{if 0} {/if}

הוספת תגובה
×
x

כלים לחיפוש עבודה


פורום זכויות עובדים ודיני עבודה

הוספת תגובה ל - הלנת שכר קיפוח והרעת תנאים
אבקש לקבל תגובות לאימייל שלי *


* (אנו לא עושים כל שימוש בכתובת הדוא"ל שלך ולעולם לא נשלח אליך דואר זבל)
תגובה ל:
מחבר
תאריך ושעה
13/07/2014 09:04
בחודש מרץ הזמין אותי הבוס שלי לראיון, הגעתי ודנו בעבודה. נתבקשתי לשמש כמנהל עבודה באתרי בניה של 6 בניינים (8 קומות כ"א). לאחר הראיון עבודה ולאחר שנמצאתי מתאים על ידו,הובטחה לי משכורת של 15000 ₪ רכב צמוד כולל אחזקה ודלק וכן הובטח לי טלפון על ידו.

בחודש הראשון (משכורת אפריל) קיבלתי ממנו צ'ק ע"ס 8000 ₪ בלבד והודיע לי שהוא אמור לקבל מחברת הבניה כספים ואז ישלים לי את הסכום בנוסף מסר לידי תלוש שכר ע"ס 8000 ₪ בלבד למרות שטענתי בפניו שזה לא מה שהסכמנו וסיכמנו והודיע שרק בחודש הראשון זה יהיה כך ומחודש הבא זה יהיה כמובטח אך בלי קשר לתלוש הוא ישלים לי את הסכום כפי שהבטיח.

עבר עוד חודש ובמשכורת מאי העינין חזר על עצמו מסר לידי צ'ק ע"ס 8000 ₪ בלבד והודיע הפעם שב-20 לחודש אמור להימסר לו הצ'ק מחברת הבניה והוא הבטיח שישלים לי את הסכום לחודשיים החסרים. בחודש מאי לא הגיע התלוש שכר והוא טען שהוא מטפל בעינין .חלף חודש עבודה נוסף והחלטתי שעד כאן וביקשתי שישלים לי את השכר וישלם לי את המשכורת חודש יוני וטען שישלם ב-10 לחודש כמקובל.

המשכתי לעבוד עד ה-7/7/2014 בתאריך זה הודיע לי שיתכן שלא אקבל את שכרי בזמן ויתכן עיכוב של מספר ימים ולכן החלטתי להפסיק לעבוד ולהמתין לשכרי.ב-10 לחודש התקשרתי אליו לשאול לגביי המשכורת והודיע לי שהוא ישלם לי רק את הסכום שרשום בתלוש (שהוא המציא והחליט לגבי הסכום)ולהזכירך שהסכום שסוכם ביננו בראיון הוא 15000 שח לחודש. ואין לו כוונה להשלים לי את שכרי כמובטח.

דבר שני - הרכב שהציע לי היה ברשותי כחודש ולאחר מכן נלקח ממני וטען שהוא ישכיר רכב חדש וימסור לי, חלפו חודשיים תמימים ועדיין לא קיבלתי את הרכב הנדרש ונאלצתי להמתין בבוקר על מנת שיאספו אותי לאתר העבודה ובסיומו של יום שוב ממתין על מנת שיקחו אותי לביתי. (הרעת תנאים אמרנו?)

דבר שלישי- הטלפון שהובטח על ידו לא ניתן ולא נמסר לי מתחילת העבודה ועד סופה (הרעת תנאים אמרנו?)

דבר שלישי- במשך תקופה זו של עבודתי בחברה הבוס הבטיח לעובדיו שיגיע לשלם להם כספים על מנת שימשיכו לעבוד ,והעובדים (ערבים יש לציין) כל יום חמישי היו מגיעים אליי ומבקשים ממני כספים מאחר והבוס יש לו מנהג קבוע לא לענות לטלפונים ,והייתי נאלץ להוציא מכיסי כספים לצרכיהם (לאוכל וכו') על מנת שיוכלו להמשיך לתפקד כראוי .הייתי מעדכן את הבוס בכך והוא הבטיח שישלים לי את הסכומים הנדרשים. (סה"כ 1600 שח)

דבר רביעי שלא הזכרתי קודם ,את הדלק לרכב בתקופה שהיה ברשותי אני מילאתי מכיסי ,ושוב הוא היה אומר ומבטיח שישלים לי את הכספים הנ"ל.(סה"כ 2000 שח)

עברו מספר ימים והוא שילם לעובדים את משכורתם והפחית את הסכומים שנתתי להם מכיסי אך לא מסר לי אותם עדיין. ולי עדיין לא שילם את משכורתי ואת ההשלמות הנדרשות.

עליי לציין שהחברה הינה חברה בע"מ והיא בבעלותו, (אגב נודע לי שישנו שותף סמוי בחברה והוא אשר משלם את המשכורות ורק הוא רשאי כמורשה חתימה על הצ'קים ובנוסף הינו מנהל משרד גדול של הנהלת חשבונות ומיסים) וחוששני שיכריז על פשיטת רגל או לכונס נכסים ולא אוכל לדרוש את המגיע לי .

שאלתי היא בטרם אגש לתבוע אותו, האם ישנה לי אפשרות והזכות להטיל עליו ועל החברה עיקול לגביי הסכומים שחייב ? הכוונה כאדם פרטי וללא עורך דין. וכיצד ניתן לממש זכות זו?
ושאלתי השניה -האם בעקבות הראיון והסיכום ביננו על גובה המשכורת והתנאים ושאינם רשומים ומתועדים,האם אוכל לדרוש את הסכומים שהובטחו?

האם ישנה לי אפשרות לדרוש את הכספים שניתנו לעובדים ולדלק של הרכב שהוצאתי מכיסי?

האם אוכל לתבוע את אותו האדם על הרעת תנאים (הרכב והטלפון) שהובטחו?

האם יש לי הזכות לתבוע "הלנת שכר" לגביי הכספים הללו?

בבקשה את תשובתכם בהקדם -תודה




פורטל זכויות העובדים:
פורום
פייסבוק
ייעוץ אישי
אנחנו כאן בשבילך!
לכל עובדת ועובד יש זכויות לפי חוק. פגעו בזכויות שלך? רוצה לבדוק מה קובע החוק?
מידע לעובדים ולמעסיקים
פורטל זכויות העובדים © המידע באתר ניתן באופן תיאורטי ואינו מהווה תחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין מנוסה!