{if 0} {/if}

הוספת תגובה
×
x

כלים לחיפוש עבודה


פורום זכויות עובדים ודיני עבודה

הוספת תגובה ל - הודעה לפני פיטורין בזמן אבל משפחתי
אבקש לקבל תגובות לאימייל שלי *


* (אנו לא עושים כל שימוש בכתובת הדוא"ל שלך ולעולם לא נשלח אליך דואר זבל)
תגובה ל:
מחבר
תאריך ושעה
18/07/2014 11:45
18/7/14
שלום רב.
אשמח אם תוכל לייעץ לי מה עלי לעשות ומהם זכויותיי בנושא הבא.
אני עובד בחברת היי טק מזה שנה וחצי.
בתאריך ה22/6 לצערי נפטרה אימי ז"ל באופן פתאומי וכואב בעקבות סיבוכים של מחלת החיידק הטורף לאחר שבועיים של אשפוז במחלקת טיפול נמרץ. לאורך כל התקופה שהייתי בבית החולים וכמובן לא הגעתי לעבודתי כרגיל. על זמן זה ירדו לי ימי מחלה וחופשה לפי מה שצברתי במהלך עבודתי.
כ 4 ימי עבודה לאחר קימה מהשבעה, ביום השני לחזרתי לעבודה נקראתי לשיחה באופן מפתיע ובשיחה עם מנהל המחלקה נאמר לי שלאור הביצועים בשנה שחלפה החברה מצאה שאני נמצא "מתחת לממוצע" ולכן הם "נותנים" לי שלושה שבועות בלבד לשפר את ביצועיי או שאפוטר.
על הפן המקצועי אפשר לדבר , לא מסכים עם כל הדברים שנאמרו אך פה לא הבעיה.
אני חושב שלהודיע לעובד כל שהוא בזמן כל כך קשה וכואב שהם מצפים לשעות ארוכות של עבודה, עבודה מהבית בערבים ובסופי שבוע בטווח כל כך קצר של שלושה שבועות (שהם למעשה כל תקופת האבל עד ליום ה 30 לפטירתה של אימי ) ובעצם תיזמון השיחה היא מעשה לא מוסרי, לא אנושי ומאד כואב לכל אחד שעובר תקופה כל כך קשה.
בעצם ,"ההזדמנות" שניתנה לי היא לא שוות ערך להזדמנות שקיבלו עובדים אחרים שנמצאים באותו מצב מקצועי על רקע מצבי הנפשי בזמן זה.
אמנם קיבלתי הזדמנות לשיפור אך התזמון של השיחה לא באמת נותנת לי הזדמנות שווה לשפר את ביצועיי בעבודה.
יתרה מזאת , אנחנו נמצאים בתקופה קשה בזמן מצבע "צוק איתן" ובעוד חודשיים גם תקופת החגים.
למצוא עבודה בתקופה כזו קשה מאד גם כך יחד עם יתר הבעיות האישיות שאני עובר מציבה אותי במצב מאד מסובך מבחינת סיכוי למציאת עבודה בזמן הקרוב.
לאחר שיחות עם מנכל החברה ומנהלת משאבי האנוש (שרצתה גם לפטר אותי עוד לפני תום ימי ה 30 לאבל) הבנתי שמבחינת החברה אין היא רואה כל פסול מבחינה מוסרית להודיע כזו הודעה בזמן כל כך קשה.
אני אישית חושב שאם באמת הם היו רוצים לתת לי סיוכי שווה להשאר , לא היו עורכים איתי שיחה שכזו בזמן אבל אלא הייתה אפשרות להמתין ולערוך את השיחה לאחר מכן ובאמת לאפשר לי הזדמנות שווה, הרי קשה לצפות מכל אדם לאחר שאיבד את אימו בצורה כל כך כואבת ופתאומית לתת מעצמו 150% בזמן כל כך קצר שהוא נתון באבל. מבחינתי זו הייתה שיחת פיטורין שכן אין כל סיכוי שכל עובד באשר הוא יוכל לעמוד בתנאים אילו.

עוד אציין שבשיחה עם מנהלת משאבי האנוש שנערכה אתמול שאלתי : " החברה קבעה יעד של שיחות הערכה עם כל עובדי החברה בין החודשים מאי עד יולי. במידה והחברה הייתה קובעת שאת השיחות היו עושים בין חודשים יוני לאוגוסט - החברה הייתה מחכה בהודעתה"?
התשובה לכך הייתה שכן.
החברה בחרה בכך ש"המטרה מקדשת את האמצעים" וכל עובד הוא רק מספר ואין התחשבות במצבו האישי על מנת להגיע ליעדים.

אני יודע שמבחינה חוקית רק ימי השבעה נחשבים כימי אבל. רציתי לשאול האם יש פה עניין של פיטורין שלא בתום לב והאם עליי לתבוע גם על עוגמת הנפש הקשה שנגרמה לי בעקבות החלטה מכוערת ולא מוסרית.
תודה מראש
איל




פורטל זכויות העובדים:
פורום
פייסבוק
ייעוץ אישי
אנחנו כאן בשבילך!
לכל עובדת ועובד יש זכויות לפי חוק. פגעו בזכויות שלך? רוצה לבדוק מה קובע החוק?
מידע לעובדים ולמעסיקים
פורטל זכויות העובדים © המידע באתר ניתן באופן תיאורטי ואינו מהווה תחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין מנוסה!