{if 0} {/if}

הוספת תגובה
×
x

כלים לחיפוש עבודה


פורום זכויות עובדים ודיני עבודה

הוספת תגובה ל - מכתב פרישה - האם קביל?
אבקש לקבל תגובות לאימייל שלי *


* (אנו לא עושים כל שימוש בכתובת הדוא"ל שלך ולעולם לא נשלח אליך דואר זבל)
תגובה ל:
מחבר
תאריך ושעה
18/06/2015 09:42
שלום רב,
אמי (בת 50) עובדת בחנות לבגדי ילדים ולפני מספר חודשים החלו לה כאבים עזים בכתף, לאחר בירורים נרחבים והרבה סבל - מדובר בדלקת בגידים.
אציין כי אופי עבודתה כולל פריקת סחורה בכמויות בכל יום ויום, קיפולים וסדר שכן המנהלת של החנות עוסקת במכירות בלבד.
אמי הופנתה לרופא תעסוקתי וזה הביא לה חודשיים ימי מחלה. מבירור שערכתי הבנתי כי מדובר במחלת מקצוע אבל זה לא שייך.
הבעיה היא כזו, בעת שאמי הגישה למעסיק את ימי המחלה מהרופא התעסוקתי - זה אמר לה שהוא לא מעוניין שהיא תמשיך לעבוד אצלו וביקש שהיא תחתום על "מכתב פרישה" והוא מבטיח שייתן לה את כל שמגיע לה כולל מכתב פיטורין.
אמי בתמימותה הסכימה וכתבה במכתב פרישה שהיא פורשת עקב המחלה. יום לאחר מכן, מנהלת החנות התקשרה אליה ואמרה שהמכתב לא טוב וביקשה שהיא תחתום על מכתב חדש, אמי, שכבר הבינה שמנסים לסדר אותה - סרבה לחתום על מכתב נוסף ואמרה שקודם כל ישלמו לה את ימי המחלה שיש לה (כ-18 ימי מחלה) ולאחר מכן ידברו איתה. זה קרה לפני חודש וחצי ומאז לא שמעה מהם.
שלשום, אמי מקבלת בדואר את תלוש השכר לחודש מאי (באיחור של מספר ימים, הלנה?) ואליו מצורפת הודעת פרישה החתומה ע"י מנכ"ל החברה. כמו כן בתלוש שלמו לה על כמה ימים שעבדה בתחילת מאי + פדיון חופשה. משמע - מבחינתם היא אינה נמנית בין העובדים עוד מתחילת מאי, מה שלא נכון כי הם בעצמם אמרו שהמכתב שלה לא תופס וביקשו שתכתוב חדש ובכך גרמו לה להבין שהיא עדיין מועסקת ושום דבר לא נסגר.
ביקשתי ממנהלת החשבונות של החברה שתשלח לי את המכתב פרישה המקורי (אמי לא זוכרת שחתמה אלא רק שמילאה) והיא אמרה שתשלח לי. יום למחרת שלחתי לה מייל ששואל מה עם זה והיא אמרה שהטיפול עבר לסמנכ"ל ולמנכ"ל הרשת.

שאלתי היא - האם ה"מכתב פרישה" קביל? שכן ברור שזה היה ניסיון של הסמנכ"ל להפטר ממנה ולא לשאת בהוצאות של מחלתה? הרי זה גם ברור שאם היתה מבינה את הנושא לא היתה חושבת לרגע לחתום, הוא הפעיל מניפולציה ולחץ עליה לחתום תוך כדי שהוא אומר לה שהוא לא מעוניין שהיא תמשיך לעבוד אצלם (דבר משפיל בפני עצמו במיוחד עקב העובדה שזה היה במעמד הגשת ימי מחלה, דבר זה היה לא לרוחו, כשאמא שלי שאלה את מנהלת החשבונות אם היא קיבלה את ימי המחלה היא אמרה: "קיבלתי אבל זה בעייתי מבחינתנו", בעייתי שבן אדם חולה?).

אודה לתגובתכם על מנת לדעת איך אני יכולה להמשיך את הטיפול. אמי מותשת פיזית ונפשית וכל התהליך הזה שובר אותה.

תודה




פורטל זכויות העובדים:
פורום
פייסבוק
ייעוץ אישי
אנחנו כאן בשבילך!
לכל עובדת ועובד יש זכויות לפי חוק. פגעו בזכויות שלך? רוצה לבדוק מה קובע החוק?
מידע לעובדים ולמעסיקים
פורטל זכויות העובדים © המידע באתר ניתן באופן תיאורטי ואינו מהווה תחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין מנוסה!