{if 0} {/if}

הוספת תגובה
×
x

כלים לחיפוש עבודה


פורום זכויות עובדים ודיני עבודה

הוספת תגובה ל - תביעת מעסיק-מלצר
אבקש לקבל תגובות לאימייל שלי *


* (אנו לא עושים כל שימוש בכתובת הדוא"ל שלך ולעולם לא נשלח אליך דואר זבל)
תגובה ל:
מחבר
תאריך ושעה
28/10/2014 12:07
שלום,

אני עובד כמלצר במסעדה כשנה, השכר שלי כולו משולם בטיפים.
יש לי מס' שאלות:
1. שעות העבודה שלי "גמישות" במיוחד. יכולה להיקבע לי משמרת ב9:00 בבוקר, שבד"כ מסתיימת ב16:00 אחה"צ, שעת החלפת המשמרות, אולם ב8:30 אקבל SMS ממנהל המשמרת שעליי להגיע ב10:00. בהמשך, אשב במסעדה ואמתין עד 11:00 (תמיד ההמתנה היא שעה עגולה אחת) בטרם "אעלה" למשמרת. רק עם התחלת המשמרת בפועל, אני מדווח במחשב. יוצא מכך, שבמקום לעבוד מ9:00 עד 16:00, 7 שעות, אני עובד רק 5 שעות.

2. בסוף כל משמרת אנחנו מחויבים לרשום את השעות בהן עבדנו (בפועל) וכן לרשום כי קיבלנו 10 ש"ח עבור נסיעות, לחתום בעצמנו ולהחתים את מנהל המשמרת.
בתלוש החודשי, רשומות השעות שביצענו בפועל, כפול שכר שעתי של מינימום, נסיעות, ובניכוי ההפרשות - היתרה מדווחת שהתקבלה כ"מקדמה", כך שבפועל לא מועבר אלינו אף לא שקל אחד, לא עבור הנסיעות ואף לא נגבות מאיתנו הפרשות העובד לפנסיה.

3. רציתי לדעת האם דחיית שעת המשמרת ברגע האחרון (אף שבחלקה הראשון של ההמתנה אני עוד בבית) - היא סבירה וחוקית או שעל המעסיק לשלם לי על שעות אלו?
בנוסף - האם חתימה שלי על קבלת תשלום הנסיעות (שלא התקבל בפועל, אלא מהטיפים - שספק אם סועדי המסעדה בכוונתם לשלם את כרטיס האוטובוס שלי בטיפ שהם משאירים) - שוללת כל טענה שתוכל להיות לי כנגד המעסיק על אי תשלום הנסיעות?
האם הקלטה של המעסיק מודה בקולו כי דיווח השעות שלי בתלוש בשכר מינימום (בפועל השכר הממוצע המתקבל בטיפים כפול מכך) פוגעת לי ישירות בקופת הפנסיה - יכולה להיות ראיה קבילה בבית משפט?

4. האם תביעת מעסיק על כל הנ"ל לאחר שנה או שנתיים של תעסוקה אצלו יש בה משום חוסר תום לב? טענה שאולי יוכל המעסיק לטעון וכך ביהמ"ש יראה בעין לא יפה את התביעה שאגיש?




פורטל זכויות העובדים:
פורום
פייסבוק
ייעוץ אישי
אנחנו כאן בשבילך!
לכל עובדת ועובד יש זכויות לפי חוק. פגעו בזכויות שלך? רוצה לבדוק מה קובע החוק?
מידע לעובדים ולמעסיקים
פורטל זכויות העובדים © המידע באתר ניתן באופן תיאורטי ואינו מהווה תחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין מנוסה!