{if 0} {/if}

הוספת תגובה
×
x

כלים לחיפוש עבודה


פורום זכויות עובדים ודיני עבודה

הוספת תגובה ל - פיטורים
אבקש לקבל תגובות לאימייל שלי *


* (אנו לא עושים כל שימוש בכתובת הדוא"ל שלך ולעולם לא נשלח אליך דואר זבל)
תגובה ל:
מחבר
תאריך ושעה
פיטורים
13/07/2014 22:44
שלום רב,
אבקש בכל לשון של בקשה לקרוא את המכתב שלי בתשומת לב רבה ולהתייחס לשאלותיי.

ב 18/05/2014 התחלתי לעבודה בסטודיו לפילאטיס קלאסי של אורלי אורן אשר נמצא במרכז סוזן דלל ברחוב יחיאלי 5, תל אביב.
התחלתי לעבוד כמזכירה והיא הודיעה לי שהשכר נטו הוא 30 ש"ח לשעה.
אף אחד לא עשה לי חפיפה בעבודה מפני שהיא עצמה מלמדת פילאטיס ונאלצתי ללמוד בעצמי.
היא הציגה לי את המשרה כמשרה חלקית, 5 שעות ביום.
מ 8 עד 13:00, עבור כמות מכירת כרטיסיות פילאטיס ללקוחות היא תשלם לי בונוסים ועם הזמן המשרה תגדל.
בערב שבועות אורלי אורן שוחחה איתי והודיעה לי שאני לא אמשיך לעבוד אצלה, ו3 ימים לפני היא פשוט שלחה אותי לחלק פליירים בשמש המייגעת בכמה שכונות מסביב לסטודיו בכדי לפרסם את הסטודיו ולמרות שידעתי שזה לא במסגרת עבודתי בכל זאת ביצעתי זאת בכדי לתת רושם טוב ובכלל שלא היה ממש מה לעשות במשרד כי תקתקתי הכל.אך אחרי שסיימתי לחלק 370 פליירים בתיבות דואר היא הודיעה לי בערב שבועות שאני לא ממשיכה לעבוד והסכמתי כי לא הייתה לא ברירה אחרת. כששלחתי לה את שעות העבודה שלי בציון המשכורת והנסיעות . היא הודיעה לי שאין בכוונתה לשלם לי נסיעות מפני ש30 שקל לשעה כלול שם נסיעות וזה בעיה שלי שהגעתי באוטו. לאחר שיחות הצעתי לה שתשלם לי על חופשי חודשי.
אחרי צאת החג אורלי התקשרה אליי וזימנה אותי לשיחה ונסעתי לשם.
בשיחה היא אמרה שהיא רוצה שאחזור לעבודה מפני שלבד היא לא מסתדרת והיא ראתה שאני תותחית במכירות למרות ששיווק לא כלל בהגדרת תפקיד מזכירה. היא אמרה שזה בסדר אם אסרב אך מפני שאני גרושה עם 2 ילדים וללא מזונות אז כמובן שהסכמתי לחזור לעבודה אך ציינתי שאני לא מתעסקת עם 30 שקל ברוטו או נטו אך אני רוצה תשלום נסיעות חופשי חודשי והיא הסכימה.
אורלי תכננה אירוע גדול מאד של פילאטיס וכמובן שאני התעסקתי בו ועבדתי גם מהבית עבור האירוע אחרי שעות העבודה.לאחר זמן מה הייתי מאד חולה עם וירוס וחום גבוה במשך שבוע שלם והייתי בבית אך עדיין עשיתי משימות של העבודה מהבית לפי בקשתה.
היא ביקשה שאביא חופש מחלה וכמובן שהבאתי על כל הימים. בשכר שלי לא קיבלתי תשלום על מחלה ומרואה החשבון נמסר כי אני לא זכאית מפני שאני עובדת במשרה חלקית וגם לא זכאית קבל תשלום על ערב חג או החופש למחרת שהיה בגלל שהיא פיטרה אותי אז, ד.אגב ללא הודעה מראש וללא מכתב סיום עבודה.
במסגרת עבודתי עשתי מעל המצופה ממני כי הרגשתי שהסטודיו זה גם כמו הבית שלי וגם ניקיתי ועשיתי הכל.
בזמן כל האזעקות אורלי אמרה לי שאם אני רוצה להשאר בבית עם הילדים אז שאני ארגיש בנוח לא להגיע לעבודה כי גם היא הייתה עושה זאת אם הסטודיו לא היה שלה. ממש התעקשתי להגיע מפני שלא רציתי להפסיד יום עבודה והילדים שלי היו עם אמא שלי, אך אורלי ממש התעקשה שאשאר עם הילדים כי אין מה לעשות משרד0הסטודיו)
אתמול בערב, מוצאי שבת שוחחתי עם אורלי והיא אמרה שאשאר בבית בגלל האזעקות והתעקשה שוב. אך היום לקראת הערב קיבלתי הודעת אס אמ אס בוואטאפ ובו היא כותבת שניסתה להשיג אותי ולהנייד שלי לא היה זמין שעקב המצב בסטודיו שאין הרבה עבודה והיא גם צרכה לשלם פיצויים למדריך שהתפטר(ד.אגב בגלל התנהלות לקוייה לגבי התשלום) והדבר מקשה עליה להמשיך להעסיק אותי. כתבתי לה כי אין בעיה ושאני מבקשת מכתב פיטורים מסודר בו היא מציינת את הסיבות שהיא כתבה להפסקת עבודה שלי.ד. אגב אני התנהלתי מול ההוצאות וההכנסות של הסטודיו ושל הבית שלה וברור לי חד משמעית שזה לא קשור לאי יכולת לשלם לי. ברור לי שהיא ביקשה שאחזור לעבודה רק בגלל שכל שיווק והקמת האירוע יפול עליי.כמובן שאת האירוע היא דחתה עקב המצב הביטחוני. החזרתי לה הודעת אס אמ אס ובו כתבתי שאכן הנייד שלי ללא קליטה בשעה האחרונה (הוואטסאפ עבד על אינטרנט אלחוטי) ושאם היא מתקשה להעסיק אותי אז שתתן לי מכתב פיטורים מסודר בציון הסיבות שכתבה בהודעה. כמובן מענה לא קיבלתי.
האם ההתנהלות כזו היא נורמלית? האם זה בסדר שמפטרים אותי בהודעת אס אמ אס?
האם אני אמורה לקבל הודעה מראש? או תשלום על הודעה מראש?
האם אני צריכה לקבל תשלום על חופשת המחלה? האם אני צריכה לקבל תשלום על ערב שבועות או החופש למחרת שבהם היא פיטרה אותי ואיך ששבועות נגמר אז היא ביקשה שאחזור לעבודה? האם על ימים שהיא פשוט אמרה והתעקשה שאין צורך שאגיע לסטודיו כי אין מה לעשות ועדיף שאהיה עם הילדים בבית אני זכאית לתשלום? האם אני זכאית לתשלום של הבונוסים? ואין חוזה עבודה כי היא אמרה שהיא סטודיו ולא מתעסקת בדברים כאלו.
אם צריך אשלח צילמי מסך של ההודעות שלה ושלי ואשלח צילומי מסך על עבודתי מהבית עם לקוחות הסטודיו בשיחות טלפון והודעות.


בתודה מראש.




פורטל זכויות העובדים:
פורום
פייסבוק
ייעוץ אישי
אנחנו כאן בשבילך!
לכל עובדת ועובד יש זכויות לפי חוק. פגעו בזכויות שלך? רוצה לבדוק מה קובע החוק?
מידע לעובדים ולמעסיקים
פורטל זכויות העובדים © המידע באתר ניתן באופן תיאורטי ואינו מהווה תחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין מנוסה!