{if 0} {/if}

הוספת תגובה
×
x

כלים לחיפוש עבודה


פורום זכויות עובדים ודיני עבודה

הוספת תגובה ל - RE: פוריות
אבקש לקבל תגובות לאימייל שלי *


* (אנו לא עושים כל שימוש בכתובת הדוא"ל שלך ולעולם לא נשלח אליך דואר זבל)
תגובה ל:
מחבר
תאריך ושעה
14/07/2014 09:30
שלום,

חוק עבודת נשים ותקנות עבודת נשים מעניקים זכויות מיוחדות לגברים ונשים במהלך טיפולי פוריות לקראת לידת ילדם הראשון או השני. החוק חל גם על מי שיש להם שני ילדים או יותר אך זהו ילדם הראשון או השני מבן זוגם הנוכחי. עובד או עובדת העוברים טיפולי פוריות במטרה להרות יעדרו על חשבון חופשת המחלה שלהם (כלומר, היעדרות נוספת על ימי המחלה שצברו תהיה ללא תשלום). זכאותם להיעדרות בתשלום, על חשבון ימי המחלה שלהם, כפופה להצגת אישור רפואי המוכיח שהטיפול מחייב זאת. כמו כן יש להודיע למעסיק מראש על ההיעדרות הצפויה.

גבר ואישה בטיפולי פוריות זכאים למספר שונה של ימי היעדרות עקב כך. עובד בטיפולי פוריות זכאי לעד 12 ימי היעדרות בתשלום בשנה. עובדת בטיפולי פוריות ששבוע עבודתה בן חמישה ימים, זכאית לעד ארבע סדרות טיפוליות בשנה (אורך כל סדרה טיפולית עד 16 ימים) ובסך הכל עד 64 ימי היעדרות בתשלום בשנה (ככל שצברה כמות מספקת של ימי מחלה). אישה שעובדת שישה ימים בשבוע זכאית לעד ארבע סדרות טיפוליות בשנה (באורך 20 ימים לסדרה) ובסה"כ עד 80 ימי היעדרות בתשלום.
בן זוגה של העוברת טיפולי פוריות זכאי להיעדר עד שישה ימים בשנה ממקום עבודתו לצורך ליווי בת זוגו לטיפולים, על חשבון ימי המחלה שלו, בהתאם לחוק דמי מחלה (היעדרות בשל מחלת בן זוג).
כמו כן, עובדים שעבדו שישה חודשים ויותר אצל מעסיקם ועוברים טיפולי פוריות לקראת ילדם הראשון או השני, בין אם נעדרו מעבודתם ובין אם לא, יהיו זכאים להגנה מפני פיטורים במהלך ימי ההיעדרות וב-150 הימים לאחר מכן. לא ניתן יהיה לפטרם אלא בהיתר של הממונה על עבודת נשים.




פורטל זכויות העובדים:
פורום
פייסבוק
ייעוץ אישי
אנחנו כאן בשבילך!
לכל עובדת ועובד יש זכויות לפי חוק. פגעו בזכויות שלך? רוצה לבדוק מה קובע החוק?
מידע לעובדים ולמעסיקים
פורטל זכויות העובדים © המידע באתר ניתן באופן תיאורטי ואינו מהווה תחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין מנוסה!