{if 0} {/if}

הוספת תגובה
×
x

כלים לחיפוש עבודה


פורום זכויות עובדים ודיני עבודה

הוספת תגובה ל - RE: RE: RE: פיצויי פרישה
אבקש לקבל תגובות לאימייל שלי *


* (אנו לא עושים כל שימוש בכתובת הדוא"ל שלך ולעולם לא נשלח אליך דואר זבל)
תגובה ל:
מחבר
תאריך ושעה
19/08/2015 20:13
בהמון מקומות באינטרנט ראיתי שבמידה ועוברים דירה שרחוקה ב40 קולומטרים ומעלה ממקום העבודה העובד זכאי לפיצויים. וזה נקרא ״התפטר בגין מפוטר״. אם לא הבהרתי את עצמי אז אני עובד לגור בחו״ל.
את זה העתקתי מהאתר שלכם;
החוק בישראל מאפשר בחלק מהמקרים להתפטר מהעבודה ולזכות בתשלום פיצויים בדין מפוטר, בעקבות מעבר דירה ובתנאים המיוחדים הקבועים במסגרת חוקי העבודה. לאור ריבוי פניות בנושא, החלטנו לכתוב ולהסביר באופן מפורש מתי ניתן להתפטר ולקבל פיצויים בעקבות החלפת מקום מגורים.
לאורך החיים ייתכנו מצבים שיחייבו את הפרט לבצע שינויים בחייו לרבות שינוי של מקום המגורים בדומה, לאור שיקולים שונים גם המדינה יכולה לעודד את תושביה לבצע מעברים מסוג זה.
באופן זה לפעמים נוצר גם צורך להתפטר ממקום עבודה בעקבות מעבר זה, במיוחד כאשר המרחק גדול מדי בשביל להמשיך לבצע את התפקיד כהלכה. יחד עם זאת, לא כולם יודעים מתי קמה זכאות מסוג זה.
חוק פיצויי פיטורין תשכ"ג - 1963 קובע רשימה שלמה של נסיבות בהן גם התפטרות תזכה בפיצויי פיטורין ולא רק פיטורים ביוזמת המעביד.
באופן זה החוק קובע מספר תנאים שאם אחד מהם מתקיים, אדם שהתפטר ממקום עבודתו לאור העברת דירה למקום שמרוחק יותר מארבעים קילומטר ממקום העבודה יהיה זכאי לפיצויים. חובה לדעת שבכל המקרים הקבועים בחוק על העובד לתת למעבידו הודעה מוקדמת כפי שהוא מחויב לה בהתאם לדיני העבודה.




פורטל זכויות העובדים:
פורום
פייסבוק
ייעוץ אישי
אנחנו כאן בשבילך!
לכל עובדת ועובד יש זכויות לפי חוק. פגעו בזכויות שלך? רוצה לבדוק מה קובע החוק?
מידע לעובדים ולמעסיקים
פורטל זכויות העובדים © המידע באתר ניתן באופן תיאורטי ואינו מהווה תחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין מנוסה!