{if 0} {/if}

הוספת תגובה
×
x

כלים לחיפוש עבודה


פורום זכויות עובדים ודיני עבודה

הוספת תגובה ל - בירור לגבי סעיף 14
אבקש לקבל תגובות לאימייל שלי *


* (אנו לא עושים כל שימוש בכתובת הדוא"ל שלך ולעולם לא נשלח אליך דואר זבל)
תגובה ל:
מחבר
תאריך ושעה
25/06/2014 14:40
שלום עו"ד שלו

ענית לפני מספר ימים לשאלה שהפנתי אליך, ואני מאוד רוצה להודות לך, עם זאת, התשובה התייחסה לסעיף 14 ומכוון שיש בעיתיות מסוימת בנושא, אני אשמח אם תוכל להתייחס גם לעניין הבא בתשובתך -

אסביר שאני נמצאת במאבק מול מעסיק שאצלו עבדתי במשך שלוש שנים (כאשר בחצי השנה האחרונה אני כבר לא עובדת שם).
במשך שלוש השנים האלה המעסיק הפריש לפנסיה ולפיצויים באחוזים גבוהים מאשר נדרש בצו ההרחבה הכללי - 5% לפנסיה ו-8.33% לפיצויים. (אני יודעת שהחל מ-2013 לפחות לפנסיה כבר היה צורך להפריש 5%, חלק מכך היה עוד לפני זה). מכל מה שאני מבינה ויודעת זה לא היה במסגרת שום הסכם קיבוצי ולא מתוקף איזשהו צו הרחבה המקנה זכות טובה יותר. (אגב, אשמח לדעת אם יש דרך לברר את זה אם אני שייכת לאיזשהו הסכם קיבוצי או צו הרחבה מטיב???!!! למרות שאני בטוחה כמעט שלא).

משהו שחשוב לחדד ולהבין הוא שאני לא יודעת אם אני חתומה על סעיף 14!

פניתי בנושא לקופה של "כלל" במטרה לוודא האם אני חתומה על סעיף 14 ולקבל אולי את המסמכים הרלוונטים ואמרו לי שכנראה מדובר ב"הסדר לרבים" ושאין בידם שום מסמכים של המעסיק או שלי, ושהכל נמצא בידי הסוכן הפנסיוני של המעסיק (שהוא כבר כמובן לא הסוכן הפנסיוני שלי).
בניסיונות קודמים בחודשים האחרונים לפנות לסוכן הפנסיוני הזה לקבל פרטים נתקלתי בחומה.
לצערי אני לא מוצאת את המסמכים שחתמתי עליהם לפני שלוש וחצי שנים מול אותו סוכן פנסיוני כאשר התחלתי לעבוד במקום ההעבודה ההוא, ואני חוששת שגם אם אני אנסה לדרוש עכשיו מאותו סוכן פנסיוני להעביר לי את המסמכים ההם, אני לא אוכל להיות בטוחה שמה שהוא מעביר אכן מדויק ואמיתי ושאין שם שינויים או זיופים. כאמור, אני כבר לא משתמשת בשירותיו של אותו סוכן ואין לו שום אינטרס לסייע לי, ההפך הוא הנכון, יש לו אינטרס מובהק לעמוד לצד אותו המעסיק הקודם.

מה ביכולתי לעשות? ואיך אוכל לדעת בוודאות האם חתמתי בזמנו על סעיף 14?

אחרי שלוש שנים באותה עבודה ואחרי שאין ספור פעמים עסקנו בנושא, פתאום לפני מספר ימים המעסיק בא וטען באמצעות רואה החשבון שלו, שההפרשות ביתר לאורך אותן שנים היו "טעות" שנעשתה במשרד רואה החשבון. במידה ואני לא חתומה על סעיף 14 האם ביכולתו של המעסיק למשוך חזרה את הכספים שהופרשו מעבר למה שהיה נדרש?

המון תודה!




פורטל זכויות העובדים:
פורום
פייסבוק
ייעוץ אישי
אנחנו כאן בשבילך!
לכל עובדת ועובד יש זכויות לפי חוק. פגעו בזכויות שלך? רוצה לבדוק מה קובע החוק?
מידע לעובדים ולמעסיקים
פורטל זכויות העובדים © המידע באתר ניתן באופן תיאורטי ואינו מהווה תחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין מנוסה!