא עושים כל שימוש בכתובת הדוא"ל שלך ולעולם לא נשלח אליך דואר זבל)
תגובה ל:
מחבר
תאריך ושעה
04/05/2017 08:24
שלום, מספר פעמים התקשרתי לביטוח לאומי אך אלה מסרבים לתת תשובה! חוזרים על החוקים וכל רגע אומרים לי חוקים אחרים ואני ממש מבולבלת ולא מבינה אם אהיה זכאית לדמי לידה או לא. אודה מאוד אם תוכל לעזור לי.

הלידה הקודמת שלי הית בזמן שעבדתי בחברה מסודרת כ-9 שנים. ילדתי ב- 25.4.16 . החברה בה עבדתי נמכרה לחברה אחרת לפני בערך 4 שנים ומאז עברה שינויים רבים. עד סוף דצמבר 2015 (עוד במהלך הריוני) פוטרו למעלה מ80 עובדים. פעילות הייצור עברה לצפון ולשלוחות בחול. במהלך הריוני נודע לי (ולרגע לא הופתעתי) שאלמלא ההריון שלי גם אני הייתי מבין המפוטרים. תפקידי בחברה היה משאבי אנוש ובין היתר מאחר וכבר היו שינויים רבים הייתי גם בכובע של אחראית על רכש מקומי. ההריון היה הסיבה היחידה שנשארתי בעצם.. בחברה בירושלים נשארו קומץ אנשים מצומצם ביותר. מעט אנשי שירות הנדסי ובעיקר שיווק ומכירות. יצאתי לחופשת לידה וידעתי שאין לי לאן לחזור..
לאחר דצמבר לא היה יותר "משאבי אנוש".. ותפקיד הרכש עבר גם הוא לצפון. נשארתי למעשה בחברה עד הלידה בתפקיד אדמיניסטרטיבי לחלוטין.. תיוקים, הקלדות וכיו"ב. היו לצערי ימים רבים בהם ישבתי ממש ללא מעש זמן רב. ידעתי שאם ארצה לחזור לחברה לא יהיה לי תפקיד.. וגם שאלתי את הממונה עלי על כך, השיבו לי כי אחזור לעשות מה שעושה היום: סריקות, תיוקים והקלדות. ידעתי שאסור לפטר אותי וברגע שהם יוכלו לעשות זאת (אחרי פרק הזמן המותר לפטר אחרי הלידה) הם בוודאי לא יחזיקו אותי סתם. מתוך מחשבה זו החלטתי להתפטר.
מאחר וילדתי בסוף אפריל, פספסתי את הרישום למעון ביישוב בו אני גרה. כך שלא היה לי מעון מסודר לתינוק שלי. החלטתי לחתום דמי אבטלה וזאת עשיתי אחרי 90 יום שלילה.
התכנון היה לחזור לעבודה כמובן בשנה שאחרי, אך להפתעתי הרבה נכנסתי שוב להריון ואלד ב-23.8.17 (יודעת לפני כי זה ניתוח מתוכנן).
בטלפון האחרון שהתקשרתי לביטוח לאומי נאמר לי שעלי להגיש 15 חודשים מתוך 22 ועל תקופת השלילה (90 יום) מדלגים וגם שאבטלה נחשבת כמו תלוש. אך בשיחות אחרות לא נאמרו לי אותם דברים ומכאן הבלבול.
סליחה מראש על המגילה ומקווה שתוכל לעזור, אני סה"כ רוצה לדעת אם לטרוח ולהגיש מסמכים וגם משום שהנושא הכלכלי לחוץ לי וישמח אותי לדעת שאקבל דמי לידה.





פורטל זכויות העובדים:
פורום
פייסבוק
ייעוץ אישי
אנחנו כאן בשבילך!
לכל עובדת ועובד יש זכויות לפי חוק. פגעו בזכויות שלך? רוצה לבדוק מה קובע החוק?
מידע לעובדים ולמעסיקים
פורטל זכויות העובדים © המידע באתר ניתן באופן תיאורטי ואינו מהווה תחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין מנוסה!